پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۰۸۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
مدیرکل توانبخشی روزانه بهزیستی از تشخیص قطعی ۶۲۰ نفر مبتلا به اُتیسم در کشور خبر داد.

شعار سال: افروز صفاری‌فر ظهر امروز در آئین افتتاح نخستین مرکز توابخشی اُتیسم در شهرستان اسلامشهر اظهار داشت: در حال حاضر 75 مرکز توانبخشی اُتیسم در کل کشور فعالیت دارند که مرکز آرزو در اسلامشهر به عنوان هفتمین مرکز در سطح استان تهران فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی بیان کرد: ‌در سطح کشور کودکان و بیماران دارای اختلال اُتیسم برای توانبخشی با مشکلاتی روبرو هستند، که ما در تلاشیم با راه‌اندازی و افزایش مراکز توانبخشی ویژه اُتیسم و شناسایی این کودکان، تمامی خانواده‌ها در طبقات مختلف اجتماعی و اقتصادی بتوانند به سهولت از خدمات این مراکز استفاده کنند‌.

مدیرکل توانبخشی روزانه بهزیستی کشور با بیان اینکه برنامه غربالگری اُتیسم در کشور از سال 1391 آغاز شده افزود: در سال 95 نیز این غربالگری به صورت منسجم در تمامی استان‌ها اجرا شد که سازمان بهزیستی کل کشور در غربالگری و شناسایی کودکان طیف اُتیسم پیشتاز بوده است.

صفاری‌فر تصریح کرد: از تعداد 110 هزار نفر شرکت‌کننده در طرح غربالگری در کل کشور حدود 620 نفر مبتلا به اُتیسم تشخیص قطعی داده شده‌اند که این افراد در مراکز توانبخشی سازمان بهزیستی تحت آموزش قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور در سال 97 را اجرای غربالگری به صورت آنلاین در سامانه سازمان بهزیستی اعلام کرد و گفت: خدمات ما بیشتر خانواده محور است و امیدواریم بتوانیم در سال جاری با برنامه غربالگری آنلاین شرایطی فراهم شود تا خانواده‌ها سریع‌تر بتوانند برنامه غربالگری را دریافت و با تشخیص به موقع فرزندان خود گام مؤثری در جهت توانبخشی به این کودکان برداریم‌.

مدیرکل توانبخشی روزانه بهزیستی کشور همچنین خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مراکز حرفه آموزی کودکان اُتیسم در سنین بالای 14 سال از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی کشور در جهت استقلال و بالا بردن توانایی و افزایش مهارت این کودکان در سال 97 است‌.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 19 فروردین 97، کد مطلب: 1695411: www.tn.ai


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۶
0
0
من کسانی رو دیدم که با همین بیماری دارن در زمینه های هنری خارق العاده کار میکنن
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
خدا به خانواده هاشون صبربده و انشاالله زود تر درمان بشن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین