پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۶۱۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۹
امام جمعه موقت تهران گفت: آنهایی که در فکر استحاله نظام مقدس اسلامی هستند به جان حجاب افتادند و می‌گویند حجاب اجباری نداریم.

شعار سال: آیت‌الله سیداحمد خاتمی ظهر امروز در جمع بانوان معتکف در مسجد امام شهر کرمان با بیان اینکه افتخار مولای ما این است که فقط حضرت علی(ع)، مولود کعبه است اظهار داشت: در کتاب "علی ولید کعبه" از 20 نفر از علمای اهل سنت نقل شده که تنها مولود کعبه علی(ع) است.

وی با اشاره به اینکه اعتکاف هدیه ویژه‌ای است و انسان همیشه به خلوت سه روزه با خدا توفیق پیدا نمی‌کند افزود: انقلاب برخی از عبادت‌هایی که کمرنگ بود را احیا کرد و به برکت پیروزی انقلاب نماز جمعه جان گرفت و جمع متدینین را ایجاد کرد و نماز جمعه یک مانور بزرگ دین‌باوران در هفته است و در طول این چند سال آثار و برکات خود را نشان داد.

امام جمعه موقت تهران احیای سنت فاطمیه را از دیگر برکات انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: رزمندگان دفاع مقدس عملیات‌های خود را با رمز "یا فاطمه" آغاز کردند.

وی با بیان اینکه سومین سنتی که به برکت انقلاب اسلامی ایران احیا شد سنت ریشه‌دار اعتکاف است که در سیره انبیا و امامان الهی است بیان کرد: قبل از انقلاب اعتکاف فقط در قم و در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار می‌شد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امروز جوانان ما از مراسم اعتکاف استقبال خوبی دارند و جای بسی شکر است عنوان کرد: امسال در استان کرمان جمعیت بانوان سه برابر برادران است که باز هم بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه دو انگیزه برای اعتکاف تصور می‌شود گفت: یک انگیزه اینکه اینکه این سه روزی که می‌تواند برای استراحت باشد و از مشغله‌ها دور باشند که باورکردنی نیست که در این جمع متدینین با این انگیزه کسی آمده باشد.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری افزود: انگیزه دوم خلوت با خداوند در مدت اعتکاف است و همه برای انس با خدا در مسجد آمدند.

وی با بیان اینکه محل اعتکاف حتما باید مسجد باشد و در حسینیه نمی‌شود اعتکاف کرد گفت: مسجد خانه خدا است و جان اعتکاف این است که ذکر مدام خداوند فراموش نشود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) که فرموند یکی از ذکرهایی که در ماه رجب بسیار فضیلت دارد ذکر استغفار است بیان کرد: در اعتکاف تلاوت قرآن سفارش شده و تمام قرآن ذکر خدا است.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) در ماه رمضان هر سه روز یک ختم قرآن داشت افزود: فرصتی بهتر از اقامه نماز و نمازهای مستحبی در ایام اعتکاف نیست.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برگزارکنندگان مراسم اعتکاف باید یک فضای بسیار آرام برای معتکفین فراهم کنند تصریح کرد: گزارش‌هایی که از برخی مراسم اعتکاف رسیده این است که مدام فضای مراسم اعتکاف با برنامه‌هایی شلوغ است در حالی که فضای اعتکاف باید فضای انس با خدا بوده و بسیار آرام باشد.

وی با بیان اینکه اعتکاف سازنده است و به‌ویژه برای بانوان سازندگی ویژه دارد بیان کرد: بانوان زینت بندگی خداوند هستند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امروز قصه حجاب یک مسئله فرعی نیست و به مسئله اصلی در کشور تبدیل شده است تصریح کرد:حجاب نماد دین و معنویت است و اشتباه می‌کنند کسانی که می‌گویند با روسری جامعه دینی نمی‌شود، چرا که حجاب نماد دینداری در کشور ما است.

وی با بیان اینکه خانم چادری که در جامعه ظاهر می‌شود پیامش این است که من مسلمانم و پایبند به اعتقاداتم هستم افزود: آنهایی که در فکر استحاله این نظام مقدس اسلامی هستند به جان حجاب افتادند و می‌گویند حجاب اجباری نداریم.

نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که مقصود شما از حجاب اجباری چیست عنوان کرد: اگر مقصود شما این است که حجاب واجب نیست اشتباه است و منکر ضروری است.

وی با اشاره به اینکه قانون حجاب در بیش از ده آیه قرآن آمده و منکر ضروری سر از ارتداد در می‌آورد گفت: همه فقها حجاب را از واجبات عنوان کردند.

آیت‌الله خاتمی با یادآوری اینکه رضاخان برای اسلام‌زدایی با حجاب شروع کرد و با حجاب درافتاد تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای با واژه حجاب اجباری در پی اسلام‌زدایی هستند و اینها اگر قدرت پیدا کنند کلا منکر حجاب در جامعه می‌شوند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 11 فروردین 97، کدمطلب: 1690417 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
واقعا هم همینه...فقط به فکر صربه زدن هستن که این ضربه به خودشون برمیگرده
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۷
0
0
حجاب باعث سلامت روحی جامعه و سبب پیشرفت در جامعه هست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین