پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۴۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸
رئیس شورای عالی استان ها خواستار مداحله معاون اول رئیس جمهوری برای حل مشکل عضو زرتشتی شورای شهر یزد شد.
شعارسال:رئیس شورای عالی استان ها خواستار مداحله معاون اول رئیس جمهوری برای حل مشکل عضو زرتشتی شورای شهر یزد شد.

 در چهارمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها که صبح امروز (پنج شنبه) با حضور اسحاق جهانگیری در محل قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار شد، مرتضی الویری در خصوص وضعیت سپنتا نیکنام گفت: با توجه به اینکه مهلت شش ماهه عضویت نیکنام در حال اتمام است و اگر این مشکل رفع نشود از ایشان سلب عضویت می‌شود از معاون اول رئیس جمهور تقاضا می‌کنیم در این مورد کمک کنند تا این مشکل حل و فصل شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه اظهارکرد: شوراهای سراسر کشور با ۱۱۷ هزار عضو با یک روش دموکراتیک اعضای شورای عالی استان‌ها را انتخاب می‌کنند؛ شورایی که در قانون اساسی در بندهای مختلف وظایف و مسئولیت‌های آن مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: مسئولیت نظارت بر مدیریت شهری و قانونگذاری یعنی ارائه طرح به مجلس و لایحه به دولت همچنین آموزش شوراها از وظایف شورای عالی استان‌ها است. مدیریت محلی و شهری در اختیار پارلمان محلی قرار داده شده است ،همانطور که مسائل کلان کشور توسط پارلمان ملی دنبال می‌شود. به‌طور قطع در چنین شرایطی اگر مجموعه شورای عالی استان‌ها و شوراها خوب کار کنند می‌توانند بسیاری از بارها را از دوش نظام و دولت کم کنند.

الویری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی گفت: در جلسه امروز طرحی با قید یک فوریت مورد بررسی قرار می‌گیرد تا مشخص شود که چطور می‌توانیم اقدامات موثری را در این حوزه انجام دهیم همچنین پیگیری طرح مدیریت یکپارچه شهری در دستور کار شورای عالی استان‌ها برای سال جاری خواهد بود که امیدواریم به انجام برسد و بتوانیم طرحی پرقدرت به مجلس ارائه دهیم.

الویری در پایان اظهار کرد: امسال در شورای عالی استان‌ها به موضوع درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها پرداخته خواهد شد تا بتوانیم منابع پایداری را برای درآمد آنها تعیین کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار 23فروردین 97، کد خبر: ۲۳۴۶۳، www.mojnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
ای موضوع که خیلیا به دلیل رادیکالی بودنشون نمی تونن قبول کنن کسی یه دین دیگه داشته باشه نمی دونم کی می خواد حل بشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
چرا در این کشور بر طبل عدالت کوبیده میشود ولی یک زرتشتی نیمتواند نماینده شورای شهر شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین