پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۰۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۷
آغاز بارندگی در یاسوج باعث مصیبت های برای شهروندان خواهد شد به طوری که در هنگام بارندگی ها بهتر است در خیابان های این شهر چکمه به همراه داشته باشید.

شعار سال: یکی از انتقادهای که در ماه های گذشته به شهر یاسوج از طرف مردم وارد می شد و در برخی از جلسات نیز خیلی صریح توسط عزیز فیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مطرح شد فضا و مبلمان شهری این شهر بود که همچنان مورد نقد و انتقاد است.

چیزی که یک شهر را زیبا می کند فضای آن و مبلمان و نمادهایی که در بخش های مختلف نصب می شوند و به دید عموم گذاشته می شوند هر شهر متناسب با اب و هوا و فرهنگ مردم همان جا ساخته می شود بنابراین در ایجاد یک شهر باید همه عوامل را در نظر گرفت از جمله به ده سال یا صد سال بعد نگاه کرد که ایا امکان چنین کاری هست یا نه.

شهر یاسوج در سال 1335 یک روستا بود که به اسم یاسیچ معروف بود و در آن زمان تنها 34 نفر جمعیت داشت که در سال 1343 به عنوان مرکز فرمانداری کل استان کهگیلویه وبویر احمد ارتقا یافت

درسال 1344 شهریاسوج با یک خیابان اصلی احداث گردیده با مجموعه ای ازخانه های سازمانی و جمعیت آن درسال 1345 به 931 نفرافزایش یافت سرانجام درسال 1355یعنی دو سال قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی جمعیت یاسوج به 4500نفرافزایش یافت و به عنوان مرکزاستان رسمیت یافت.

شهر یاسوج شهر نوپایی است و هنوز به شصت سال نرسیده است یعنی خیلی از پدرها و پدر بزرگ های ما که اکنون 70 سال سن دارنداکنون از شهر یاسوج مسن تر هستند این شهر سال به سال رشد کرد و اکنون بیش از ...جمعیت دارد که در آن زندگی می کنند.

برخی از شهرهای کشور قدمتی چند صد ساله دارند اما یاسوج هنوز جوان است و نیاز به توجه بیشتر دارد این شهر دارای اب و هوای کوهستانی است و سردسیر است بنابراین در هر گوه ساخت و ساز باید آب و هوا را در نظر گرفت که سازگار باشد اکنون که سال 1397 است مواردی در زیرساخت های آن مشاهده می شود که جای تامل دارد.


شهر یاسوج یکی از پربارش ترین شهرهای کشور است بنابراین خیابان های آن باید به گونه ای ساخته می شد که اکنون نیازی نباشد با چکمه در خیابان های آن راه رفت و یا وقتی به خانه می رسی بیشتر شبیه این باشد که رفته بودی ابیاری مزرعه نه رفته بودی شهر.

هنگام بارش باران در برخی از خیابان های این شهر آنقدر آب روان است که گویا در رودخانه قدم می زنی با اندکی بارش باران جدل های کوچک این شهر لبریز از آب می شوند و این آب در خیابان ها سرازیر می شود که با این حال نبود جدول بهتر بود.

خیابان پاسداران یاسوج بلوار امام خمینی این شهر در مواقع بارندگی به گونه ای غرق در اب می شوند که فکر می کنی یاسوج سیل آمده و غرق شده است در مسیر تلخسرو به شهر یاسوج نیز وضعیت همین گونه است و وردخانه در جریان است در این مواقع بهتر است هیچکس از خانه بیرون نباشد اگر باشد هم باید چکمه بپوشد آن هم چکمه های قدیمی که وقث رفتن به مدرسه می پوشیدیم.

جدول شهر در بلوار مطهری در مرکز شهر لبریز آب می شود و در خیابان رژه می رود در برخی از خیابان ها هنگام عبور ماشین شبیه این است که از رودخانه عبور می کنند این است وضیت خیابان های یاسوج بعد از اندکی بارندگی که غرق می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی صبح زاگرس، تاریخ انتشار 25 فروردین 97، کد مطلب: 107103، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
چرا نباید با مدیریت بحران جلوی این سیل هارو گرفت و اسیب نرسه به مردم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین