پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۴۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
سرپرست نخستین سایت پرنده نگری کشور از مهاباد گفت:تراز آبتالاب کانی برازان اکنون به یک متر و ۳۰ سانتی متر می‌رسد و با توجه به ذخایر آبی و میزان بارش‌ها در حد مطلوبی است.

شعارسال: نخستین سایت پرنده نگری کشور روز‌های پر آب خود را سپری می‌کند.

سرپرست نخستین سایت پرنده نگری کشور از مهاباد گفت:تراز آبتالاب کانی برازان اکنون به یک متر و ۳۰ سانتی متر می‌رسد و با توجه به ذخایر آبی و میزان بارش‌ها در حد مطلوبی است.

سلیمانپور با بیان اینکه تالاب روز‌های پر آب خود را سپری می‌کند گفت: برای حفظ شرایط مطلوب اکو سیستمی و استقرار گونه‌های نادر بومی و مهاجر؛ حقابه ۱۲ تا ۱۳ میلی متر مکعبی برای تالاب در نطر گرفته شده که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده با امور آب مهاباد در ۳ مرحله از دریاچه مهاباد به کانی برازان رها سازی می‌شود.

وی اضافه کرد:در مرحله اول ۵ تا ۷ میلیون متر مکعب از حقابه تالاب رها سازی شد.

فاضلاب‌ها و پسماند‌ها بلای جان گونه‌های طبیعی و جانوری منطقه

وی در ادامه افزود:اگر چه آب ذخیره شده در تالاب کانی برازان از نظر حجم و ارتفاع در حد مطلوبی است، اما ترکیب پسماند‌ها و فاضلاب‌های روستایی، کشاورزی و صنعتی کیفیت آب را کاهش داده است.

تالاب بین المللی کانی برازان پذیرای بیش از ۱۰ هزار گردشگر نوروزی به نگین غرب کشور

آسو سلیمانپور گفت: بیش از ۱۰ هزار مسافر و گردشگر در ایام تعطیلات نوروز از این تالاب بین المللی بازدید کردند.

سلیمان پور ضمن اشاره به اینکه حجم زباله و پسماند گردشگران در حاشیه تالاب نسبت به سال‌های گذشته کمتر است افزود:در روز طبیعت به منظور پاک ماندن حاشیه تالاب، حدود ۱ هزار کیسه زباله با همکاری تشکل‌های زیست محیطی توزیع شد.

سرپرست سایت پرنده نگری تالاب بین المللی کانی برازان در ادامه گفت:با همکاری جوامع محلی حاشیه تالاب در یک مرحله پس از روز طبیعت پاکسازی شد و مرحله بعدی با همکاری تشکل‌های زیست محیطی مهاباد در این هفته اجرا می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1397، کدخبر: 6493456، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین