پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۶۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۸
بهار فصل مناسبی برای سفر به نواحی جنوبی ایران به خصوص استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس است. این استان از شمال به استان خوزستان و قسمتی از کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج فارس و قسمتی از استان هرمزگان، از شرق به استان فارس و از غرب به خلیج فارس محدود است. استان بوشهر با خلیج فارس بیش از 600 کیلومتر مرز دریایی دارد و از اهمیت راهبردی و اقتصادی برخوردار است.

شعار سال: بهار فصل مناسبی برای سفر به نواحی جنوبی ایران به خصوص استان بوشهر در حاشیه خلیج فارس است. این استان از شمال به استان خوزستان و قسمتی از کهگیلویه و بویراحمد، از جنوب به خلیج فارس و قسمتی از استان هرمزگان، از شرق به استان فارس و از غرب به خلیج فارس محدود است. استان بوشهر با خلیج فارس بیش از 600 کیلومتر مرز دریایی دارد و از اهمیت راهبردی و اقتصادی برخوردار است.

پارک ساحلی آب شیرین‌کن

پارک‌های ساحلی در شهرهایی که در کنار دریا و یا رودخانه واقع شده اند یکی از بهترین تفریحگاه‌های مردم است. پارکساحلی آب شیرین‌کن یکی از پارک‌های آبی بوشهر است که در خیابان بهمنی، خیابان دانشگاه خلیج قرار دارد. یک قسمت از این پارک جزو منطقه نظامی ‌است ولی با این حال بازدید از آن امکان‌پذیر است. در این پارک رستوران و کافی‌شاپی نیز دایر است.

آب شیرین کن

آب انبار قوام

ساختمان «آب‌انبار قوام» در غرب شهر بوشهر و کنار دریا قرار دارد. این آب‌انبار (برکه) 150 سال پیش در زمان قاجاریه ساخته شده ‌است. آب انبار قوام سال‌هاست که توسط بخش خصوصی به سفره‌خانه سنتی قوام تبدیل شده و ساعات کاری آن هم مانند هر رستوران دیگری است. غذا خوردن در آن را حتما به شما پیشنهاد می‌کنیم چرا که هم غذاهای خوشمزه‌ای دارد به ویژهغذاهای دریایی و محلی و هم تجربه بی‌نظیری را برایتان رقم می‌زند. آب انبار قوام در خیابان ساحلی، بعد از تربیت بدنی است.

اب انبارقوام

اسکله جفره

یکی دیگر از تفریحات مردم در شهرهای ساحلی اسکله‌ها هستند. اسکله جفره در فلکه رئیس علی دلواری، ابتدای خیابان ساحلی و اسکله جلالی در خیابان بهمنی، خیابان ساحلی قرار دارند.

جفره

موزه رئیسعلی دلواری

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بوشهر موزه رئیسعلی دلواری است. این خانه در جنوب شرقی شهر دلوار در استان بوشهر قرار دارد واز آثار اواخر دوره قاجاریه است، توسط بازماندگان رئیسعلی دلواری به سازمان میراث فرهنگی هدیه شده است و هم اکنون به عنوان موزه از آن بازدید به عمل می آید. رئیس‌علی دلواری آزادی‌ خواه مشروطه‌ طلب و رهبر قیام جنوب در تنگستان و بوشهر علیه نیروهای بریتانیا در دورهٔ جنگ جهانی اول بود.
در ایران با مصوبه شورای عالی انقلاب روز ۱۲ شهریور بعنوان سالروز کشته شدن رئیسعلی دلواری از سال ۸۹ به نام «روز مبارزه با استعمار انگلیس» نامگذاری شده‌ است.

موزه

گنبد نمکی جاشک

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این استان گنبد نمکی جاشک یا دشتی یا کوه نمک ناحیه‌ای وسیع و مرتفع از شمال غرب کوه جاشک منتهی‌الیه جنوبی رشته کوه زاگرس، حدفاصل شهرستان دیر و دشتی در استان بوشهر، یکی از بزرگ‌ترین و فعال ترین و زیباترین گنبدهای نمکی ایران و خاورمیانه و از جاذبه‌های طبیعی استان بوشهر است که در بهمن سال ۱۳۸۶ بعنوان اثر طبیعی ملی فسیلی به عنوان یکی از مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست به ثبت رسید. مهمترین خصوصیات بارز و متفاوت کوه نمکی جاشک به نوع نمکهای این کوه نمکی، گنبدها و غارهای منحصر به فرد، آبشارها، بلورها و … می‌توان اشاره داشت.

جاسک

آبشار فاریاب(چرمکی)

آبشار فاریاب پشتکوه دشتستان از بی‌نظیر‌ترین آبشارها در استان بوشهر است. این آبشار از به هم پیوستن آب چشمه‌های منطقه فاریاب دشتستان، رود فاریاب و آبشار زیبای آن تشکیل می‌شود. با توجه به دمای بالای استان و کم آبی در این منطقه، آبشار فاریاب و چشمه سارهای اطراف آن بسیار مهم تلقی می‌شوند. مهمترین چشمه این منطقه چشمه تنگ فاریاب است که اهالی روستای فاریاب برای آبیاری باغ‌های خود از آن استفاده می‌کنند. آبشار فاریاب پشتکوه در روستای فاریاب در شهرستان دشتستان واقع است.

ابشار

عمارت ملک

این عمارت را در اواخر دوره قاجاریه معماران فرانسوی با مصالح محلی احداث کردند. ملک التجار برای سفر تفریحی تجاری به کشور فرانسه رفته بود و در آنجا شیفته طراحی کاخ یکی از وزرای فرانسوی شد و سپس با استخدام معمار آن بنا و با افزودن خواسته‌های خود، این ساختمان باشکوه را ساخت. نوع و سبک معماری این بنا از سبک ساختمان سازی دو قرن پیش سواحل خلیج‌فارس که به بنگله معروف است نیز تأثیر گرفته است. این عمارت به‌غایت بزرگ با زیبایی و ابهت خاصی ساخته‌شده است و ظرافت‌های جالبی در معماری دارد. یکی از این ظرافت ها دیوارهای دوجداره عمارت است که به‌عنوان سیستم خنک‌کننده‌ی منحصربه‌فرد و جالب آن در نظر گرفته می شود

عمارت ملک شامل 4 بخش است که عمارت اصلی -بخش چهارم و عظیم‌ترین بخش این مجموعه از دو طبقه فضای میانی مدوری شکل‌گرفته است که در هر طبقه با دیوارهای نقاشی شده تزئین شده است. سالن پایین این بخش برای ملاقات رسمی و طبقه‌بالا برای ضیافت‌های خصوصی ملک التجار ساخته‌شده‌ بود. علاوه بر این بخش‌ها، این مجموعه باغ‌های تودرتویی دارد که درگذشته تمام آن‌ها تزیینات و فضاسازی‌های متفاوتی داشته‌اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 11 فروردین 97، کدمطلب:598298، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۹
0
0
گردشگری ایران نیازمند توجهات بیشتری است ؛ انشالله که مسئولین سازمان میراث فرهنگی و وزارت فرهنگ بتوانند این زمینه را به وجود بیاورند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
این مکان ها رو بازدید کردن به ادم شور و نشاط و غیرت ملی تزریق می کنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین