پایگاه خبری تحلیلی شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری ضمن تشریح برنامه‌های ایران برای حضور در رویدادهای جهانی گردشگری گفت: عقب‌نشینی نکرده‌ایم اما از پراکندگی آنها کاسته‌ایم تا حضور موثرتری داشته باشیم.

شعار سال: علی باقر نعمتی زرگران مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: همانطور که برای نمایشگاه‌های داخلی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا حضور موثری داشته باشیم برای مشارکت در نمایشگاه‌های بین المللی نیز برنامه‌ریزی جامعی صورت گرفته که بتوانیم ظرفیت‌ها و جاذبه‌های ایران اسلامی را به دنیا معرفی کنیم.

وی معتقد است:بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور از ماموریت‌های مهم و اصلی سازمان محسوب می‌شود واگر دفاتر خدمات مسافرتی علاوه بر تبلیغ برنامه‌ها و بسته‌های سفر خود به معرفی ایران می‌پردازند در واقع بیش از وظایفشان عمل کرده‌اند.

*دولت وظیفه سرمایه‌گذاری در بازارهای جدید را دارد

نعمتی زرگران تأکید کرد: دولت به واسطه عواید زیادی که در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و حتی سیاسی از توسعه گردشگری می‌برد وظیفه دارد برای تبلیغ و اصلاح تصویر ایران و توسعه بازارهای جدید نیز سرمایه‌گذاری کند این کاری است که سازمان‌ها و وزارتخانه‌های گردشگری کشورهای پیشرو در صنعت گردشگری دنیا انجام می‌دهند.

نعمتی ادامه داد: به عنوان مثال برای نمایشگاه‌ها هدف گذاری می‌کنندو در نمایشگاه‌هایی که بازار هدفشان است، بسترحضور بخش خصوصیرا فراهم می‌آورند تابخش خصوصی محصولات و بسته های سفر خود را در آن نمایشگاه عرضه کند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی و با توجه به محدودیت‌های مالی، دولت امکان چنین فعالیتی را نداردو طبیعتاً سازمان همدر شرایط اقتصادی حال حاضر توقعی ندارد به همین دلیلبابخش خصوصی در این زمینه شفاف صحبت کرده‌ایم و آنها هم نهایت همکاری و تعامل را با ما دارند.

*در بخشیی از نمایشگاه‌ها حضور مستمر داریم

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات بیان کرد: برخیاز نمایشگاه‌ها را دسته‌بندی کرده‌ایم در بخشی از نمایشگاه‌هاحضور مستمر داریم و از لحاظ هماهنگی ویزا و اطلاع‌رسانی با بخش‌های مختلف رایزنی شده تاپاویون ایران برگزار شود و پرچم و نام ایران و غرفه ایران برپا باشد. برخیاز نمایشگاه‌ها را هممتناسب بابازار هدف توسعه داده‌ایم مانند نمایشگاه گردشگری مسکو. چون پیش از این ایران در نمایشگاه‌های مسکو غرفه نداشت و تنها برخیاز آژانس‌داران به صورت شخصی حضور پیدا می‌کردنداما امسال و سال گذشته توانستیم غرفه ای را در این نمایشگاهبرپا کنیم.

وی افزود: با برخی از نهادهایقدرتمندی مانند سازمان منطقه آزادقشم و کیش رایزنی کردیم و آنها هممسئولیت برپاییغرفه در چند نمایشگاه خارجی را بر عهده گرفته‌اند و البتهبا توجه به توان مالی شان در این شرایط، زمینه حضور بخش خصوصی را فراهم کرده‌اند.

*از پراکندگی حضورهای جهانی کاسته‌ایم

نعمتی بیان کرد: حتی حضورمان در نمایشگاه فیتور را نیز ارتقا دادیم. پاویون نمایشگاهEMITTرا سازمان منطقه آزاد کیش و پاویون ایران در نمایشگاه میلان و مسکو و یکی از نمایشگاه‌های کشور چین را سازمان منطقه آزاد قشم برپا می‌کند. همچنین در نمایشگاهATMدوبی و آذربایجان نیز شرکت می‌کنیم. در چین هم به جای یک نمایشگاه در سه نمایشگاه حضور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: بنابراین از رویدادهای بین‌المللی عقب نشینی نکرده‌ایم اما از پراکندگی آنها کاسته‌ایم تا حضور موثر و هدفمند داشته باشیم و فرایند حضور در نمایشگاه‌ها را شفاف کرده‌ایم به این منظور در مرحله اول فراخوان می‌دهیم تا هر کسی علاقه مند است برای حضور در نمایشگاه‌ها ورود پیدا کند بعد متقاضیان شرکت در نمایشگاه‌ها را در کمیته‌ای با حضور روسای تشکل‌های گردشگری مورد بررسی قرار می‌دهیم پس از آن سازمان میراث فرهنگی از شرکت کنندگان حمایت می‌کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 18 اسفند 1394، کد مطلب: 3574828 : www. mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین