پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۳۸۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۴
معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: حفاظت از محیط زیست و افزایش بهره وری آب مهمترین اقدامات وزارت جهاد کشاورزی است.
شعارسال: اسکندر زند روز سه شنبه در کارگاه آموزشی مدیریت سبز که در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین دشت فردیس برگزار شد، افزود: می خواهیم از اقلام کم آب برای کشت استفاده کنیم و این مهم یکی از برنامه های وزارت خانه کشاورزی است.

وی با بیان اینکه کشاورزی باید دانش محور و کیفیت محور باشد، گفت: اگر پایداری را در حوزه کشاورزی مهم ندانیم به توسعه نخواهیم رسید.

زند افزود: در اولویت قراردادن کیفیت در اقدامات کشاورزی ضروری است و باید به سمت و سوی بازارمحوری پیش برویم و تولید محور نباشیم، مسیر خود را هم جهت با حفاظت از محیط زیست قرار دهیم.

زند با بیان اینکه مسئله توسعه پایدار فقط در کشاورزی نیست، گفت: همه اجزاء جامعه باید به سمت پایداری پیش بروند و همه چیز باهم هماهنگ باشد.

معاون وزیر کشاورزی با اشاره به لزوم ترویج افکار توسعه پایدار در جامعه، اظهار داشت: باید به سمت کاهش فقر و افزایش کمیت تولیدات کشاورزان حرکت کنیم و افکار توسعه پایدار را در ذهن مسئولان مربوطه جا بیندازیم.

وی با بیان اینکه کیفیت پایدار اکوسیستم از جمله مواردی است که در تولید محصولات پایدار تاثیر دارد، افزود: تلاش می کنیم این پایداری در تمام استان های کشور ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کارگاه دو روزه مدیریت سبز توسط دفتر محیط زیست با هدف بهبود وضعیت کشاورزی توسعه پایدار برگزار شده است، افزود: وزارت کشاورزی 4 هدف مهم کاهش فقر، افزایش کمیت تولیدات کشاورزی، افزایش کیفیت تولید و حفظ محیط زیست را پیگیری می کند.

معاون وزیر کشاورزی با اشاره به لزوم کاهش آلاینده هایی که به محیط زیست ضربه می زنند، تاکید کرد: باید محصولات کشاورزی به نحوی تولید شوند که منابع پایدار برای نسل های بعد بماند و موجب تخریب محیط زیست نشود.

وی از استاندارد سازی 9 هزار برند فرمول کودشیمیایی خبر داد و گفت: حدود یک هزار و 600 برند فرمول شیمیایی استاندارد نبود و از توزیع آن جلوگیری شد.

معاون وزیر کشاورزی همچنین از استاندارد سازی 800 برند فرمول سم خبر داد و تاکید کرد: حدود 10 درصد از این سم ها دارای کنترل کیفیت نبوده و خارج شده است و مطالعات بر روی برند های سم و کود شیمیایی ادامه دارد.

وی یکی دیگر از اهداف کارگاه مدیریت سبز را حفاظت از ذخایر آب و خاک اعلام کرد و گفت: این ذخایر از مهمترین مباحث هستند که امید داریم بتوانیم در راستای تداوم آنها اقدام کنیم.

در این کارگاه دو روزه ، حدود 100 نفر از نمایندگان محیط زیست و سلامت غذای وزارت جهاد کشاورزی استان های کشور حضور داشتند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار: 28فروردین 1397، کدخبر:  ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
جهاد کشاورزی برنامه ای مدون برای بهبود وضعیت کشت چه از نظر کمیت و چه از نظر کیفیت برای رشد کشور ارایه دهد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
ای کاش که و این مملکت زودتر از این ها اهمیت محیط زیست شناخته میشد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
محیط زیست ایران باید اولویت همه ارگان ها باشد و نباید به آسانی از آن گذشت
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین