پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۲۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
دانشجویان کازرونی با انتقاد از وضعیت طولانی ماندن سرپرستی دانشگاه بیان داشتند: تلاشی از سوی مدیران دانشگاه برای جذب بودجه و اعتبارات جاری نمی‌شود و ...

شعار سال: همواره گفته شده است تلاش و خدمات مدیران در هر جبهه سیاسی که حضور داشته باشند، ویترین خدمات وتلاش نظام جمهوری اسلامی است و بی توجهی و بی رغبتی به ارائه خدمت مدیران نیز زمینه بی اعتمادی مردم به انقلاب اسلامی را فراهم می‌سازد.

در شهرستان کازرون نیز مدیران زیادی حضور دارند که بعضا با گذشت چندین سال از آغاز به خدمت شان در سِمَت مورد نظر با حکم سرپرستی مجموعه خود را اداره میکنند.

فارغ از اینکه این نوع انتصابات دلسردی مدیران در اجرای ماموریت محوله را فراهم می آورد، این سوال مطرح است که چرا یک مدیر می‌تواند سال ها منصب مدیریت را برعهده داشته باشد؛ اما حکم مدیریتی او در قالب سرپرستی است؟

مقدمات بالا بیان شد تا ضعف هایی از مدیریت پنج ساله یکی از مراکز بزرگ آموزشی و دانشگاهی شهرستان کازرون را از زبان چندین دانشجو و استاد که درد دل های خود را برای کازرون خبر بیان کردند، منتشر کنیم.

دانشگاه پیام نور نزدیک به پنج سال است با سرپرست اداره می شود و روز به روز ضعف های مدیریتی آن نمایان‌تر می شود، بدون آنکه تغییر و یا کمترین شکوفایی در آن پدیدار شود.

در روزهایی که بوفه دانشگاه تعطیل است سراغ دانشجویان این دانشگاه رفتیم تا پای درد دل دانشجویانی بنشینیم که به اعتقاد آنها همین بوفه تعطیل را خود دانشجویان می توانند اداره کنند در حالی که دانشگاه به ظرفیت و نیازهای دانشجویان توجهی ندارد.

دانشجویان می گویند: مدیران دانشگاه محافظه کار هستند و در برخورد و ارتباط با مدیران بالادستی جسارت پیگیری مشکلات را ندارند.

آنها می‌گویند: تلاشی از سوی مدیران دانشگاه برای جذب بودجه و یا هزینه های مورد نیاز دانشگاه صورت نمی‌گیرد و میزان بودجه ای که برای دانشگاه تصویب می‌شود، هم به طور کامل جذب و هزینه نمی‌شود.

یکی از دانشجویان ترم آخری در این باره می‌گوید: حدود چهار سال است در این دانشگاه تحصیل می‌کنم ولی مدیر دانشگاه نتوانسته است چانه‌زنی در حد دیوارکشی دانشگاه داشته باشد و محوطه دانشگاه بیشتر شبیه به یک دشت باز است که حیوانات اهلی و غیر اهلی و گله های گوسفند در آن به چرا و شکار می پردازند.

دانشجوی دیگری می‌گوید: بسیاری از کلاس های درس بدون امکانات هوشمند در حد یک ویدئو پرژوکتور هم مجهز نیست و مشکلاتی از این قبیل بسیار دیده می‌شود.

وی ادامه می دهد: مقالات علمی و تیم های علمی حمایت نمی شوند و سطح علمی جمعی از اساتید نیز پایین است.

این دانشجو با اشاره به مسابقات اخیر برنامه نویسی می گوید: دانشجویان این دانشگاه در استان مقام اول را کسب کردند و در مسابقات مرحله کشوری نیز مقام دوم در بین دانشگاه ها را از آن خود کردند، امروز به دلیل عدم حمایت دانشگاه نتوانستند به مسابقات بین‌المللی راه یابند.

یکی از استاتید در این باره می‌گوید: غالب اساتید نارضایتی‌هایی دارند و این را می‌توان با سرکشی سرزده و یا یک نظرسنجی دریافت.

این استاد دانشگاه می‌گوید: دانشجویان رتبه اول تا سوم هر رشته که در ترم های مختلف حایز مقام می شوند، بنا به رسم همه دانشگاه ها تخفیفات شهریه و تسهیلاتی دریافت می‌کنند که در این دانشگاه خبری از این نوع حمایت دانشجویان برای ایجاد رقابت علمی وجود ندارد.

وی گفت: شاید بتوان سطح مدیریت دانشگاه را با این جمله فهمید که؛ " وقتی یکی از خودروها خراب می‌شود، بیش از شش ماه به طول می‌انجامد تا تعمیر شود.

دانشجویان از معضلات دیگری همچون سرویس بهداشتی، سیستم سرمایشی و ... هم گلایه ها داشتند که شاید نیازی به تفصیل سایر مشکلات نباشد.

توقع می رود فرماندار کازرون در این باره پیگیری‌هایی کند تا حق و حقوق دانشجویان شهرستان کازرون بیش از پیش مورد کم لفطی ‏واقع نشود.‏

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 26 فروردین 97، کد مطلب: 677940: www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
چقدر باید به اوضاع علمی و فرهنگی کشور بی توجه باشیم اخه؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین