پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۹
رئیس انجمن هوافضای کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوی صمیمی به فعالیت های این انجمن در سطح استان، افتخارات آن و همچنین عدم توجه به نخبگان در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد.

شعار سال: انجمن علمی هوافضا چند سالی است در استان کهگیلویه و بویراحمد شروع به فعالیت کرده است و اقدامات و برنامه های خوبی را نیز در این مدت انجام داده است.

رئیس انجمن هوافضای کهگیلویه و بویراحمد جوانی است که با وجود سن کم توانسته است این مجموعه را به خوبی مدیریت کند و با وجود سن کم به عنوان یکی از مشاورین جوان وزارت کشور فعالیت می کند.

در ادامه در گفت و گویی صمیمی با این جوان هم استانی از اقدامات و کارهایی که در انجمن هوافضا انجام شده است بیشتر آگاه می شویم.

متن کامل این گفت و گو را در زیر بخوانید:

 در ابتدا یک بیوگرافی کامل از خود را بیان کنید.

محمودی- علی محمودی متولد سی ام آذر ماه 1375 در تهران و ساکن یاسوج هستم، در حال حاضر دانشجوی کارشناسی مهندسی معماری-شهرسازی در دانشگاه سمنان و رئیس انجمن هوا فضای استان هستم.

 از چه سالی وارد حوزه هوا فضا شدید؟

محمودی-در حوزه هوا فضا ازهمان زمانی که در دوره دبیرستان بودم علاقه خیلی خوبی داشتم و در انجمن های علمی دانش آموزی خیلی فعالیت داشتم، تقریبا از سال 1390 که انجمن هوا فضا شکل گرفت، از سال 93 ریاست مجموعه را برعهده گرفتیم با رأی قاطع هیئت رئیسه و تاکنون هم مجموعه فعالیت دارد و رتبه های خیلی خوبی داشتیم، موفقیت های خیلی خوبی هم داشتیم، فعالیت های خیلی خوبی در سطح استان انجام شده از جمله: گسترش شعب انجمن هوا فضا، دوره های آموزشی و پژوهشی، برگزاری جشنواره های علمی و فرهنگی...

 انجمن علمی هوا فضا در واقع از چه سالی تشکیل شد ؟

محمودی- در واقع انجمن سال 91 تشکیل شد.

این انجمن زیر نظر چه سازمانی است؟

محمودی- یک سازمان مردم نهاد دانش آموزی_دانشجویی و تحت سازمان مردم نهاد حوزه استانداری کهگیلویه و بویراحمد است، ولی شعب مختلف آن مثل شعب دانشجویی تقریبا یک شعبه بین سازمانی است یعنی مدیریت آن برعهده ما و فعالیت شان زیر نظر دانشگاه هاست، در آموزش و پرورش هم به همین صورت است یعنی مدیریت آن تحت نظر مدیریت ما و فعالیت شان تحت نظر آموزش و پرورش است، چون یک مجموعه دانش آموزی _ دانشجویی است.

آیا در سطح شهرستان های استان هم شعبه دارید؟

محمودی- در شهرستان های گچساران، دنا، یاسوج و کهگیلویه نمایندگی داریم، و در بقیه شهرستان ها با توجه به فراهم نبون زیرساخت برای ما مقدور نبود که بتوانیم این شعب را راه اندازی کنیم.

 چه اقداماتی در شهرستان ها در بحث توسعه و استعدادیابی و پرورش نیرو انجام داده اید؟

محمودی- یکی از مهم ترین کارهایی که انجام داده ایم که یکی از رسالت های خیلی ویژه انجمن است بحث نیروسازی و جریان سازی است، حالا جریان سازی به تفسیر خودمان به این معنی است که یک موج جوان گرایی و یک موج علمی را در استان راه بیاندازیم با هدف محرومیت زدایی علمی با هدفی که استان به معنای واقعی رشد علمی برسد.

هدف دوم بحث نیروسازی است که ما بتوانیم در همین مجموعه نیروهای جوان، نخبه و نیروهای مدیر آینده در تراز انقلاب اسلامی تحویل جامعه بدهیم که تا الان هم خیلی موفق بوده ایم و حالا یک رئیس سازمان، یک رئیس اداره، یک مشاور فرماندار داریم، یک مشاور وزارت خانه هم داریم و خیلی در هدف مان موفق بوده ایم و ان شاءالله که بتوانیم این موفقیت های روزافزون را بیش از پیش داشته باشیم.

شما در مجموعه خود ثبت اختراع یا کارهای برجسته ای دارید؟

محمودی- بله ما دوستان مخترع زیاد داشتیم یک دوست مخترع داشتیم به اسم آقای نیکروز که در شهرستان چرام هستند که یک موسسه مرکز رشد در این شهرستان دارند و از ارزشمندترین سرمایه هایی است که در انجمن داریم این شخص ست که چهار یا پنج اختراع دارند.

 در مسابقات کشوری و جهانی هم شرکت نموده اید؟

محمودی- در مسابقات کشوری خیلی شرکت داشتیم از جمله مسابقات دانشگاه صنعتی امیر کبیر ، دانشگاه صنعتی شریف که رتبه های خیلی خوبی داشتیم.

اولین مسابقه ای که دادیم مسابقه هوا فضای دانشگاه صنعتی شریف در سال 91 که رتبه دوم را کسب کردیم و موفق به کسب سهمیه بین المللی شدیم، در سال 92 هم در مسابقات دانشگاه صنعتی امیرکبیر شرکت کردیم که رکورد کشوری را برای اولین بار تیم استان جا به جا کرد و الان رتبه اول را به دست آوردیم، در سال 93 هم به همین صورت بود رتبه سوم را کسب کردیم.

در سال های 94 تا 95 ما در عرصه مسابقات المپیادهای علمی شرکت داشتیم بعد که شرایطی برای ما فراهم شد که حتی در مسابقات بین المللی فرانسه هم شرکت کنیم منتها به دلیل ضعف مدیریتی که در استان است و به خاطر آن بی توجهی که به قشر نخبه و دانشجو می شود، ما موفق نشدیم در این مسابقه بین المللی شرکت کنیم.

به دلیل مشکلات مالی بود؟

محمودی- تقریبا نزدیک به 70میلیون تومان که ما خیلی دست کم گرفتیم چیزی نزدیک به 130 یا 140میلیون تومان برآورد کرده ایم حتی گفتیم که دوستان از جیب خودشان خرج کنند اما چیزی که سهم دولت برای ما درنظر گرفته بودند برای ما پرداخت نکردند و موفق نشدیم که شرکت کنیم، که حالا ما برنامه ای داریم تا باز هم به مسابقات بین المللی که در استرالیا برگزار می شود برویم.

 آیا کسی از مسئولین استان قول همکاری به شما داده اند؟

محمودی- اقای فرماندار قول داده تا ببینیم چه میشود،استاندار هم درباره پارک علم و فناوری قول داده اما فعلا روی زمین مانده و اتفاقی نیفتاده است.

کسانی که علاقه مند به رشته هوا فضا هستند چه اقداماتی برای آنان انجام داده اید و به چه صورت شرکت کنند؟

محمودی-مجموعه یک مجموعه دانش آموزی و دانشجویی است و ما در سیزده رشته آموزشی کارگاه داریم از طراحی و ساخت هواپیمای بدون موتور، طراحی و ساخت هواپیمای بدون سرنشین و رشته های مختلفی که وجود دارد که حالا ما آن را از طریق رسانه ها اعلام میکنیم.

هرسال ثبت نام به صورت حضوری در دبیرخانه ما که همان کافه کتاب دانشجویی است و جنب شهرداری قرار دارد و دوستانی که علاقه مند هستند میتوانند از الان برای دوره تابستان ثبت نام کنند، هم دانش آموزی و هم دانشجویی.

چه انتظاری از رسانه در بحث کار خود دارید؟

محمودی- رسانه یک تبلیغ برای ما است از جمله تبلیغ برنامه ها، تبلیغ دوره های آموزشی، چون انجمن با هزینه فوق العاده کمی دوره برگزار میکند که شاید از هرکارآموزی شصت هزار تومان برای یک سال از او میگیرد ولی تمام دوره ها برای کلیه کارآموزان رایگان است یعنی در هر دوازده دوره میتوانند شرکت کنند.

یک دوره کامپیوتر در یک آموزشگاه عالی درحال برگزاری است که تقریبا 200 _ 300 نفر تدریس می کنم.

 آیا در جریان برگزاری نظرسنجی کانال تلگرامی ما قرار گرفتید؟

محمودی- بله در جریان بودم که عنوان آن در رابطه با مسئولین بود که البته چندتا از آنان نیز از فامیل ها و اقوام ما بود، خیلی موافقم با این موضوع که واقعا یک نظرسنجی از عملکرد مدیران صورت گیرد چون در رابطه با عملکرد مدیران مردم باید نظر بدهند ، هیچ مدیری نمی تواند بگوید من عملکردم خوب یا بد بوده است، اتفاقا از نظر من کار خیلی شایسته ای است و بازتاب خیلی گسترده ای هم در سطح استان داشت.

اگر عملکرد مدیران در رسانه منتشر شود و مردم آن را ببینند، به خاطر آبروی خود مدیر هم که شده قطعا بیشتر احتیاط میکند و درست کار خود را انجام میدهد به نظر بنده رسانه میتواند نقش خیلی مثبتی در عملکرد بهتر مدیران استان داشته باشد.

پرچمی که روی کت شما است نظر بنده را جلب کرد بفرمایید که به چه معناست؟

محمودی- ما واقعا به کشور علاقه مندیم و این علامت نشان از علاقه مان به کشور عزیزمان است.

در رابطه با شعار سال اگر نظری دارید بفرمایید؟

محمودی- شعار سال یعنی حمایت از کالای ایرانی که مستلزم ارتقاء کیفیت کالای ایرانی استبه عنوان مثال در همین بحث صنعت خودرو که اگر کیفیت صنعت خودروی ما خوب باشد چرا مردم استقبال نکنند، قطعا هم تولید کننده باید بیشتر کار کند و هم مسئولین باید بیشتر حمایت کنند تا کیفیت محصولات بیشتر شود و ازآن طرف مردم هم اگر جنس بهتری باشد به طرف جنس ایرانی می آیند، اما متاسفانه در ذهن مردم اینقدر القاء شده که هرچیزی که جنس خارجی باشد قطعا کیفیت بهتری دارد، هرچیزی که قیمتش بیشتر است کیفیت آن نیز بهتر است، اما بنده چنین اعتقادی ندارم.

و اما حرف اخر؟

محمودی- به عنوان حرف آخر بنده یک تشکر ویژه دارم از آقای کناری، فرماندار محترم شهرستان بویراحمد که واقعا تا الان از مجموعه حمایت کردند و یک تشکرخیلی ویژه از مجموعه صبح زاگرس دارم که از لحاظ رسانه ای مجموعه ما را حمایت نمودند.

صحبتی که با هم سن و سال های خودم یعنی دهه هفتادی ها دارم این است که از شما خواهش میکنم صحنه را خالی نکنید، این کرسی ها را خالی نکنید این جبهه ها را خالی نکنید و تا آخرین نفس بمانید و تلاش کنید و در عرصه ها و جبهه های مختلف کار کنید، جبهه فقط توپ و تفنگ نیست، نوع زدن ما امروز خیلی فرق دارد، در برهه زمانی ما در جبهه های علمی، رسانه ای ، فرهنگی خیلی میتوان کار کرد ولی این فعالیت ها مستلزم این است که جوانان ما صحنه و عرصه را خالی نکنند.

در پایان از شما که وقت خود را در اختیار ما قرار دادید تشکر می کنم و آرزوی موفقیت روزافزون شما و مجموعه تحت مدریتتان را داریم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 19 فروردین 97، کد مطلب: 106985، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین