پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۶۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مدیر نیروگاه اتمی بوشهر گفت: طی سال گذشته، نیروگاه اتمی بوشهر با تولید ۷.۴ میلیارد کیلووات ساعت برق، رکورد جدیدی را در تولید برق و تحویل به شبکه سراسری خلق کرد.

شعارسال: مدیر نیروگاه اتمی بوشهر گفت: طی سال گذشته، نیروگاه اتمی بوشهر با تولید ۷.۴ میلیارد کیلووات ساعت برق، رکورد جدیدی را در تولید برق و تحویل به شبکه سراسری خلق کرد.

حسین غفاری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر نقش مهمی در تولید برق داشته است و شاهد خلق رکوردی جدید در تولید برق و تحویل به شبکه سراسری هستیم.

وی میزان تولید برق این نیروگاه در سال گذشته را ۷.۴ میلیارد کیلووات ساعت عنوان کرد و ادامه داد: ۶.۸ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به شبکه برق سراسری تحویل شد.

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر این میزان تولید برق و تحویل به شبکه سراسری را یک رکورد جدید عنوان کرد و افزود: نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۲۸ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده است که ۲۶ میلیارد کیلووات ساعت آن به شبکه سراسری برق منتقل شده است.

* اجرای تعمیرات اساسی در نیروگاه

غفاری بیان کرد: تعمیرات نیمه اساسی نیروگاه اتمی بوشهر به مدت ۷۸ روز برنامه‌ریزی که از اواخر سال گذشته آغاز شده است و هدف از این تعمیرات تعویض سوخت و نگه‌داری و تعمیر تجهیزات است.

وی از تعویض ۴۸ مجتمع سوخت مصرف شده، بازرسی فنی و کنترل‌های بهره‌برداری لوله‌های تبادل دما، پوسته و اتصالات جوشی مولدهای بخار ۲ و ۳، بازرسی یاتاقان‌های شعاعی محوری پمپ‌های سیرکوله اصلی مدار اول در این برنامه تعمیراتی خبر داد.

غفاری اضافه کرد: از دیگر برنامه‌ها در زمان توقف فعالیت نیروگاه اتمی می‌توان به تعمیر ۳ سیلندر فشار ضعیف توربین، تعمیر ژنراتور و توربین، ۳ پمپ سیرکوله کندانسور و تعمیر و نگهداری تجهیزات ۴ کانال ایمنی، تست هیدرولیک ۹۳ حلقه در ناحیه تحت کنترل و دسترسی آزاد، رفع عیب و مونتاژ عایق‌های حرارتی خطوط لوله و پوسته تجهیزات اشاره کرد.

وی با بیان اینکه فعالیت مجدد نیروگاه اتمی بوشهر از ماه آینده آغاز می‌شود، اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر در دهه اول اردیبهشت‌ماه با تکمیل فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده و آغاز تست‌های راه‌اندازی وارد مدار می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1397، کدخبر: 4266726 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
لزوم تاسیس این چنین نیروگاه ها در کشور بیش از گذشته احساس میشود ؛ ایران در زمینه تامین برق دیگر فکر نمیکنم که مشکل خاصی داشته باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
باید نیروگاه های بادی در زابل رو به عرصه برق کشور اضافه کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین