پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۸۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ‌گفت: استان اردبیل با داشتن 16 شرکت دانش‌بنیان جزو استان‌های ضعیف و در رده پائین کشور در ایجاد و توسعه چنین مجموعه‌های خلاقانه است‌.

شعارسال: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس ‌گفت: استان اردبیل با داشتن 16 شرکت دانش‌بنیان جزو استان‌های ضعیف و در رده پائین کشور در ایجاد و توسعه چنین مجموعه‌های خلاقانه است‌.

‌محمد فیضی اظهار کرد: برابر احکام دائمی برنامه توسعه کشور قرار است 200 میلیون دلار در‌ اختیار صندوق نوآوری و شکوفایی قرار گیرد که اغلب استان‌ها از این منابع با ایجاد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان بیشترین استفاده را می‌کند‌.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان در استان اردبیل اصلا عملکرد مناسب و مطلوبی ندارند، خاطرنشان کرد: ما با راه‌اندازی 16 شرکت در استان اردبیل رتبه 25 کشور را در بین استان‌ها داریم و اصلا عملکرد مطلوبی به شمار نمی‌رود.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس‌ افزود: ما کمتر از نیم درصد سهم کشور را در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان داریم و به همین دلیل نمی‌توانیم از منابع صندق نوآوری و شکوفایی استفاده کرده و حتی شعبه‌ای از این صندوق را در استان راه‌اندازی کنیم‌.

فیضی با انتقاد از عملکرد پارک علم و فناوری استان به ارتباط محدود صنعت با دانشگاه اشاره کرد و گفت: با تحول در این حوزه می‌توانیم صندوق را ایجاد و سهم بیشتری از این منابع را در استان داشته باشیم‌.

وی در ادامه به ضرورت توسعه شبکه ریلی در مناطق محتلف استان اشاره و تصریح کرد: برای شبکه راه‌آهن اردبیل به مغان در پیوست بودجه سال 97 و در شماره 20 منابع موردنظر پیش‌بینی شده که امیدواریم با تکمیل راه آهن اردبیل میانه زمینه احداث شبکه ریلی اردبیل پارس‌آباد نیز فراهم آید‌.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس‌ به طرح برخی از مباحث در باب تسریع احداث راه‌آهن اردبیل میانه اشاره و بیان کرد: ما قصد برگزاری مسابقه بین استان‌ها را نداریم بلکه معتقدیم توسعه در هر نقطه‌ای از این کشور اسباب افتخار ماست اما عده‌ای با تبلیغات سوء قصد دارند تنها نگاه محدود را به یک پروژه خاص مطرح کنند در حالی که ما نیز به عنوان نمایندگان مردم این استان سعی داریم تا از حق و حقوق مردم دفاع کنیم‌.

فیضی گفت: بنده روی این حرف خود یقین و باور دارم که پروژه راه‌آهن اردبیل میانه سریعتر از رشت آستارا به بهره‌برداری خواهد رسید و این موضوع به صورت دقیق و کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته است‌.

وی افزود: به یقین در این رابطه دعای خیر مردم پشت سر همه ما و مسئولان خواهد بود و بیشترین تاکید ما بر این است تا یک توسعه متوازن در همه مناطق کشور شکل گیرد‌.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در مورد لایحه منطقه آزاد نیز اظهار کرد: هفته جاری لایحه منطقه آزاد در کمیسیون اقتصادی مورد توجه و بررسی قرار می‌گیرد تا حدود و صغور آن مشخص شود‌.

فیضی ادامه داد: هر چند برخی از افراد این لایحه را مغایر با نامگذاری سال اعلام می‌کنند اما در توصیه‌های مقام معظم رهبری صادرات به 15 کشر همسایه مورد تاکید است و به دلیل واقع شدن استان اردبیل در مرز با جمهوری آذربایجان احداث این منطقه می‌تواند به رونق صادرات کمک کرده و زمینه رونق اشتغال و تولید ملی را فراهم کند‌.

وی افزود: نه تنها ایجاد مناطق آزاد جدید تعارضی با شعار سال حمایت از کالای ایرانی ندارد بلکه بسترساز تولید داخلی و صادرات آن به کشورهای همسایه خواهد شد‌.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26 فروردین 1397، کدخبر: 97012608747، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۵
0
0
شرکت های دانش بنیان دانشگاه خوب میخواهد
دانشگاه های ما درگیر سیاسی بازی شدند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین