پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۲۰۷۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲
رئیس اداره امور مراتع استان تهران از اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در قالب طرح بهبود و اصلاح مراتع این استان خبر داد.

شعارسال: رئیس اداره امور مراتع استان تهران از اجرای پروژه مدیریت چرا و کنترل دام در قالب طرح بهبود و اصلاح مراتع این استان خبر داد.

پیمان شفیعی پیش از ظهر دوشنبه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه باتوجه به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش ارزنده آن در توسعه اقتصادی، اجتماعی و همچنین ضرورت حفظ منابع پایه آب و خاک و فراهم کردن بستر مناسب جهت تجدید حیات گیاهان مرتعی و بمنظور جلوگیری از تخریب و ارتقای اکوسیستم عرصه های طبیعی اجرا می شود که از اقدامات حفاظتی مهم در ایجاد تعادل دام و مرتع در عرصه های مرتعی استان تهران بشمار می آید.

وی افزود: باتوجه به فرارسیدن فصل چرا در مراتع میانبند و ییلاقی و به پایان رسیدن فصل چرای دام در مراتع قشلاقی و با هدف بهره برداری اصولی و بهینه از مراتع، از دامداران و بهره برداران ذیحق مراتع درخواست می شود پیش از ورود دام به منطقه نسبت به پرداخت حق علف چر و تمدید پروانه چرای دام اقدام و از ورود زود هنگام احشام و همچنین آوردن دام مازاد بر ظرفیت به منطقه خودداری کنند.

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از قوانین و مقررات مربوط به چرای دام در مراتع، با متخلف یا متخلفان برخورد قانونی خواهد شد و متخلفان به مراجع قضایی معرفی و پروانه بهره برداری آنان باطل و از درجه اعتبار ساقط می شود.

شفیعی در پایان بیان داشت: شماره تلفن رایگان امداد جنگل و مرتع به شماره ۱۵۰۴ به صورت شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی در ارتباط با آتش سوزی های احتمالی در جنگل ها و مراتع و هرگونه تخریب و تصرف به عرصه های منابع طبیعی است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 20 فروردین 1397، کدخبر: 4266709، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
ازدیاد دام ها باعث تخریب مراتع و چراگاه ها میشه که به ضرر خود دامدارهاست
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین