پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۱۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: طرح توسعه گردشگری در روستاهای استان جزو برنامه و اجرایی می‌شود.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: طرح توسعه گردشگری در روستاهای استان جزو برنامه و اجرایی می‌شود.

سیدمحسن علوی در بازدید از دفتر خبرگزاری بین‌المللی تسنیم در استان کردستان با اشاره به مشکلات موجود در پالنگان و گله‌مندی مسافران و گردشگران اظهار داشت: به‌دلیل سیلاب‌های بسیار در فصل بهار، مسیر جاده‌ای وسط دره پالنگان هرساله زیر گل و لای می‌رود و ما با ایجاد کانالی در مسیر رودخانه سعی در هدایت این سیلاب‌ها و خروج از زیر این مسیر را در دست اقدام داریم.

"کمبود نیروی انسانی" دلیل نبود راهنما در مراکز تاریخی و گردشگری کردستان است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به غار کرفتو و نبود راهنمای مناسب در این غار، تصریح کرد: این غار دو نفر پرنسل دارد و متأسفانه نبود چارت سازمانی و نیروی انسانی به ازای مکان‌های گردشگری یک معضل بزرگ در این سازمان است، کل چارت سازمانی برای موزه خانه کرد یک نفر بوده و مابقی نیروها که مشغول ارائه خدمات هستند، قراردادی یا پست‌های دیگری دارند

وی گفت: در هیچ جای دنیا راهنما به‌صورت یک نفره برای آثار تاریخی توضیح ارائه نمی‌دهد و اکنون به سمت راهنمای الکترونیک و از طریق گوشی توضیحاتی را ارائه می‌دهند.

کار خاصی برای توسعه روستاهای هدف گردشگری کردستان انجام نشده است

علوی در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا وعده دولت برای توسعه گردشگری در کردستان عملی شده است، افزود: متأسفانه کار بسیار کمی برای توسعه روستاهای هدف گردشگری استان انجام شده است اما مطالعات برخی از این روستاها انجام و توسط امور روستایی استانداری کردستان نیز تابلو برایشان آماده و برای دهیاران جلسات توسعه گردشگری برگزار شد تا بدانند با گردشگران چگونه رفتار کنند.

وی با بیان اینکه بحث گردشگری زود بازده‌تر از دیگر صنایع و مشغال است، اظهار کرد: طرح توسعه گردشگری روستایی، توسعه اقامتگاه‌های روستایی و بوم‌گردی، توسعه طبیعت‌گردی از جمله مسیر سارال که‌ گردشگر بسیاری نیز دارد، در برنامه‌های این سازمان بوده و اجرایی می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان در بخشی دیگر از سخنان خود در پاسخ به سئوال دیگری که چرا اکثر رشته‌های صنایع دستی کردستان در حال "منسوخ شدن" هستند، گفت: استفاده از روش‌های سنتی یکی از مشکلاتی بوده که در صنایع دستی استان وجود دارد و کسانی که این صنایع و حرفه را یاد گرفته‌اند، متأسفانه بسیار سنتی هستند و فقط دیدگاه و نگرش خود را قبول دارند و این مشکل‌ساز است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات در بحث صنایع دستی، «کاربردی بودن این محصولات در گذشته و عدم استفاده در حال حاضر» است و چون استفاده نمی‌شوند خریداران کمتری نیز دارند.

"نبود بسته‌بندی"، ضعف بزرگ محصولات صنایع دستی کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خاطر نشان کرد: صنایع دستی سایر استان‌ها به دلیل تزیینی بودن خریداران و علاقمندان بسیاری دارد و این موجب شده تا استان کردستان صنایع دستی تزیینی کمتری داشته باشد و خریدار نیز به همان نسبت کاهش یابد.

وی گفت: در حال حاضر 14 هزار و 500 صنعتگر صنایع‌دستی استان دارای کارت و شناسه فعالیت هستند و به صورت غیررسمی نیز این آمار بسیار بیشتر است.

علوی با اشاره به نبود بسته‌بندی مناسب در برخی صنایع دستی استان، افزود: علی‌رغم اینکه توسط هنرمندان کردستانی ساعت‌ها بروی صنایع دستی کار می‌کنند اما به‌دلیل نبود بسته‌بندی مناسب طرفداران زیادی ندارند و این مشکل باید رفع شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 22 فروردین 1397، کدخبر: 1698083، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۲
0
0
چقدر خوبه که روستاهای ما در زمینه های گردشگری رونق بگیره تا بخش خوب از اقتصادشون رونق بگیره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین