پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۶۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰
اسدالله درویش‌امیری در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان در سال ۹۷، اظهار کرد: استاندار چلیابینسک که تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با استان زنجان دارد، اردیبهشت‌ماه به این استان سفر می‌کند و باید مبادلات تجاری زنجان و روسیه بیشتر به این استان متمرکز باشد.

شعارسال: استاندار زنجان گفت: در سال‌جاری باید شهرک‌های گلخانه‌ای در استان توسعه یابد.

اسدالله درویش‌امیری در اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان زنجان در سال ۹۷، اظهار کرد: استاندار چلیابینسک که تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با استان زنجان دارد، اردیبهشت‌ماه به این استان سفر می‌کند و باید مبادلات تجاری زنجان و روسیه بیشتر به این استان متمرکز باشد.

این مسئول ادامه داد: اتاق بازرگانی و نیز بخش خصوصی استان برای رشد تجارت، بازرگانی و ... باید بتوانند حداکثر بهره را از همکاری دستگاه‌ها داشته باشند و امیدواریم از ۲۰ کالای عمده‌ای که به استان چلیابینسک وارد می‌شود و ۷ الی ۸ نوع آن در استان زنجان تولید می‌شود، بتوان صادرات به استان چلیابینسک داشت؛ چرا که استان زنجان یکی از قطب‌های نساجی و تولید کفش در کشور است.

وی در ادامه در رابطه با دستورالعمل اشتغال روستایی، افزود: ۱۲ هزار میلیارد تومان مبلغ قابل توجهی است که دولت برای این امر در نظر گرفته و امیدواریم دستگاه‌ها با سرعت و درست در این زمینه عمل کنند و پرونده بخش اول این پروژه باید تا پایان مردادماه به پایان برسد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در رابطه با سیاست‌های مدیریت استان برای سال‌جاری، خاطرنشان کرد: اشتغال روستایی، ادامه و استمرار طرح رونق اقتصادی از جمله برنامه‌هایی است که در دستور کار قرار دارد. همچنین توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای برنامه‌ای است که با توجه به محدودیت آب، باید بر مبنای مطالعه و برنامه‌ریزی باشد.

درویش‌امیری اظهار کرد: مدیریت استان امسال نیز به دنبال آن است که مانند سال گذشته از تعطیل شدن واحدهای تولیدی جلوگیری کرده و از واحدهای تعطیل و نیمه‌تعطیل برای افزایش تولید، حمایت کند و نیز اقدامات انجام شده در طرح‌های مهارت‌آموزی، کارآموزی دانش‌آموختگان ادامه یافته و شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گسترش داده خواهد شد.

استاندار زنجان در رابطه با لزوم افزایش صادرات، یادآور شد: سال گذشته سهم زنجان از صادرات کشور به ۱.۲۷ درصد رسید و این در حالی بود که در سال ماقبل سهم زنجان از صادرات کشور ۸۶ صدم ‌درصد بوده است و سهم استان از صادرات بایستی افزایش یابد که تحقق این مهم، خود سبب افزایش تولید کالای باکیفیت ایرانی می‌شود.

وی با تاکید بر تقویت بسته‌بندی محصولات داخلی، تصریح کرد: بسته‌بندی، ضعف جدی در صادرات و فروش است که در صنایع‌دستی به خصوص صنایع‌دستی فلزی از جمله مس و چاقو، احساس می‌شود؛ علاوه ‌بر آن، تولیدات کشاورزی از شهرستان‌های طارم، خرم‌دره و ابهر نباید به صورت فله‌ای از استان خارج شود، بلکه باید ابتدا در صنایع تبدیلی، فرآوری شود.

در ادامه این جلسه، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، اظهار کرد: این سازمان سال گذشته به دنبال علمی کردن و تغییر نگاه بر نگاه نقادانه، علمی و نیز بر پایه اصول اقتصاد در تنظیم سیاست‌ها بوده و در آموزش مدیران از اساتید به‌نام کشور استفاده کرده است.

شهرام طهماسبی ادامه داد: در حال حاضر عمده مباحث مطرح در کشور از جانب رهبر معظم انقلاب و رئیس‌جمهور در قالب نظام اقتصادی کشور است و باید بتوانیم با تغییراتی که ایجاد می‌کنیم، اقتصاد و معیشت مردم را بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به حمایت از کالای ایرانی، افزود: منظور از کالای ایرانی همه کالاهایی نیست که تولید می‌شود، بلکه کالاهایی است که بر اساس تخصص، تجربه، مهارت، مزیت‌نسبی و ... تولید شده باشد.

این مسئول با بیان اینکه مصرف این کالاها در همه قوه‌ها تاکید شده است، اظهار کرد: تولید و مصرف کالا به هر قیمتی نه تنها سبب تحقق شعار سال نمی‌شود، بلکه بر پیکره اقتصادی و پس از آن نظام اجتماعی استان و کشور، آسیب وارد می‌کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان یادآور شد: در استان نیز باید با توجه به سازگاری، مزیت ‌نسبی، سرمایه‌گذاری و ... از کالای تولید داخلی حمایت کرد و اگر اقدامی خارج از این چارچوب انجام شود اتلاف منابع اتفاق خواهد افتاد.

طهماسبی در رابطه با مشکل بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نیز خاطرنشان کرد: فارغ‌التحصیلان دانشگاهی باید بتوانند مشکلات جامعه را حل کنند ولی در حال حاضر هدف دنشگاه‌ها به تربیت فارغ‌التحصیل تبدیل شده و تعداد فارغ‌التحصیلان، سیلی است که اگر به آن توجهی نشود سیلی ویرانگر می‌شود و بهتر است دانشگاه‌ها به جای تربیت فارغ‌التحصیل، تکنسین تربیت کنند.

در ادامه این جلسه، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در رابطه با گسترش روابط با استان چلیابینسک روسیه، گفت: زنجان اردیبهشت‌ماه میزبان استاندار چلیابینسک خواهد بود و در گذشته نیز دو بار از زنجان به این استان هیئت اعزام شده است.

غلامحسین جمیلی ادامه داد: با وجود اینکه مبادلات تجارت این استان با ایران افزایش داشته ولی متاسفانه استان زنجان از این افزایش بی‌بهره بوده است.

وی افزود: با وجود اختلافات به وجود آمده بین روسیه و برخی کشورها از جمله انگلستان، آمریکا، گرجستان و اوکراین، فرصت مناسبی برای گسترش روابط تجاری برای سایر کشورها از جمله ایران است.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان یادآور شد: سال گذشته صادرات استان زنجان ۴۳۰ میلیون دلار بوده و این استان می‌تواند ۵ الی ۶ گروه کالایی را به استان چلیابینسک صادر کند که می‌توان آن را هدفی برای افزایش ۱۰ درصدی در صادرات استان در نظر گرفت.

در ادامه این جلسه، مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: برنامه اشتغال فراگیر طی اردیبهشت‌ماه سال گذشته به تصویب فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور رسید و در سال گذشته توفیقات قابل توجهی در امر اشتغال حمایتی، اشتغال خانگی و طرح‌های اشتغال مبتنی بر آموزش در محیط کار واقعی در استان حاصل شده است.

محمدرضا یوسفی ادامه داد: بر اساس آنچه که در آخرین جلسه کارگروه اشتغال استان مصوب شده، سازمان صنعت، معدن و تجارت علاوه ‌بر مشارکت در طرح تکاپو و ... توانسته ۷۴۹۳ فرصت شغلی را که تعیین شده بود بیش از صد درصد محقق کند.

وی افزود: این امر در خصوص سایر دستگاه‌های اجرایی از قبیل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و جهاد کشاورزی نیز صادق است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1397، کدخبر: 97012005791، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
با توجه به کمبود اب در استان این یکی از طرح هاییه که باید هرچه زودتر پیگیری بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
باید کم کم به کشت گلخانه ای روی بیاریم تا از معضل کم ابی گذر کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین