پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۲۱۵۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۹
نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا با بیان اینکه کالاى ایرانى نسخه نجات‌بخش کشور در مقابل تحریم دشمن است گفت: ۲۵ درصد واردات کشور و ۵۰ درصد درآمد نفتى کشور به جیب قاچاقچیان کالا می‌رود.

شعار سالسید حسین نقوی حسینی در قرچک، با اشاره به نامگذاری سال 97 تحت عنوان "حمایت از کالای ایرانی" اظهار داشت: نخستین کار برای تحقق این شعار جلوگیری از ورود قاچاق و اجناس خارجی به ویژه اجناسی است که معادل آن در کشور تولید می‌شود، است که باید امکانات برای حمایت از کالای ایرانی در اختیار تولیدکنندگان گذاشته شود.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان کیفیت جنس را باید بالا ببرند و دولت هم باید بر این قضیه نظارت داشته باشند و به سود حداقل و حد متوسط قانع باشند و کالاها حمایت و خدمات پس از فروش داشته باشند.

نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا با بیان اینکه مردم هم طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید با خرید کالای ایرانی از آن حمایت کنند افزود: اگر تولید داخل بالا برود دشمن هر چقدر می‌خواهد تحریم انجام دهد، هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

مردم در خرید کالای ایرانی تعصب داشته باشند

نقوی حسینی تصریح کرد: مردم تلاش و تعصب در خرید کالای ایرانی داشته باشند و از مصرف جنس قاچاق پرهیز کنند و تمام فروشندگان هم صرفاً کالای ایرانی بفروشند.

وی سپس با اشاره به وظیفه دولت، مسئولان و تولیدکنندگان در حمایت از کالای ایرانی ادامه داد: افزایش تولید داخلی، ارتقای کیفیت تولید داخلی، مدیریت جدی واردات، مبارزه جدی با قاچاق، سرمایه‌گذاری در تولید، انطباق تولید با نیازها و سلیقه‌ها و مزیت‌های روز، رعایت ظرفیت‌های لازم در تولید، بازاریابی بیرون از کشور و صادرات، ارزان تمام کردن و رقابت‌پذیری با جنس خارجی در زمینه مدیریت از اقداماتی است که می‌توان در جهت حمایت از کالای ایرانی انجام داد، که متأسفانه در برخی مسئولیت‌ها شاهد مدیران و مدیریت کمرنگی هستیم.

حمایت از کالای ایرانی زمینه‌ساز توسعه و آبادانی کشور است

نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا افزود: اگر آمار حدود 12 میلیون بیکار را در کشور بپذیریم و نگران حدود یک میلیون جوان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها در سال و ضرورت اشتغال آن‏ها باشیم حتماً باید به ‏دنبال نسخه حمایت از کالاى ایرانى بود، حمایت از کالاى ایرانى درآمد کشور را افزایش و زمینه را براى فعالیت عمرانى بیشتر در کشور فراهم می‌کند.

50 درصد درآمدهای نفتی به جیب قاچاقچیان کالا می‌رود

نقوی اظهار داشت: امروز با وجود تلاش‌هایى که براى جلوگیرى از قاچاق کالا شده است ما با یک رقم 12 میلیارد دلارى قاچاق کالا مواجه هستیم که این قاچاق 25 درصد واردات کشور و 50 درصد درآمد نفتى کشور را شامل می‌شود.

وی همچنین گفت:حمایت از کالاى ایرانى مانع از واردات کالاى مصرفى مى‏شود که تماماً در داخل تولید مى‏شود، ولى به ‏دلیل واردات آن‏ها از خارج، کالاى ایرانى یا تولید نمى‏شود یا در صورت تولید، بدون مشترى سرمایه‏گذار ایرانى راکد است.

حمایت از کالاى ایرانى نسخه نجات‌بخش کشور است

نماینده مردم قرچک، ورامین و پیشوا در پایان خاطرنشان کرد: دلایل زیادى وجود دارد که کالاى ایرانى در این شرایط سختى که دشمن با همه قوا به میدان آمده تا نظام مستقل جمهورى اسلامى را به زانو درآورد، مى‏تواند نسخه نجات‌بخش کشور باشد و در نهایت اقتصاد مقاومتى را در این کشور محقق سازد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 17 فروردین 97، کدمطلب: 1693336 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
اول باید به فکر افزایش کیفیت کالای ایرانی و افزایش توان رقابت با اجناس خارجی بود
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
این تنها راهیه که باعث میشه بونیم در زمینه کشورمون با اقتدار در مسیر اقتصادی گام بردارم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین