پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۱۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
استاندار خوزستان گفت: صنایع خوزستان به نیروی کاری نیاز دارند که تخصص و مهارت کافی برای انجام کارها را داشته باشد.

شعارسال: استاندار خوزستان گفت: صنایع خوزستان به نیروی کاری نیاز دارند که تخصص و مهارت کافی برای انجام کارها را داشته باشد.

غلامرضا شریعتی ظهر امروز در حاشیه کلنگ زنی برخی طرح های دانشکده فنی و حرفه ای استان خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرط توسعه، رشد نیروی انسانی ماهر و کارآمد است؛ در حوزه صنایع تنها به نیروی متخصص نیاز نداریم بلکه نیروها باید مهارت و تکنیک لازم را داشته باشند تا توانمندی اجرایی شدن طراحی و مهندسی امور را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مهارت افزایی، اجرای پروژه های بزرگی در استان پیش بینی شده است، افزود: بعضا با انتقاداتی مواجه می شویم که چرا از نیروهای بومی استفاده نمی شود ولی در مقابل صاحبان کار هم می گویند که نیروهای ماهر در استان نیست.

استاندار خوزستان با تأکید بر لزوم فراهم شدن زمینه توسعه بیشتر نیروهای انسانی تصریح کرد: آموزشکده های فنی حرفه ای در خوزستان ایجاد شده ولی متأسفانه به دلیل هشت سال جنگ و عواقب آن در استان های دیگر گسترش پیدا کرد.

شریعتی ادامه داد: اگر بنا باشد که پروژه های دیگر همانند غرب و شرق کارون را در حوزه نفت توسعه دهیم تا اشتغال ایجاد شود در مقابل هم باید شرایط لازم را برای مهارت افزایی و آموزش جوانان فراهم کنیم.

وی بیان کرد: آموزشکده های فنی و حرفه ای کار تخصصی انجام می دهند؛ بنابراین باید برای توسعه آموزشکده ها تلاش و نیروهای ماهر را تربیت کنیم.

استاندار خوزستان خبر داد: برای توسعه آموزشکده های تخصصی فنی و حرفه ای امروز تفاهمنامه منعقد شد که بر اساس آن سه میلیارد تومان از دانشگاه شهید چمران اهواز و هفت میلیارد تومان از محل اعتبارات استان تأمین می شود.

شریعتی در پایان یادآور شد: بعد از به نتیجه رسیدن تفاهمنامه، برنامه داریم تا تفاهمنامه های دیگری نیز برای شهرستان های مختلف منعقد کنیم تا شرایط را برای کسانی که از هنرستان ها فارغ التحصیل می شوند، به آموزشکده های فنی و حرفه ای ورود و با آموزش مهارت های تخصصی وارد بازار کار شوند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27 فروردین 1397، کدخبر: 4272503، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۱:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
نیروی متخصص در دانشگاه ها و مراکز فنی حرفه ای تولید میشن و اموزش میبینن که چنین مراکزی با قدرت در این شهر فعال نیست
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین