پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۷۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۱:۵۱
از مجموع ۱۷۷ سد مهم موجود در سراسر کشور، ۷۳ سد کمتر از ۴۰ درصد ظرفیت خود ذخیره آب دارند.

شعارسال: از مجموع ۱۷۷ سد مهم کشور، ۷۳ سد، ۲۸ درصد ظرفیت سدهای مهم کشور را تشکیل می دهند که سدهای شهید رجایی، زاینده رود، ساوه و ملاصدرا از آن جمله است.

همچنین ۱۷ سد مهم دیگر کشور که ۲۸ درصد ظرفیت سدهای مهم را در بر می گیرد بین ۴۰ تا ۵۰ درصد پر است که سدهای دز، کوثر، تهم، دامغان، کارون ۳ و گتوندعلیا قابل ذکر است.

۳۳ سد کشور که ۲۵ درصد ظرفیت سدهای مهم را به خود اختصاص داده اند نیز بین ۵۰ تا ۷۰ درصد پر است که شامل سدهای دویرج، بانه، کرج، طالقان، جیرفت، البرز، سهند و کرخه می شود.

۲۶ سد دیگر که ۱۶ درصد ظرفیت سدهای مهم کشور را دارا هستند، بین ۷۰ تا ۹۰ درصد پر است که سدهای شیرین دره، مسجدسلیمان، قشلاق، کارون ۴ و سفیدرود از آن جمله است.

همچنین ۲۸ سد دیگر کشور که حدود ۴ درصد ظرفیت سدهای مهم را دارند بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد پر است که شامل سدهای میجران، سورال، گاوشان، رودبال، داراب، بافت، داریان و تنگ حمام می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 24فروردین1397، کدخبر: 4270228: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین