پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۹۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
‌نماینده مردم چابهار در مجلس ‌گفت: کندی روند احداث پروژه‌های آب‌رسانی در چابهار با توجه به نیاز شدید مردم روستاها به آب هیچ توجیهی ندارد.

شعارسال: ‌نماینده مردم چابهار در مجلس ‌گفت: کندی روند احداث پروژه‌های آب‌رسانی در چابهار با توجه به نیاز شدید مردم روستاها به آب هیچ توجیهی ندارد.

عبدالغفور ایرانژاد ‌ اظهار کرد: تنها 23 درصد از جمعیت 300 هزارنفری شهر و روستاهای چابهار به شبکه آبرسانی دسترسی دارند و بقیه به‌صورت سقایی و تانکری آبرسانی می‌شوند.

وی افزود: عمده روستانشینان چابهار در بیش از 400 روستا از دسترسی به آب بهداشتی و آشامیدنی محروم‌اند و این در حالی است که به سبب خشکسالی‌های 20 ساله و بی‌سابقه سیستان و بلوچستان، روستاییان عمده دام و زمین‌های کشاورزی خود را ازدست‌داده‌اند و در حال مهاجرت و خالی کردن‌ روستاها هستند.

نماینده مردم چابهار در مجلس ‌تصریح کرد: با توجه به اهمیت فرا راهبری ملی و بین‌المللی بندر چابهار، خدمت‌رسانی به روستاییان و نگه‌داشتن جمعیت در روستاها در اولویت است، چراکه درصورتی‌که روستاها خالی شوند و مردم به شهر مهاجرت کنند، توسعه سواحل مکران به مرکزیت و قطب چابهار با چالش جدی مواجه می‌شود؛ همین حالا هم به سبب مهاجرت بالا، چابهار بالاترین نرخ رشد جمعیت و رشد حاشیه‌نشینی در کشور را دارد.

ایرانژاد اضافه کرد: دو پروژه بزرگ‌آبرسانی سد زیردان و سد پیشین و احداث شبکه پایین دست به روستاهای چابهار که نقش مهمی در نگه‌داشت جمعیت در روستاها دارد و بیش از 200 هزار نفر از مردم روستاها را به شبکه آب بهداشتی و آشامیدنی متصل می‌کند، سال‌هاست به دلیل عدم تخصیص مناسب اعتبار‌ به‌بهره‌برداری نرسیده است.

نماینده مردم چابهار در مجلس ‌با بیان این‌که کندی روند احداث پروژه‌های آبرسانی در چابهار با توجه به نیاز شدید مردم روستاها به آب هیچ توجیهی ندارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فرا راهبردی چابهار، تسریع در اجرای این پروژه که از سال 72 آغازشده‌اند و بیش از 20 سال است که هنوز بهره‌برداری نرسیده‌اند؛ باید در اولویت وزارت نیرو در جذب اعتبارات و منابع قرار گیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 21 فروردین 1397، کدخبر: 97012106375، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
واقعا در زمینه اب امسال خیلی خیلی داغونیم خدا خودش بخیر کنه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین