پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۰۱۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۷
پارلمان انگلیس بایستی در این رابطه مورد مشورت و رای گیری قرار می‌گرفت. نخست ‌وزیر انگلیس به پارلمان این کشور و نه هوس بازی رئیس ‌جمهوری آمریکا پاسخگو است.
شعارسال: رهبر حزب کارگر انگلیس در نامه‌ای خطاب به 'ترزا می' با تأکید بر ضرورت حصول راهکار سیاسی در حل بحران سوریه تصریح کرد که این کشور بایستی با کمک ایران و سایر کشورهای درگیر در تحولات سوریه آتش‌بس برقرار کند.

'جرمی کوربین' در این نامه که یک نسخه آن را توییترش منتشر کرد ، نوشت: پارلمان انگلیس بایستی در این رابطه مورد مشورت و رای گیری قرار می‌گرفت. نخست ‌وزیر انگلیس به پارلمان این کشور و نه هوس بازی رئیس ‌جمهوری آمریکا پاسخگو است.

وی افزود: این حمله به لحاظ قانونی زیر سؤال است و امروز صبح دبیرکل سازمان ملل متحد تأکید کرد که تمام کشورها بایستی طبق منشور سازمان ملل متحد عمل کنند.

کوربین با اشاره به اینکه سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی درباره حمله صورت گرفته در دوما تحقیق نکرده‌اند ، افزود: روشن است که هنوز گزینه‌های دیپلماتیک و غیرنظامی به‌طور کامل مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است. اکنون مهم است که بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اجازه یافته تا کار خود را آغاز و گزارشی را در اختیار شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دهد.

وی همچنین از نخست وزیر انگلیس ضمانت خواست که حمله نظامی دیگری تا انجام کامل تحقیقات بازرسان سازمان منع سلاح‌های شیمیایی علیه سوریه صورت نگیرد.

کوربین تصریح کرد که انگلیس بایستی از طریق سازمان ملل متحد، رهبری راهکار سیاسی را برعهده‌ گرفته و جلوی درگیری‌ها در سوریه که منجر به کشته شدن صدها هزار تن و آواره شدن میلیون تن دیگر شده است، بگیرد.

وی ادامه داد: در این رابطه انگلیس بایستی با تمام طرف‌ها یعنی ایران، روسیه، عربستان سعودی، ترکیه و آمریکا تعامل و اطمینان حاصل کند که هرچه سریع‌تر آتش‌بس برقرار شود.

رهبر حزب کارگر از نخست وزیر انگلیس خواست تا به او اطمینان دهد از طریق روش‌های دیپلماتیک ، درگیری در سوریه را خاتمه دهد.

آمریکا به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه) صبح امروز به بهانه حمله شیمیایی در دومای سوریه ، دمشق پایتخت سوریه را هدف حمله موشکی و هوایی قرار داد.

نخست وزیر انگلیس مدعی است، اقدام علیه سوریه به نفع منافع ملی انگلیس است.

تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین) هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‌در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند.

دولت سوریه، داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده و سفیر و معاون نمایندگی روسیه در سازمان ملل متحد هم ‌استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانسته است.‎‌

بدنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاده و از این سازمان درخواست کرده بود که تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا درباره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند.

دمشق در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داد و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، تاریخ انتشار: 26 فروردین 1397 ، کدخبر: 899829 ، www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
مگه میشه کشوری که خودش بر افروختن اتش جنگ رو به عهده داشته بتونه به ایران در زمینه اتش بس کمک کنه؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
دیگه همین کم مونده بود که انگلیسی که ما این همه اونو به مرگ فرا میخونیم بیاد با ما همکاری کنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
انگلستان اگر خود خواهان آتش بی بود در حمله به سوریه شرکت نمیکرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین