پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۰۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۳
حملات سه جانبه روز گذشته به سوریه، تعادل قدرت را علیه بشار اسد تغییر نخواهند داد.
شعارسال:«پاتریک کاکبرن» در مطلبی در روزنامه ایندیپندنت نوشت: یک ضرب المثل قدیمی چینی هست که می گوید: «سر و صدای زیادی در پله ها می آید، اما هیچ کس به اتاق نمی آید. (سر و صدا و شلوغ بازی و بزرگنمایی بیخودی می شود) این یک توصیف دقیق از حملات هوایی محدود روز شنبه در سوریه است که توسط آمریکا، انگلیس و فرانسه انجام گرفت.

در این رویداد، ترس از «جنگ روسی - آمریکایی» و رویارویی که منجر به بروز «جنگ جهانی سوم» خواهد شد، کنار رفت. با توجه به توئیت اغراق آمیز ترامپ در مورد موشک های آمریکایی مبنی بر اینکه «روسیه آماده باش، زیرا موشک های جدید، هوشمند و زیبای ما خواهند آمد.»، انتظار حمله شدیدی می رفت.

اما روس ها اشاره کردند که اقدامات تلافی جویانه آنها ممکن است اهداف آمریکایی هم باشد.

از تمام گزینه های موجود، ائتلاف تحت رهبری آمریکا، گزینه ای را انتخاب کرد که حداقل تبعات را داشته باشد و روسیه یا ایران را تحریک نکند. این حمله سه تاسیسات، یکی در دمشق و دو مورد در غرب حمص را هدف گرفت. این کار بیشتر به ژست بی میلی شباهت داشت.

ترامپ که گزارش شد از سوی مقامات نظامی خود شدیدا تحت فشار قرار گرفته بود، احتمالا محتاطانه ترین گزینه را برگزیده است. اسد در جنگ داخلی پیروز شده است. حتی اگر چنین حملاتی بتواند او را تضعیف کند، این کار ممکن است فرصت هایی را برای داعش و القاعده که هنوز کاملا نابود نشده اند، فراهم کند.

این حملات تعادل قدرت را علیه بشار اسد نیز تغییر نخواهند داد. تعادل قدرت نظامی در هفته گذشته در سوریه تغییر کرده است؛ گرچه دلیل به دلیل سروصداهای زیاد در مورد حمله شیمیایی این مسئله خیلی برجسته نشده است. پیشرفت بزرگ این است که شهر «دوما» به عنوان آخرین پایگاه مخالفان مسلح در 8 آوریل به ارتش سوریه تسلیم شد. این بزرگ ترین پیروزی اسد در جنگ است و حتی در مقایسه با باز پس گیری شرق حلب در اواخر 2016 نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.

تنها نکته مهم اینجاست که در نهایت پرچم سوریه بر فراز مرکز دوما برافراشته شد و محاصره طولانی پایان یافت.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت جماران ، تاریخ انتشار 26 فروردین 97، کدخبر: 899844، www.jamaran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
امریکا با این حمه ضعف خودشو نمایان تر کرد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۷
0
0
واقعا هم همینطوره..حتی همون ژستشون هم نشون داد که چقدر تو این جنگ ها عقب هستن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
این حمله ها نتوانست در پیشرفت عزم ملت و دولت سوریه تاثیری بگذارد و آن ها قدرتمند تر از گشذته آماده نابودی تروریست ها هستند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین