پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰
توسعه توریسم سلامت در آستارا نیازمند افزایش زیرساخت‌های حوزه بهداشت و درمان است.

شعار سال: یونس رنجکش با اعلام این مطلب و در دیدار با مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان گفت: توجه به توریسم سلامت یکی از ظرفیت های شهرستان آستارا محسوب می‌شود ولی متاسفانه آستارا از این جاذبه به دلیل نبود زیرساختها نمی تواند بهره مند شود.

وی یکی از راه‌های جذب توریست را، ارائه خدمات درمانی مطلوب دانست و گفت: برای توسعه توریسم سلامت نیازمند افزایش زیرساخت‌های خدمات درمانی هستیم ولی وقتی حتی یک ارتوپد نداریم چگونه توریست جذب کنیم متاسفانه بستر مناسب در این زمینه فراهم نیست، مگر اینکه بتوانیم زیرساخت‌های لازم را مهیا نماییم.

فرماندار آستارا اضافه کرد: دولت تلاش های خوبی را برای آماده‌ سازی بیمارستان این شهرستان داشته است اما خلا پرسنل متخصص درمان به شدت به چشم می آید، البته دانشگاه علوم پزشکی گیلان پیگیری‌های در خصوص حل این مشکل داشته است اما الان آنچه که دارد اتفاق می‌افتد مطلوب مردم منطقه نیست.

وی با بیان اینکه اهمیت بحث توریسم سلامت باید در جامعه بیشتر جا بیفتد، گفت: به همین منظور بیش از یک سال است مکانی در پایانه مرزی به این بخش اختصاص داده شد که متاسفانه به جز تجهیز مکان اقدام دیگری در آن صورت نگرفته است، در حالی که آستارا گلوگاه و محل رجوع است و در صورت توجه بیشتر و تکمیل زیرساخت‌ها گردشگران زیادی را در حوزه سلامت جذب خواهد کرد.

رنجکش افزود: اگر بخواهیم در بحث توریست درمانی در گیلان موفق باشیم باید زیرساختهای لازم در آستارا فراهم شود زیرا اگر آستارا امکانات کافی داشته باشد هم به خاطر مسافت کمتر و هم به خاطر همزبانی رشد چشمگیری در این حوزه خواهد داشت.

وی در پایان ضمن اعلام آمادگی برای انجام هرگونه همکاری جهت راه اندازی توریسم سلامت در آستارا اظهار داشت: یکی از برنامه ها می تواند برگزاری همایش های مرتبط با توریسم درمانی و دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این شهرستان باشد.

اسماعیل نورصالحی مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه به نقش مهم توریست درمانی در اقتصاد کشور اشاره کرد و گفت: علی رغم اینکه در دنیا به اهمیت این بخش پی برده اند ولی در ایران این صنعت هنوز جایگاه خود را باز نیافته است و نوپا می باشد.

وی ضمن تشکر از فرماندار آستارا، با اشاره به راه اندازی دفتر توریسم سلامت در پایانه مرزی آستارا با کمک بخش خصوصی، اظهار داشت: اگر چه مشکلاتی در این مسیر وجود دارد ولی مهم برداشتن گام نخست است و ان شاءالله گام های بعدی با کمک فرماندار آستارا محکم تر برداشته خواهد شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 22 فروردین 97، کدمطلب:611054، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
متاسفانه هر شهری که توریسم در اون تقویت میشه در مسایل بهداشتی درمانی عقب میمونه
ا.ف
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین