پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۹۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹
رییس مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان با انتقاد نسبت به سکوت دولت در مقابل افزایش نرخ ارز، گفت: حباب ارزی در دست دولت است که با تناقض گویی های خود از بیان حقیقت سرباز می زند.

شعارسال: رییس مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان با انتقاد نسبت به سکوت دولت در مقابل افزایش نرخ ارز، گفت: حباب ارزی در دست دولت است که با تناقض گویی های خود از بیان حقیقت سرباز می زند.

عبدالحسین سیف اللهی ، در خصوص نوسانات بی رویه نرخ دلار در سال 97 به خصوص طی دو روز گذشته، اظهار کرد: به دلیل عدم شفافیت و پاسخگویی درست مسئولان، اکنون شاهد التهابات بازار ارز در کشور هستیم.

وی با اعتقاد بر اینکه همان اتفاقات ارزی که در زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد رخ داد امروز نیز در دولت دوازدهم تکرار شده است، افزود: علل التهابات ارزی دوره احمدی نژاد ناشی از شفاف نبودن رییس جمهور آن زمان با مردم بود تا جایی که یک روزه دلار از حدود 1050 تومان به بیش از 3000 تومان افزایش یافت و امروز نیز با ایجاد شرایط مشابهی متاسفانه سیف، رییس کل بانک مرکزی تنها پاسخی که به نوسانات نرخ ارز می دهد، این است که "افزایش نرخ ارز، حباب است".

رییس مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان با بیان اینکه حباب ارز را تنها ارز فروشان و دلالان در خیابان های اهواز، تهران، تبریز، اصفهان و ... ایجاد نمی کنند، گفت: حباب ارزی در دست دولت است که با تناقض گویی های خود از بیان حقیقت سرباز می زند.

وی با انتقاد بر تناقض گویی در خصوص نرخ ارز و مسائل اقتصادی، تصریح کرد: تناقض گویی ها به حدی پیش رفته که مردم متوجه آن هستند و تمایل شدیدی به خرید ارز پیدا کرده اند.

سیف اللهی با بیان اینکه متاسفانه راستی در بین دولتمردان ما وجود ندارد، اظهار کرد: به دلیل تفاقض گویی مسئولان اقتصادی کشور، امروز نرخ ارز افزایش یافته است و مردم نسبت به شرایط موجود بی اعتماد شده اند. از سوی دیگر برخی مسائل سیاسی و تحریم ها موجب عدم اطمینان به مسئولان شده است.

وی با تاکید بر اینکه عامل اصلی فروش دلار در کشور خود دولت است، گفت: باید پرسید که چرا بانک مرکزی نرخ دلار دولتی را حدود 3700 تومان اعلام می کند اما در بازار آزاد دلار با نرخ 5600 تومان به فروش می رسد.

رییس مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان با بیان اینکه در این شرایط آیا رییس کل بانک مرکزی می خواهد به یکسان سازی نرخ دلار دست یابد؟ گفت: آقای روحانی بعد از گرانی دلار در دولت احمدی نژاد و در صحبت های انتخاباتی خود اعلام کرد که "کسانی که درست فکر نکنند و مشاوره نگیرند موجب افزایش نرخ ارز می شوند" حال سوال این است که چرا خود برای مسائل اقتصادی کشور از دیگران مشاوره نمی گیرد.

وی با بیان اینکه مشکل بازار ارز تنها با دستگیری چند نفر از سوی دادستانی و ایجاد و رعب و وحشت حل نمی شود، تصریح کرد: این راهکار حل مشکلات ارزی کشور نیست چرا که مسائل اقتصادی با مسائل سیاسی کشور عجین است اما متاسفانه اکنون بخش سیاسی کشور سردرگم است و دولت هیچ حاکمیتی بر مسائل اقتصادی ندارد.

سیف اللهی با انتقاد نسبت به سکوت دولت در مقابل افزایش نرخ ارز، گفت: متاسفانه شرایط به گونه ای پیش رفته که رییس مجلس، کمیسیون اقتصادی و اصل 44 قانون اساسی را مسئول رسیدگی به حل نوسانات بازار ارز کرده است.

وی همچنین در خصوص افزایش نرخ ارز و تاثیر آن بر زندگی مردم در حالیکه دولت 26 فروردین اولین یارانه نقدی امسال را پرداخت می کند، گفت: برخی معتقدند رقمی را که دولت به عنوان یارانه به مردم می پردازد با فروش دلار 5500 تومان به دولت باز می گردد.

رییس مجمع فعالان اقتصادی استان اصفهان افزود: اگر دولت با محدودیت منابع ارزی مواجه است باید با اعلام آن و بالا بردن نرخ ارز، به دنبال تثبیت قیمت ها باشد نه اینکه با سکوت خود شرایط را ملتهب تر کند.

وی با بیان اینکه طی پنج سال گذشته دولت نتوانسته نرخ ارز را تک رقمی کند، اظهار کرد: متاسفانه شرایط به نحوی پیش رفته که رکود تشدید یافته و خرید و فروش در بازار فقل شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 فروردین 1397، کدخبر: 97012106547 ، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
الان دولت میخواد با نهایت توان هر کاری که از دستش برمیادو بکنه زیاد به دنیال درمان همیشگی نیست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین