پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۹۷۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: دولت و ملت سوریه اکنون بیش از گذشته می‌توانند از تمامیت ارضی خود دفاع کنند.

شعار سال: دکتر علی‌اکبر ولایتی پس از دیدار با هیاتی از وزارت امور خارجه چین گفت: دیدار بسیار مهمی داشتیم و در این گفت‌وگوها درباره موضوع سوریه، برجام و روابط میان دو کشور تبادل نظر کردیم. ایران از ابتدای بحران سوریه که از سوی آمریکا، اسرائیل و متحدانش به راه انداخته شده بود در کنار دولت سوریه ایستاده و همچنان به حمایت خود ادامه می‌دهد و آنچه که آمریکایی‌ها درباره استفاده سوریه از سلاح شیمیایی مطرح می‌کنند ادعا و بهانه‌گیری است.

وی افزود: محرکین ترورها و شورش‌ها علیه دولت سوریه عامل اصلی تهاجم علیه دولت و ملت این کشور هستند و حال که مزدوران‌شان موفق به تحقق اهداف‌شان نشدند خود وارد صحنه شدند و این اقدام از نظر ما محکوم است.

وی تصریح کرد: دولت و ملت سوریه اکنون بیش از گذشته می‌توانند از تمامیت ارضی خود دفاع کنند.

وی درباره موضع دولت چین نسبت به تحولات سوریه گفت: دولت چین نیز معتقد است که هیچ اقدامی خلاف قوانین بین‌المللی نباید انجام شود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل تصریح کرد:‌ در هر حمله شیمیایی آثار حمله تا مدت‌ها باقی می‌ماند و بازدید هیات ایرانی از منطقه غوطه شرقی حکایت از این داشت که هیچ سلاح شیمیایی در آن منطقه استفاده نشده است.

وی افزود: دولت چین درباره موضوع برجام معتقد است که ایران به تعهدات خود عمل کرده و باید در چارچوب توافق انجام شده اقدام شود. ایران معتقد است وظیفه باقی طرف‌های برجام این است که آمریکا را قانع کنند تا به تعهدات خود نسبت به این توافق بین‌المللی پایبند باشند.

دکتر ولایتی درباره نشست سران عرب که قرار است امروز برگزار شود، گفت: این نوع اجلاس‌هایی که با محوریت فشار دولت عربستان انجام می‌شود کاملا به روابط سیاسی و بین‌المللی بی‌اعتبار است این نشست‌ها در جهت دفاع از کیان جهان عرب و سوریه است که هفت سال به تحریک اسرائیل و آمریکا و مرتجعین منطقه انجام می‌شود. عربستان و آمریکا و اسرائیل تروریست‌هایی را بسیج کردند که حتی یک درصد هم امکان آن نبود که این کشورها بتوانند به مقصود غیر قانونی خود برسند بی‌تردید دولت و ملت سوریه پیروز می‌شوند.

وی تاکید کرد: نتیجه این نشست از قبل مشخص است و یک بیانیه از سوی یک حکومت متزلزل داده می‌شود و اهمیتی ندارد.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پاسخ به این سوال که آیا امکان توافقی موسوم به برجام دوم وجود دارد، گفت: دو خط مشخص در منطقه وجود دارد یکی خط مقاومت و دیگری خط سازش. خط مقاومت از ایران تا بغداد، بیروت و فلسطین امتداد می‌یابد این خط پیروز است و به پیروزی خود ادامه می‌دهد. امروز جبهه مقاومت مقاوم‌تر از هفت سال گذشته است هر جای این محور را که بررسی کنید قدرت آنها را می‌بینید چه در عراق، چه در لبنان و حالا در سوریه که شکست را به متجاوزان تحمیل کردند.

وی افزود: نبرد غوطه شرقی مانند نبرد ویتنام بود که ویتنامی‌ها توانستند بر متجاوزان در دهه 50 پیروز شوند و اکنون این مجموعه قوی‌تر از گذشته به کار خود ادامه می‌دهد. ایران نیز قوی‌تر از هر زمان دیگری به حمایت از کشورهای منطقه ادامه می‌دهد.

دکتر ولایتی درباره احتمال خروج امریکا از برجام گفت:‌ این ادعاها آنقدر بی‌اعتبار است که ایران و حتی هیچ کشور دیگری گفته‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا را جدی نمی‌گیرد آنچه که مسلم است این است که جمهوری اسلامی ایران در مواضع خود درباره برجام ایستاده است و همه گزینه‌ها را روی میز دارد و دستش برای هر اقدامی باز است و متناسب با شرایط تصمیم می‌گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ 26 فروردین 97، کد مطلب: 380814: www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
هر جا محور مقاومت با تلاش و بدون عقب نشینی جلو رفت پیروز شد و هر جا مصالحه و عقب نشینی کر ضعیف تر از قبل شد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
همه فکر میکردن که شاید این خبرها حقیقت نداشته باشه اما تاریخ داره ثابت میکنه که همیشه حق با خدا و یاراتشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
محور مقاومت هیچ موقع از پیشرفت باز نخواهد ایستاد و تا نابودی متجاوزان خارجی خواهد جنگید
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین