پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۱۵۰۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
محمد حسین مقیمی، تحقق شعار "حمایت از کالای ایرانی"را نیازمند تلاش جهادی همه مدیران استان برای رفع موانع تولید دانست.

شعار سال: محمد حسین مقیمی پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه در نخستین همایش "بررسی وضعیت اشتغال روستایی استان "تلاش مضاعف و جهادی همه مدیران کل وفرماندران را در استان تهران خواستار شد و تأکید کرد:هرگاه توانستیم قدمی در راستای رفع موانع تولید برداریم در اینصورت شعار سال محقق می شود.

مقیمی حمایت از کالای ایرانی را در ارتباطی معنادار با مقوله رونق واحدهای تولیدی و ایجاد اشتغال تبیین کرد و افزود:تحقق این شعار در ابتدا نیازمند نگاه و عزم جدی مدیران به چرخه تولید است و اگر بتوانیم موانع تولید را مرتفع کنیم در اینصورت توانسته ایم گامی مؤثر در تحقق این شعار برداریم.

وی توجه تولیدکنندگان به دو مؤلفه ارتقای سطح کیفی کالاها و پایین آوردن قیمت کالای تولید شده را اساسی ترین بخش مورد توجه شعار حمایت از کالای ایرانی دانست و یادآورشد:ایجاد انگیزه در مردم برای حمایت و مصرف کالای ایرانی نیازمند ارتقای کمی و کیفی کالاهای تولید داخل است.

استاندار تهران در ادامه خطاب به مدیران کل دستگاه های اجرایی تأکید کرد:حمایت از کالای ایرانی یعنی وقت ارزشمند یک سرمایه گذار و کارآفرین که برای دریافت مجوز به ادارات مراجعه می کند در پیچ وخم بروکراسی های اداری تلف نکنیم.

وی در ادامه موضوع کارآفرینی در روستاهای استان رایکی از کلیدواژه های رسیدن به توسعه متوازن در روستاها دانست و خاطر نشان کرد:اگر خواستار ایجاد فرصت های شغلی و در نهایت و پویایی اقتصادی در روستاهای استان هستیم باید به مقوله کارآفرینی توجه کنیم.

مقیمی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای عرضه کالاهای ایرانی در بازارهای منطقه ای و بین المللی خاطرنشان کرد:در مقطع زمانی که اختلافاتی بین روسیه و یکی از کشورهای همسایه ایران بروز کرد،می توانستیم از این فرصت تاریخی برای در اختیارگرفتن بازار روسیه استفاده کنیم و هرچند اقدامات خوبی صورت گرفت اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

وی بازار روسیه را بازاری مطلوب برای سرمایه گذاران استان تهران توصیف کرد و ادامه داد:عمده نیازهای کشور روسیه که شامل محصولات و فرآورده های لبنی و مواد غذایی می شود می توان از استان تهران به این کشور صادر کرد.

مقیمی در ادامه انحصار تولیدات روستایی به تولیداتی نظیر بافتن فرش و محصولاتی از این دست را اشتباه دانست و یادآورشد:الیته تولیدات سنتی نظیر گلیم بافی و توجه به فرهنگ درجای خود قابل تقدیر است اما کارآفرینان روستایی باید به روز باشند و براساس پیشرفت های فناوری خود را روزآمد کنند.

استاندار تهران ادامه داد:در راستای حمایت از کالای ایرانی وتحقق این شعار از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنیم و در این راستا از همه ظرفیت های موجود استفاده می کنیم.

گفتنی است در ابتدای این همایش جمعی از نمایندگان بخشداران،دهیاران،شوراهای اسلامی روستا و کارآفرینان برتر فعال در روستاهای استان به بیان دیدگاه های خود در این بخش پرداختند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 22 فروردین 97، کدمطلب:695977، www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
حمایت از کالای ایرانی یعنی افزایش سرمایه در گردش صنایع داخلی نه هجوم به بازار ارز و سکه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
دولت با ساده زیستی و عملی کردن شعار ال میتونه با مردم هم قدم بشه و مشکلات رو از بین ببره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین