پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۴
معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: پس از مشخص شدن وضعیت حقوقی و قضائی مجموعه کاخ سرهنگ آباد مرمت آن آغاز خواهد شد.

شعار سال: محمد حسن طالبیان شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از کاخ سرهنگ آباد در روستای سرهنگ‌آباد زواره در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه شواهد نشان می‌دهد که آتش سوزی این عمارت تاریخی یک کار عمدی بوده است، اظهار داشت: این عمارت تاریخی در سال گذشته توسط سازمان میراث فرهنگی اقدامات مرمتی خوبی برای حفظ و استحکام بخشی آن انجام شد اما امروز شاهد وارد شدن خسارات زیادی به این مجموعه هستیم.

وی با بیان اینکه در این راستا انجام امور حقوقی این مسئله را فرماندار شهرستان پیگیری خواهند کرد، تصریح کرد: سرنخ‌هایی پیدا شده و به زودی مظنونان شناسایی، دستگیر و مجازات خواهند شد.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود: نشستی با مالکان این عمارت خواهیم داشت تا به تفاهمی برسیم مبنی بر اینکه این عمارت را یا در اختیار میراث فرهنگی قرار بدهند و یا اینکه مالکان در مرمت و حفظ این بنا مشارکت داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از همین امروز بحث حفاظت از این بنای تاریخی را با گماشتن نگهبان و نصب دوربین‌های مدار بسته برای پایش تصویری انجام خواهیم داد.

طالبیان با بیان اینکه خوشبختانه مستندات کل مجوعه اعم از نقشه‌ها و طرح مرمت آن وجود دارد، ادامه داد: پس از آتش سوزی هم امکان حفاظت و مرمت سازه بنا وجود دارد و به لحاظ مرمت علمی کل مجموعه مرمت و برای آیندگان حفظ خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر اینکه چرا در ابتدا هزینه‌ای که صرف مرمت این مجموعه شد برای توافق با مالک یا مالکان و خریداری این مجموعه هزینه نشد، اظهار داشت: اول اینکه مرمت این مجموعه تقاضای مسئولان شهرستان بوده و در آن زمان هم این اثر دارای شرایط نامطلوبی بود که باید برای حفظ آن مرمت را آغاز می‌کردیم و درثانی چندین بارهم با مالکان تماس گرفته شده اما وارد مذاکره نشدند.

معاون سازمان میراث فرهنگی کشور افزود: چون عمارت سرهنگ آباد یک اثر ثبتی است میراث فرهنگی برای مرمت آن باید وارد می‌شد و برای حفظ آن اقدام می‌کرد.

وی با بیان اینکه وقتی تعداد مالکان زیاد باشد کار حقوقی سنگینی نیاز است، خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن وضعیت حقوقی و قضائی این مجموعه مرمت آن شروع خواهد شد. ما باید توافقی با مالکان داشته باشیم که در آینده چه برنامه‌ای را برای این عمارت باید داشته باشیم و بنای این مجموعه به دلیل ارزش تاریخی و فرهنگی فوق العاده مهم است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17 فروردین 97، کدمطلب: 1693533 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
این کاخ ایدواریم هرچه سریع تر بازسازی شود و در دسترش بازدید کننده ها قرار بگیرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین