پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۶۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۵:۳۰
استاندار زنجان گفت: توسعه بافت ‌های با ارزش روستاها و مناطق عشایر نشین زنجان که قابلیت و امکانات گردشگری و بوم گردی دارند، باید مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.

شعار سال: اسدالله درویش امیری در شورای مدیران بنیاد مسکن استان زنجان افزود: گردشگری و بوم گردی، فرصت مناسبی برای رشد و رونق اقتصادی زندگی روستایی است.

وی گفت: گسترش این صنعت در روستاها موجب رونق بخشیدن به فرهنگ و سنت ‌های قدیمی و بوم گردی ‌ها سبب جذب گردشگر به سمت روستاها می ‌شود.

درویش امیری تاکید کرد: زنجان به دلیل قدمت تاریخی در بخش ‌های مختلف، جاذبه بالایی در این زمینه دارد که گردشگران می ‌توانند از این مناطق، استفاده کرده و بهره ببرند.

استاندار زنجان اظهار داشت: امروز بسیاری از گردشگران خارجی از سیاه‌ چادرهای عشایر در استان ‌های مختلف، استقبال کرده و با حضور و اقامت در آنها به گردشگری می ‌پردازند و این فرصت در استان نیز فراهم است.

وی ابراز کرد: باید با مشارکت و هماهنگی دستگاه‌ های متولی، مسیر درآمد و توسعه اقتصادی به روستاها منتقل شده و در کنار زندگی روستایی و چادرهای عشایری قرار گیرد.

درویش امیری تصریح کرد: روستاییان باید در کنار زندگی روستایی و تولید، از آسایش و امکانات رفاهی نیز بهره ‌مند شوند.

استاندار زنجان تاکید کرد: امروز، ماموریت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بسیار گسترده و فراگیر شده است، اکنون تمام ساخت و سازهای این بنیاد فارغ از روح و نگاه فنی و مهندسی انجام نمی ‌پذیرد که این امر، نشان از رشد و توسعه فنی و مهندسی است.

وی افزود: طرح هادی روستایی به معنای رونق بخشیدن به محیط زندگی روستاهاست، چرا که اجرای این طرح و استقرار امکانات بهداشتی و خدماتی در روستاها، سبب می ‌شود روستائیان، احساس وظیفه کرده و مسائل بهداشت محیط و امور عمومی روستاها را رعایت کنند.

درویش ‌امیری مقاوم ‌سازی مسکن روستایی را یکی از اقدامات اساسی و ضروری برشمرد و تصریح کرد: مقاوم ‌سازی، هزینه محسوب نمی ‌شود، چرا که در صورت مقاوم نبودن در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه، مسکن ‌های روستایی باید از نو ساخته شوند.

وی گفت: عملکرد استان در مقاوم ‌سازی مسکن روستایی در نیمه اول سال گذشته وضعیت مطلوبی نداشت.

استاندار زنجان اظهار داشت: البته با همراهی بانک ‌ها در نیمه دوم سال 96، عملکرد مطلوبی در این زمینه حاصل شد، به طوری که زنجان در جذب اعتبارات طرح رونق، خود اشتغالی، اشتغال افراد زیر پوشش و مقاوم ‌سازی مسکن روستایی، جزو استان ‌های نخست کشور قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سال گذشته، 63 میلیارد تومان از محل اعتبارات دهیاری ‌ها برای توسعه روستاهای استان هزینه شده است.

به مناسبت سالروز تاسیس این بنیاد، عملیات اجرایی طرح های عمرانی با 290 میلیارد ریال اعتبار در این استان آغاز یا به بهره برداری رسید.

این طرح های عمرانی در سه حوزه عمران روستایی، بهسازی ومسکن روستایی و مسکن شهری به بهره برداری رسید.

از مجموع 710 روستای بالای 20 خانوار استان، طبق سرشماری سال 1395 طرح هادی برای 696روستا تهیه و در 362روستای استان اجرا شده است.

در سطح زنجان 91 هزار و 265 واحد مسکونی روستایی وجود دارد و بیش از 46 هزار و 370 واحد مسکونی روستایی در سطح استان مقاومسازی شده است.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با فرمان امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ و افتتاح حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره)، در 25 اردیبهشت ماه فعالیت خود را آغاز کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 24 فروردین 97، کدمطلب: 82885178 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
این نواوری باید به عنوان اشتغال افرینی برتر سال معرفی بشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۶
0
0
این بوم گردی ها مسیله خوبی است اما نباید جای اشتغال کشاورزی را در روستا بگیرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین