پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۱۲۱۳۰۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
استاندار تهران گفت: استان تهران می تواند در زمینه صادرات مواد لبنی و غذایی گام های بزرگی بردارد

شعار سال: محمد حسین مقیمی ظهر چهارشنبه در جلسه بررسی وضعیت اشتغال روستایی با حضور فرمانداران، بخشداران، جمعی از اعضای شوراهای اسلامی، دهیاران، نخبگان و کارآفرینان روستایی استان تهران طی سخنانی با بیان این که باید در رسیدن به اهداف کشور چاره اندیشی کنیم، گفت: امسال حمایت از تولیدات ایرانی نامگذاری شده و همین چند کلمه مسئولیت سنگینی را برای ما به وجود می آورد.

وی افزود: باید تلاش، فعالیت و کار کنیم تا کالاهای ایرانی در بازار داخلی و در بازار خارجی مشتری بیشتری پیدا کند، برای این منظور بایستی به کیفیت، استاندارد سازی، برند سازی توجه کنیم و تلاش کنیم قیمت تمام شده کالا را به اندازهای پایین بیاریم که با کیفیت بالا مطلوبیت را در مشتری ایجاد کند و مشتری خود به سمت کالای ایرانی آید.

استاندار تهران اضافه کرد: اگر بخواهیم کالای ایرانی در بازار به فروش رود نیاز به حمایت دارد و این حمایت بایستی نتیجه دار و همراه با بالا رفتن کیفیت و پایین آمدن قیمت تمام شده باشد و گرنه حمایتی که مقطعی باشد و باعث شود در یک مقطع با حمایت هایی که از کالاهای ایرانی به فروش رود و بعد آن حمایت برداشته شود، نتیجه بخش نخواهد بود.

وی گفت: بایستی همه تلاش خود را به کار بگیریم و از همه داشته های علمی و فناوری های جدید استفاده کنیم، به آموزش توجه کنیم، استاندارد را جدی بگیریم و اجازه ندهیم که کالای با کیفیت نا مطلوب در بازار عرضه شود، خیلی فرصت ها پیدا کردیم در بازارهای منطقه حضور پیدا کنیم و اصلا شرایط به گونه ای بود که التماس می کردند که ما به آن ها کالای ایرانی دهیم، مقداری نیز ورود کردیم ولی نتوانستیم این حضور را تداوم بخشیم.

مقیمی با بیان این که بازارهای زیادی را تجربه کردیم، اما مجبور به بازگشت شدیم، گفت: آخرین بازار روسیه بود، که دنبال کالاهای ایرانی است، ما بایستی ذائقه آن ها را تامین کنیم و طبق آن کالا تامین کنیم، این امر به خصوص در مواد غذایی و مواد لبنی بسیار اهمیت دارد و آن ها علاقه مند هستند، که از کالای ایرانی استفاده کنند، استان تهران می تواند در این زمینه ها گام های بزرگی بردارد.

استاندار تهران با بیان این که حمایت از کالای ایرانی یعنی پشتیبانی برای بالا بردن کیفیت و پشتیبانی برای پایین بردن قیمت تمام شده، تاکید کرد: هر اقدامی که ما به عنوان مسئولین انجام دهیم که تولید کنندگان وقت خودشان را فقط صرف ارتقا کیفیت بکنند و وقت خودشان را صرف این کنند که منابع مالی خود را درست استفاده کنند که هزینه هایی که در قیمت تمام شده اثر گذار است این هزینه ها پایین بیاد آن موقع حمایت خود را انجام دادیم.

وقت تولید کننده باید به جای پیچ و خم اداری صرف ارتقا کیفیت شود

وی اضافه کرد: اگر کاری که یک روز بایستی در یک اداره انجام شود، به ۲ روز تبدیل کنیم، بدانیم که ما اهل حمایت نیستیم ما ادعای حمایت کردن را داریم، اما اهل حمایت نیستیم، اگر دنبال کار تولید کننده را نگرفتیم اگر به جای این که تولید کننده از این اداره به آن اداره و از این بانک به آن بانک و دیگر موارد برای گرفتن یک مجوز زمان خود را از دست بدهد، کار او را حل کردیم حمایت صورت گرفته است.

مقیمی اضافه کرد: تولید کننده باید وقتی که می توانست صرف بالا بردن کیفیت کند، صرف گرفتن مجوز کرده است، این یعنی ثروت و سرمایه تولید کننده را معطل گذاشتیم.

استاندار تهران گفت: اگر بخواهیم حمایتمان از کالای داخلی و ایرانی تحقق پیدا کند، چاره ای نداریم که هم تولید کننده و هم حمایت کننده به وقت، کیفیت و قیمت تمام شده اهمیت دهند، نمی شود وقتی که بایستی صرف تولید شود در ادارهجات بگذرد، ما باید درک کنیم و متوجه شویم که وقت تولید کننده نبایست در ادارات و پیچ و خم کارهای اداری صرف شود، هر وقت دیدید که وقتتان فقط در کارخانه، آزمایشگاه ها، لابراتورها و بین متخصصین می گذرد در واقع برای بالا بردن کیفیت دارید وقت صرف می کنید، آن موقع است که می توانید بگویید کار خود را بهدرستی انجام داده اید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 22 فروردین 97، کدمطلب:4268857، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
تهران مرکز مبادلات سیاسی و تجاری و اقتصادی ایران است و40 درصد سرمایه ایران را در اختیار دارد
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
استان تهران و البرز توان ویژه ای در زمینه صنعت دارن که با مدیریت جهادی میتونه از قب شکوفا تر بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین