پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۴۷۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹
فیس بوک اعلام کرده است که حساب های کاربری روسی در این شبکه اجتماعی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، اقدام به تشکیل ۱۲۹ جریان مخالف و رویداد ضد آمریکایی کرده بوده‌اند.

شعار سال: به نقل از رویترز، شرکت فیس بوک در بیانیه ای کتبی خطاب به گنگره شهادت داده و اعلام کرد که تعداد زیادی از حساب های کاربری فعال در این شبکه اجتماعی اقدام به جریان سازی هایی در روند انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده آمریکا کرده اند که به انتشار اخبار دروغین و کذب می پرداخته‌اند و کاربران بسیاری را نیز در فضای مجازی به گمراهی و تصمیم نادرست کشانده‌اند.

قانونگذاران آمریکایی مدت هاست که با ذکر نگرانی درباره استفاده روسیه از شبکه‌های اجتماعی در جریان انتخابات ۲۰۱۶ به دنبال تصویب قوانین تازه ای برای غول های تکنولوژی همچون آلفابت شرکت مادر گوگل، توییتر و فیس بوک هستند و بدین ترتیب نمایندگانی از این شرکت ها را استیضاح کرده تا در قبال جریان سازی و سوءاستفاده حساب های کاربری این شبکه های اجتماعی تحت حمایت دولت روسیه توضیح داده و آمار و ارقام درستی ارائه دهند.

فیس بوک در این بیانیه کتبی خود به قانون گذاران آمریکایی اعلام کرده که ۳۳۸ هزار و ۳۰۰ حساب کاربری از این وقایع دیدن کرده و ۶۲ هزار و ۵۰۰ کاربر نیز اعلام کرده بوده اند که این وقایع را باور کرده و با این اخبار و اطلاعات هم عقیده خواهند بود.

فیس بوک پیشتر هم در سپتامبر سال ۲۰۱۷ خاطر نشان کرده بود که حساب های کاربری روسی بسیاری اقدام به برگزاری جلسه های هم اندیشی و جریاناتی علیه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا کرده اند.

آمار و گزارش هایی که فیس بوک از این موضوع منتشر کرده است حاکی از آن است که ۱۲۶ میلیون آمریکایی در طول دو سال گذشته محتوا و پیام هایی در صفحات مجاز فیس بوکی خود منتشر کرده اند که همگی به نوعی از اطلاعات و اخبار دروغین و کذب تحت حمایت روسیه پیروی می کرده است و ۱۶ میلیون کاربر نیز تحت تاثیر حساب های کاربری روسی در اینستاگرام بوده‌اند.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا پیش‌تر به این نتیجه رسیده بودند که دولت روسیه با تحت تأثیر قرار دادن کارزار انتخاباتی ریاست‌جمهوری، نتایج انتخابات در آمریکا را به نفع دونالد ترامپ تغییر داده است. طبق گفته این نهادها هکرهای روسی در برملا کردن و انتشار ایمیل‌های کارزار انتخاباتی هیلاری کلینتون - رقیب ترامپ در انتخابات - نقش داشته‌اند. همچنین گفته می‌شود به دستور دولت روسیه کمپینی علیه هیلاری کلینتون در شبکه‌های اجتماعی در دوران انتخابات به راه افتاد.

این در حالیست که روسیه مکررا اتهام تلاش برای نفوذ در انتخابات آمریکا که به پیروزی دونالد ترامپ منجر شد را رد کرده است. دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا - نیز گفته است هیچ‌گونه همکاری میان ستاد انتخاباتی او و دولت روسیه وجود نداشته است. تحقیقات در این زمینه در حال حاضر توسط چندین نهاد آمریکایی جریان دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 6 بهمن 96، کد مطلب: 96110603163: www.isna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین