پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۷۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
استاندار قم معتقد است قوانین و نگرش‌های ضد توسعه در کشور موجب عقب‌ماندگی‌های بسیاری شده است.

شعار سال: سید مهدی صادقی در جلسه با اعضای اتاق فکر توسعه استان قم که شامگاه چهارشنبه در تالار امام جواد (ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به اینکه مشی دولت یازدهم و دوازدهم مبتنی بر اعتدال، تدبیر و امید بوده و تلاش کرده در راستای مدیریت کشور از همه جریانات فکری و تخصصی کشور استفاده کند اظهار کرد: همه دست اندرکاران و مدیرانی که عهده دار بخشی از مسئولیت حاکمیتی هستند باید فعالیت هایشان را طوری تنظیم کنند که از نتایج پژوهش‌های اندیشمندان بهره مند شده و در مسیر تصمیم سازی از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به تلاش‌های اتاق فکر توسعه استان قم افزود: ما خودمان را به نتیجه کار فکری این گونه مجموعه‌ها نیازمند می‌دانیم، اگر عهده دار این مسئولیت هستیم به این معنا نیست که فکر کنیم خودمان همه چیز را متوجه می‌شویم.

استاندار قم ادامه داد: مجموعه اتاق فکر استان قم بدون چشم داشت مالی در حال فعالیت است و قطعا می‌تواند در مسیر برداشتن موانع نقش ایفا کند.

وی ناامیدی و خوش‌بینی کودکانه را آفت کارهای فکری دانست و افزود: مشکلات ما در بحث های حاکمیتی بیشتر مشکلات فرهنگی است.

لزوم اولویت منافع ملی بر منافع گروهی

صادقی گفت: مشکل اینجاست که ترجیع بند کارهایمان اولویت منافع ملی بر منافع فردی نیست، جایی که منافع گروهی٬ جناحی و فردی وسط باشد بر منافع ملی اولویت داده می‌شود.

وی افزود: اگر این موضوع اصلاح شود تمام بسترهای لازم برای تحقق بهترین‌ها در این کشور به وجود خواهد آمد.

استاندار قم با اشاره به اینکه مدیران باید از بسترهای کارشناسی و تصمیم‌سازی استفاده لازم را ببرند افزود: پیشنهادات باید تبدیل به پروبوزال و برنامه شود تا د راین راستا چکش کاری و تامین منابع شود.

وی ادامه داد: وقتی بخواهیم حرف‌های درست را تبدیل به یک برنامه کرده و برنامه را اجرا کنیم باید مقداری تامل بیشتر داشته باشیم.

صادقی با اشاره به روش‌های تامین مالی برای توسعه قم افزود: واقعیت این است که بانک‌ها نمی‌توانند به توسعه کمک کنند؛ بانک‌ها در بخش خدمات و تصدی‌گری می‌توانند کاری کنند که برای زیرساخت سرمایه گذاری کلان نقشی ندارد چرا که نظام بانکی کشور ما بر اساس خرید و فروش پول است.

فرودگاه در تراز ملی نیاز قم است

وی با اشاره به تلاش برای معرفی قم به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام گفت: بعد از اینکه مشهد مقدس پایتخت فرهنگی جهان اسلام شد٬ ما هم به فکر افتادیم و درخواستی در سال ۹۵ انجام دادیم که موافقت اصولی انجام شد و ابلاغ به دبیرخانه شورای فرهنگی انجام شد.

صادقی به مسائل فرودگاه قم اشاره کرد و افزود: این کار با مطالعه دقیق انجام نشد و به همین خاطر این گرفتاری را به استان تحمیل کرده است. با کمک دستگاه قضایی موانع فرودگاه رفع شده است و الان به دنبال جذب سرمایه گذار اهل هستیم.

وی با اشاره به گرفتاری‌هایی که این پروژه تا امروز داشته اظهار داشت: فرودگاه در تراز ملی نیاز استان است و این قابلیت برای استان قم وجوددارد.

استاندار قم با بیان اینکه در بحث سرمایه گذاری در چند حوزه مشکل داریم عنوان کرد: افرادی که در فرایند کار آماده سازی زمینه برای جذب سرمایه هستند یکی از مشکلات این عرصه به شما می‌روند و از طرفی قوانین ما هم ضد توسعه است.

سه هزار شغل محصول ساخت بیمارستان هزار تخت خوابی

وی با بیان اینکه بسیاری از قوانین ما اصلا مانع توسعه است ادامه داد: در برخی از پروژه‌ها اگر دخالت‌های با ریسک بالا از سوی مدیران صورت نگیرد اصلا کاری پیش نمی‌رود.

صادقی گرفتاری‌های بیمارستان هزار تخت خوابی در قم را برای این مشکل مثال زد و گفت: فاز اول این بیمارستان در دو سال دیگر به بهره برداری می‌رسد که حداقل سه هزار شغل مستقیم در قم ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به مسائل بافت فرسوده قم اظهار کرد: با تصمیماتی که در دولت گرفته شده و امتیازاتی که خواهد داد این موضوع تقویت شده و در ستاد بازآفرینی شهری در حال پیگیری است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 23 فروردین 97، کد مطلب: 4269660، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
ای کاش که هر چی زودتر این قوانین اصلاح بشن واقعا
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
مجلس به عنوان سیستم قانون کذار باید بیاد واین قوانین رو اصلاح کنه که با افت سیاست زدگی این مسیله تحقق یدا نمی کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین