پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۶۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
همزمان با ۱۳ فروردین روز طبیعت، گردشگران نوروزی برای بهره‌مندی بیشتر از موهبت خلیج فارس این روز را در کنار ساحل سپری می‌کنند.

شعار سال: با گذشت 12 روز از ایام نوروز مردم پس از برگزاری جشن‌های سال نو، روز سیزدهم فروردین را در دل طبیعت می‌گذرانند.

براساس اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نوروز امسال حضور گردشگران نسبت به نوروز گذشته افزایش بیش از 7 درصدی داشت به‌گونه‌ای که در شب اقامت نوروزی جزء سه استان برتر کشور معرفی شد.

ناصر امیرزاده با بیان اینکه بیشترین محل اسکان و ترددمسافران در ایام نوروز سواحل استان بوشهر بود اظهار داشت: بوشهر، گناوه، دیلم، کنگان و عسلویه دارای بیشترین گردشگر در ایام نوروز بود.

وی با بیان اینکه رضایت‌مندی مسافران از امکانات رفاهی و گردشگری قابل توجه بود افزود: بر اساس نظر سنجی‌ها بیش از 95 درصد گردشگران از خدمات ارائه شده رضایت داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بوشهر جذابیت خلیج فارس را سبب هدف قرار دادن استان بوشهر برای مسافرت گردشگران دانست و گفت: سواحل خلیج فارس در نقاط مختلف استان بوشهر مملو از مسافرانی است که از نقاط مختلف کشور وارد استان بوشهر شده‌اند و حتی بخش عمده‌ای از آنها در 13 فروردین روز طبیعت برای بهره‌مندی بیشتر از موهبت خلیج فارس در کنار ساحل سپری می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر نیز از تجهیز پارک‌های جنگلی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: استان بوشهر دارای 227 هزار 215 هکتار سطح جنگلی است که پارک‌های منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهرمیزبان تعداد زیادی از مردم استان و مهمانان نوروزی است.

سهیل مهاجری با اشاره به اینکه شش پارک منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر دارای زیرساخت‌های گردشگری است افزود:برای تجهیز پارک‌های استان بوشهر شامل پارک‌های بنه گز تنگستان، عامری دیلم، چاهکوتاه بوشهر، چاهچاهو دشتی و بنک کنگان سال قبل 20 میلیارد ریال از طریق اعتبارات استانی و سه درصد نفت هزینه شده است.

وی، احداث آلاچیق، سکو، خرید و نسب وسایل بازی، آسفالت، سرویس بهداشتی و تجهیز شبکه آب و برق را از جمله تجهیزات پارک‌های جنگلی استان بوشهر دانست.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهربا اشاره به روز طبیعت، بیان کرد: امیدوارم مردم در کنار حضور در طبیعت محافظ و مراقب طبیعت نیز باشند.

مردم استان بوشهر در شهرهای ساحلی بیشتر به کنار ساحل خلیج فارس روی می‌آورند و روز 13 خود را در کنار دریا سپری می‌کنند.

غذای مردم بوشهر در روز 13 بدر بیشترباقلی پلو با مرغ و یا ماهی است که در کنار اقوام، خویشان و بستگان در یک فضای پر از صمیمت صرف می‌کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 13 فروردین 97، کدمطلب: 1691348 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
واقعا میشه از همین راه گردشگری در استان به شکل زیادی تامین مالی کرد
ا.ف75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۳
0
0
انشاالله که در پایان روز طبیعت هم اون ساحل زیبا بمونه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین