پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۶۴۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۱
استاندار سمنان بر لزوم بهره‌مندی از نظر کارشناسان در توسعه گردشگری استان تأکید کرد و با گلایه‌مندی از عدم جذب 100 درصدی اعتبارات بوم‌گردی در سال 1396، توجه جدی به این مقوله را خواستار شد.

شعار سال: سیدشهاب‌الدین چاوشی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد سفر استان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار داشت: تصویری که بیگانگان از کشور ما به دنیا نشان داده‌اند؛ تصویری خشن و خطرناک است و باید سعی کنیم تا با رفتار عاقلانه، این تصویر را تغییر داده و فرصت‌ها را جهت حضور سرمایه‌گذاران و گردشگران فراهم سازیم.

وی همچنین با تأکید بر لزوم بهره‌مندی از نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران در توسعه فرهنگ گردشگری در استان سمنان گفت: اگر بخواهیم در حوزه گردشگری، شاهد تحولی بزرگ در استان باشیم، باید به این نکته توجه کنیم که هیچ مدیری بدون همکاری کارشناسان و مجموعه تحت مدیریتش قادر به انجام کارهای بزرگ نخواهد بود و هنر مدیران باید آن باشد که بتوانند مجموعه را با خود همراه کنند.

*ایجاد مراکز توریستی و اقامتی در مجاورت مراکز گردشگری سمنان

استاندار سمنان از شناسایی، احیا و مرمت ابنیه باستانی و همچنین ایجاد مراکز توریستی و اقامتی در مجاورت مراکز گردشگری به‌عنوان دو اقدام مهم مسؤولان استان در جهت توسعه صنعت گردشگری در استان نام برد.

چاوشی بیان کرد: بخش عمده رونق اقتصادی استان سمنان در گرو آن است که زیرساخت‌های لازم جهت پذیرش گردشگران فراهم آید، به‌نحوی‌که به‌صورت خودکار برای گردشگران داخلی و خارجی جاذبه ایجاد کند.

وی گفت: استان سمنان با توجه به ظرفیت‌های خود می‌تواند سرآمد استان‌های کشور در زمینه جذب گردشگر و توسعه صنعت توریسم باشد و در این راستا باید احیای بافت‌های تاریخی در دستور کار میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قرار گیرد و در سند جامع گردشگری استان و افق پنج‌ساله گردشگری، ظرفیت‌های بالای گردشگری این استان مشخص شود.

*چهره‌های سرشناس و مشاهیر سمنان به تمام دنیا معرفی شوند

استاندار سمنان با اشاره به وجود چهره‌های سرشناس و مشاهیر بزرگ استان خواستار پرهیز از تنگ‌نظری و کوتاه‌بینی و ایجاد عزم و همت عمومی در معرفی این چهره‌های بزرگ به تمام دنیا شد.

چاوشی عنوان کرد: مفاخر استان سمنان، مفاخر ملی هستند و توریست‌هایی که وارد کشور و استان ما می‌شوند، توریست‌های هدفمندی هستند که برای بهره‌گیری از آثار و آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانیان به کشور ما سفر می‌کنند، پس هنر ما باید آن باشد که این گردشگران را جذب کرده و زمینه آشنایی آنان با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی را مهیا کنیم.

*توجه به گردشگری و میراث فرهنگی اولویت نخست سمنان است

استاندار سمنان مهم‌ترین اولویت کاری خود و دیگر مسؤولان را گردشگری و میراث فرهنگی عنوان کرد و اظهار داشت: این استان سرشار از جاذبه‌های توریستی و گردشگری متنوع است که در صورت توجه به این ظرفیت می‌تواند به‌عنوان استان سرآمد کشور مطرح شود و موردتوجه عموم گردشگران در سراسر دنیا قرار گیرد.

چاوشی با گلایه‌مندی از عدم جذب 100 درصدی اعتبارات بوم‌گردی و پروژه‌های گردشگری روستایی در سال 1396، توجه جدی به این مقوله را خواستار شد.

*پروژه‌های گردشگری در روستاها جدی گرفته شود

وی گفت: پروژه‌های گردشگری در روستاها باید جدی گرفته شود؛ چراکه طی سال‌های اخیر شاهد بودیم که صنعت گردشگری و به‌ویژه بوم‌گردی با استقبال شایان توجهی روبه‌رو شده و در این راستا دولت نیز با اختصاص وام‌های کم‌بهره سعی در رونق و گسترش این صنعت دارد.

استاندار سمنان همچنین با تأکید بر درخواست رئیس جمهوری مبنی بر توجه جدی به ظرفیت غنی استان در موضوع گردشگری از سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به فعالیت در حوزه بوم‌گردی و گردشگری دعوت کرد تا با استفاده از تسهیلات 6 درصدی دولت نسبت به گسترش و توسعه صنعت گردشگری و بوم‌گردی ایفای نقش کنند و موجب رونق گردشگری در استان شوند.

چاوشی با اشاره به تجربیات موفق دنیا و کشورهایی نظیر ترکیه، امارات و مالزی خواستار حضور صاحبان سرمایه و فعالان اقتصادی در احیای مراکز گردشگری و سرمایه‌گذاری در بخش توریسم شد.

وی بیان کرد: تنها داشتن پول و ثروت انسان را خوشبخت نمی‌کند؛ عده‌ای به این درک و باور رسیده‌اند که ثروت خود را با گردش اقتصادی و ایجاد فرصت‌های مختلف ازجمله گردشگری توزیع کرده و با ایجاد اشتغال و کاهش ناامنی حاصل از بیکاری و فقر، پول و ثروت خود را بیمه کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 23 فروردین 97، کدمطلب:۱۳۹۷۰۱۲۳۰۰۰۴۴۱ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
گردشگری ایران هنوز هم به همان شیوه ی سنتی به کار خود ادامه میدهد برای همین هم هست که در چند سال اخیر پیشرفت چندانی در آن ندیده ایم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
کارشناسان امر گردشگری باید مراقب تخریب محیط زیست به وسیله گرشگران باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین