پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۹۷۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۵
تیمی از محققان دانشگاه انتاریو غربی کانادا، پس از انجام یک مطالعه دو ساله که از سال ۲۰۱۶ شروع شده بود گزارش کردند، علاوه بر این که فعالیت مغز تا ۱۰ دقیقه پس از مرگ ثبت شده است، بیش از ۱۰۰۰ ژن همچنان چند روز پس از مرگ در اجساد انسان كار می كنند.

شعار سال: تیمی از محققان دانشگاه انتاریو غربی کانادا، پس از انجام یک مطالعه دو ساله که از سال 2016 شروع شده بود گزارش کردند، علاوه بر این که فعالیت مغز تا 10 دقیقه پس از مرگ ثبت شده است، بیش از 1000 ژن همچنان چند روز پس از مرگ در اجساد انسان كار می كنند.

پزشکان کانادایی در بخش مراقبت های ویژه در سال گذشته در مورد بسیار عجیب و غریب مشکوک شدند - زمانی که حمایت از زندگی برای چهار بیمار پایان یافت، یکی از آن ها فعالیت مغزی مداوم را حتی بعد از اینکه از نظر بالینی مرده اعلام شد نشان داد.

فعالیت مغز تا 10 دقیقه پس از مرگ ثبت شده است

برای بیش از 10 دقیقه بعد از اینکه پزشکان مرگ را تایید کردند طیف وسیعی از مشاهدات، از جمله عدم وجود یک پالس و حدقه غیر فعال بیمار به نظر می رسد همان نوع امواج مغزی را تجربه می کند (موج انفجار موج های دلتا) که ما در طول خواب عمیق می بینیم.

و این یک پدیده کاملا متفاوتی نسبت به موج ناگهانی «موج مرگ» است که در موش ها بعد از بریدن سر مشاهده شده است.

تیمی از محققان دانشگاه انتاریو غربی کانادا در ماه مارس 2017 گزارش داد: "در یک بیمار، موج انفجار دلتا تنها پس از قطع ریتم قلبی و فشار خون شریانی (ABP) ادامه یافت.

مرگ یک تجربه منحصر به فرد برای هر فرد است

آنها همچنین دریافتند که مرگ می تواند یک تجربه منحصر به فرد برای هر فرد باشد، و این نشان می دهد که در هر چهار بیمار، ضبط های الکتروانسفالوگرافی جلویی (EEG) مغز فعالیت آن ها چندین شباهت را قبل و بعد از مرگ اعلام کردند.

محققان توضیح دادند: "اختلاف معنی داری در دامنه EEG بین 30 دقیقه قبل و 5 دقیقه پس از قطع ABP برای گروه وجود دارد.

قبل از رسیدن به یافته های واقعی، محققان درمورد پیامدهای بسیار محتاطانه سخن می گویند و معتقدند خیلی زود است حرفی زده شود در مورد این که آیا این می تواند تجربه ما پس از مرگ باشد، به خصوص با توجه به اینکه اندازه نمونه آن یکی است.

در غیاب توضیح بیولوژیکی برای اینکه چگونه فعالیت مغز می تواند چندین دقیقه پس از قلب متوقف شود،محققان گفتند که اسکن می تواند نتیجه ی نوع خطایی در زمان ضبط باشد.

اما آنها نتوانستند توضیح دهند که چه خطایی می تواند وجود داشته باشد مثلا تجهیزات پزشکی نشانه ای از سوء عملکرد را نشان ندادند، به این معنی که منبع انحنایی نمی تواند تایید شود - بیولوژیکی و یا غیره.

محققان نوشتند": مشکل این است که پایه فیزیولوژیکی برای این فعالیت EEG با توجه به آنکه پس از یک دوره طولانی از گردش خون اتفاق می افتد، دشوار است."

بنابراین این انفجارهای موج می تواند در طبیعت، مصنوعی باشد، هرچند یک منبع حقیقی نمی تواند شناسایی شود. "

شما می توانید اسکن مغز چهار بیمار درحال مرگ زیر را مشاهده کنید، لحظه مرگ بالینی را در زمان صفر نشان می دهد یا زمانی که قلب چند دقیقه پس از قطع حمایت از زندگی متوقف شد.

فعالیت مغز زرد چیزی است که ما در این اسکن دنبال آن هستیم (در اینجا در نسخه بزرگتر) و در سه نفر از چهار بیمار دیده می شود، این فعالیت قبل از اینکه ضربان قلب متوقف شود، از بین می رود - تا 10 دقیقه قبل از مرگ، در مورد بیمار دو.

اما به دلایلی، بیمار شماره چهار شواهدی از انفجار موج دلتا را برای 10 دقیقه و 38 ثانیه پس از توقف قلبش نشان داد.

محققان همچنین تحقیق کردند آیا یک پدیده شناخته شده به عنوان "موج مرگ" در بیماران رخ داده است - در سال 2011، یک تیم جداگانه یک انفجار از فعالیت مغز در مغز موش را حدود یک دقیقه پس از بریدن سر موش مشاهده کرد، نشان دهنده لحظه های مختلف انقضاء مغز و قلب است.

همچنین محققان دانشگاه رابوود در هلند گزارش دادند: به نظر می رسد که موج گسترده ای که می تواند حدود یک دقیقه بعد از مرگ ثبت شود، مرز نهایی بین مرگ و زندگی را نشان می دهد.

زمانی که تیم کانادا برای این پدیده در بیماران انسانی خود جستجو کرد، دست خالی برگشت.

آن ها گزارش دادند: "ما در عرض یک دقیقه پس از توقف قلب در هر یک از چهار بیمار، هیچ موج دلتا مشاهده نکردیم."

اگر همه این احساس ناامید کننده بی معنی است، زمینه عجیب و باور نکردنی و جغرافیای علوم پزشکی علوم انسانی، جایی که هیچکس واقعا نمی داند چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

اما آنچه ما می دانیم این است که چیزهای بسیار عجیب و غریب می توانند در لحظه مرگ اتفاق بیفتند، پس از آن با یک مطالعه دو ساله که از سال 2016 شروع شده بود کشف شد که بیش از 1000 ژن همچنان چند روز پس از مرگ در اجساد انسان كار می كنند.

و این به نظر نمی رسید که آن ها به مدت طولانی تر از هر چیز دیگری برای نابود شدن مصرف می کردند - آن ها عملا فعالیت خود را پس از مرگ بالینی افزایش دادند.

اهمیت این مطالعات بسیار مهم این است که ما در مورد تجربه بعد از مرگ در حال حاضر بیشتر از گذشته درک می کنیم، اما مشاهدات بی حد و مرز و بدون توضیح بیولوژیکی باقی می مانند.

اما آنچه آن ها نشان می دهند این است که ما تا زمانی که به فرآیند مرگ و میر می رسیم، خیلی چیزها را بدانیم، و چگونه ما و دیگر حیوانات آن را از بدن مان به مغزمان تجربه می کنیم.

این تحقیق در مجله علوم اعصاب کانادا منتشر شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری علم و فناوری، تاریخ انتشار 20 فروردین 97، کد مطلب: 61289، www.stnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
تو هر علمی پیش بری تهش به وجود خدا میرسی و این نهایت عرفانه
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۳
0
0
کاش میشد بفهمیم که طی این ده دقیقه ذهن انسان چه چیزهایی رو ثبت میکنه و چجوری روح از بدن جدا میشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین