پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۷۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱
شهردار مشهد گفت: تلاش می کنیم بافت تاریخی مشهد را با کمک مردم و اداره کل راه و شهرسازی در چند منطقه حفظ کنیم.

شعارسال: شهردار مشهد گفت: تلاش می کنیم بافت تاریخی مشهد را با کمک مردم و اداره کل راه و شهرسازی در چند منطقه حفظ کنیم.

قاسم تقی زاده خامسی صبح دوشنبه در بیست و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی مشهد که در تالار شهر برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه امسال با خرد جمعی در ایام نوروز شاهد اقدامات مناسبی بودیم و اگر اتفاقی افتاده با همکاری تمامی مسئولان و نتیجه کار همگانی نیز بوده است.

وی خطاب به اعضای شورای پنجم مشهد و طی چند درخواست مهم از آنها افزود: حدود ۶ ماه است که در شهرداری مستقر شدم و اولین چیزی که به نظرم مشکل شهرداری بود، شامل بدهی و نیروهای مازاد و کاهش درآمد می شد و چالش های اصلی من را تشکیل دادند و مشکلات دیگری نیز داریم و نباید راه را گم کنیم هرچند معتقدم راه را گم کرده ایم و نه تنها ما بلکه همه شهروندان را شامل می شود.

* بازگرداندن هویت تاریخی به مشهد

شهردار مشهد ادامه داد: مهمترین وظیفه ما برگرداندن هویت تاریخی و فرهنگی به مشهد است که کار بزرگی محسوب می شود. تمام شعارهای شهرداری در این مهم نهفته است و نمی توانیم این قضیه را فراموش کنیم و منکر آن شویم.

وی تاکید کرد: اگر بخواهیم وضعیت مشهد را بررسی کنیم یک سری ناخشنودی ها را در بین شهروندان می بینم که نیاز به راهکار دارد و راهکارش شنیدن حرف های مردم است. در مشهد باید به مردم پیام آشنایی دهیم و حرفی که می زنیم برایشان نامفهموم‌ نباشد.اگر حرفی بزنیم که مردم بدان توجه نکنند نمی توانیم آنها را در یک راستا قرار دهیم. درست است که در این جامعه زندگی می کند اما حسی به آن ندارند.

خامسی با بیان اینکه باید حس تعلق مردم به شهر را زنده کنیم و در این صورت پیروزیم گفت: ما یک هشتم از دوره ماموریتمان تمام شده و زمان زیادی نداریم مردم از ما می خواهند که زندگی شان را بهتر کنیم و این زندگی بهتر یعنی بهتر نفس بکشند اما در این شهر به خاطر آلودگی، تنگی نفس می گیرند.

وی ادامه داد: مردم می گویند ما نمی خواهیم بچه هایمان در کوچه یک متری بازی کنند چون در آینده دچار عصیان می شوند و در واقع ما خودمان مردم را معترض می کنیم. باید امید پیدا کنند و همین باعث می شود که زندگی شان بهتر شود. مطالبات مردم مهم است و نباید از آن بگذریم. ما سیوسالیست نیستیم و نمی توانیم نسبت به زندگی شان بی تفاوت باشیم.

شهردار مشهد با تاکید به اینکه باید به هویت مردم که حس تعلق به شهر دارند توجه کنیم افزود: اگر امروز سوداگری، منابع تاریخی شهر را از بین برده باید بخش کوچکی که از آن مانده را حفظ کنیم. چرا با چند المان گل مردم تا مدتها با آن عکس می گیرند چون آنها را یاد هویتشان می اندازد و بدان علاقه مند هستند. مشهد را طوری بسازیم که بدان افتخار کنند.

* نباید از مجاوران غافل شویم

وی تصریح کرد: ما افتخار می کنیم از زائران امام هشتم (ع) پذیرایی می کنیم اما نباید از مجاوران غافل شویم و باید دردهایشان را بشنویم. به دل محلات برویم و جویا شویم چه چیزهایی دوست دارند و به آنها رسیدگی کنیم. زمانی که شهرداری میدانی که ۸ سال مردم با آن درگیر بودند را یک ماهه ساماندهی می کند، انتظارات مردم بیشتر می شود و این منطقی است.

تقی زاده خامسی تاکید کرد: باید قضیه معتادان را در شهر حل کنیم به شهرداری اجازه دهیم وارد این موضوع شود. فرزندان ما نباید اعتیاد را در مشهد مشاهده کنند.

وی افزود: در بخش هایی از شهر مناطقی را می بینیم که فاضلاب جاری است. اجازه نداریم شهروندانمان از سبزی جات و میوه جاتی که با آب فاضلاب آبیاری می شود، تغذیه کنند. دربخش عمده ای از آبیاری فضای سبز از آب خام به جای آب تصفیه شده استفاده می کنیم و این مهم دو ماه است که آغاز شده و ۱۵ تصفیه خانه را شناسایی کردیم و در زمان کوتاهی نتیجه آن را به مردم مشهد اطلاع خواهیم داد. همچنین باید مسئله بافت های فرسوده را به صورت جد پیگیری کنیم چراکه کوچکترین لرزش آثار بدی را به دنبال دارد. این مناطق در مشهد از لحاظ فضای سبز باید کار شود. در پنج ماه آینده حداقل ۲۵ پارک در این مناطق به صورت کوچک و بزرگ و محلی بسازیم تا مردم فضای نفس کشیدن پیدا کنند.

* بازسازی بافت تاریخی مشهد

شهردار مشهد در خصوص بافت تاریخی ابراز کرد: در چند منطقه مشهد بافت تاریخی را با کمک مسکن شهرسازی شناسایی کردیم و با همراهی مردم آنها را بازسازی و پروژه آبکوه را نیز فعال می کنیم و امیدواریم در طول مدیریت من در این حوزه کارهای خوبی صورت گیرد.

وی ضمن تشکر از اعضای شورای شهر گفت: در مدت این ۶ ماه پیشنهادی نبوده که عنوان کنم و موافقت نکنید و تقاضا دارم این مسائل را نیز پیگیری کنیم چرا که جزء وظایف ما به شمار می رود.

تقی زاده خامسی تاکید کرد: ما در پیشبرد اهدافمان نمی ایستیم به آینده نگاه می کنیم و امیدوارم تمام مشهدی ها روزی با افتخار بگویند من مشهدی هستم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1397، کدخبر: 4266676، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
واقعا همین بافت های تاریخی خودشون میتونن منابع ایجاد سرمایه برای استان از طریق گردشگری باشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین