پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۲۲۳۹۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۸
اقتصاد چین به کمک مبارزه دولت با ریسک‌های مالی و آلودگی موفق شد با وجود تنش‌های تجاری با آمریکا در سه ماهه نخست امسال رشدی بیش از پیش‌بینی‌ها داشته باشد.
شعارسال: مقامات چینی ضمن اشاره به تاثیرات منفی احتمالی جنگ تجاری با آمریکا هشدار دادند که این کشور با ریسک های بزرگ تری در داخل مواجه است و بر ضرورت انجام اصلاحات بیشتر تاکید کردند. طبق آمارهای منتشر شده، دومین اقتصاد بزرگ جهان توانسته است در سه ماهه نخست امسال رشدی 6.8 درصدی را تجربه کند که بهتر از رقم اعلام شده 6.7 درصد نظرسنجی خبرگزاری فرانسه از اقتصاددانان به شمار می رود و نیز بالاتر از رشد سالانه 6.5 درصدی هدف گذاری شده توسط دولت این کشور است.

ژینگ ژونگ- سخنگوی دفتر آمار چین - گفت: اقتصاد ملی رشدی پرشتاب دارد و کشور، رو به توسعه حرکت می‌کند. بهبود عملکرد اقتصادی ادامه خواهد یافت و اقتصاد امسال را خوب آغاز کرده است.

طی هفته‌های اخیر نگرانی از جنگ تجاری بین چین و آمریکا افزایش پیدا کرده است و پکن و واشنگتن دائما یکدیگر را به اقدام متقابل و اعمال تعرفه بر روی واردات صدها میلیارد دلار کالا تهدید می کنند. دونالد ترامپ- رئیس جمهور آمریکا- به عنوان بخشی از سیاست های حمایت گرایانه " اول آمریکا" چین را به رفتارهای ناعادلانه و نابودی شغل های آمریکایی ها متهم کرده است. از سوی دیگر شی جین پینگ- رئیس جمهور چین- لحنی ملایم تر اتخاذ کرد و وعده داد تعرفه ها بر واردات خودرو را کم کرده و فضای اقتصادی را بازتر کند. طبق اعلام موسسه " مودیز" در یک دهه اخیر 20 درصد از صادرات چین روانه آمریکا شده است.

هائو ژو- کارشناس اقتصادی " کامرس بانک" هشدار داده است رشد نهایی هنوز تحت فشار است: احتمال زیادی وجود دارد که تا آینده‌ای قابل تصور تنش‌های تجاری باقی بمانند، مساله‌ای که تجارت و چشم انداز رشد را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

ژینگ با اشاره به وجود ابرهای تیره بی ثباتی در آسمان اقتصاد جهانی گفت: تنش‌های بین چین و آمریکا تهدیدی برای اقتصاد چین به شمار نمی‌رود. او همچنین با اشاره به ریسک های داخلی بر سر رشد اقتصادی چین گفت: توسعه نامتوازن و ناکافی در چین مشکلاتی حاد را ایجاد کرده‌اند و کار دلهره آوری در انجام اصلاحات و توسعه داریم.

پس از سال‌ها رشد به کمک صادرات و سرمایه‌گذاری های استقراضی، نگرانی مقامات چینی از بحران احتمالی بدهی رو به افزایش است و آنها تلاش های خود برای مقابله با ریسک مالی را بیشتر کرده‌اند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار: 28فروردین 1397، کدخبر: 165733 ،www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
اقتصاد چین با دیپلماسی درست و تولیدات و حمایت از تولیدات داخلی به رشد رسید
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
بخاطر همینم هیت که به راحتی میگه میتونم با امریکا وارد جنگ اقتصادی بشم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
اقتصاد چین این پتانسیل را دارد که به آسانی آمریکا را نابود سازد در صورتی که چین این اراده را بکند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
چرا چین را معیار مناسبی برای پیشرفت اقتصادی ایران نگذاریم ، این کشور همیشه رشد مثبتی را در اقتصاد خود تجربه کرده است
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۰
0
0
واقعا به جای الگو گرفتن از همین کشور های اسیاسی خودمونو وارد جنگ های روانی بیخودی میکنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین