پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۲۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۸
تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی و قطعات یدکی گفت:مسائلی همچون مالیات ها، تأمین نقدینگی مورد نیاز، واردات محصولات مشابه، ورود مواد اولیه بی کیفیت، مسائل ارزی از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت تمام شده و رقابت پذیری تاثیر می‌گذارند.

شعارسال:تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی و قطعات یدکی گفت:مسائلی همچون مالیات ها، تأمین نقدینگی مورد نیاز، واردات محصولات مشابه، ورود مواد اولیه بی کیفیت، مسائل ارزی از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت تمام شده و رقابت پذیری تاثیر می‌گذارند.

با نام گذاری سال جاری به سال حمایت از کالا ایرانی و در راستای تحقق شعار سال خبرگزاری میزان در سلسله مصاحبه‌هایی به بررسی شرایط تولیدکنندگان در حوزه‌های کاری مختلف و پیشنهاد‌های آن‌ها برای بهبود در اوضاع آن‌ها پرداخته است.

به همین خاطر با رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیرکاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی و قطعات یدکی به گفت‌وگو نشستیم تا از شرایط آن‌ها در این روزهای بازار مطلع شویم.

علی جمالی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، گفت: توجه کردن به مسائلی همچون مالیات ها، تأمین نقدینگی مورد نیاز، واردات محصولات مشابه، ورود مواد اولیه بی کیفیت، مسائل ارزی از جمله مواردی هستند که بر روی قیمت تمام شده تاثیر می‌گذارند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قیمت دستوری در بازار حاضر تنها به ضرر تولید کننده است، گفت: در برخی محصولات اجازه افزایش قیمت به تولید کننده داده نمی‌شود و این در شرایطی است که قیمت مواد اولیه طی چند سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته و در نهایت این عمل باعث تضعیف بنگاه‌های تولیدی می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیر کاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی و قطعات یدکی عنوان کرد: محصولات وارداتی در بیشتر موارد از جهت گارانتی ضعیف عمل می‌کنند به گونه‌ای که در شرایط فعلی شاهد وجود شرکت‌های متفرقه گارانتی در بازار هستیم.

جمالی تصریح کرد: در بحث واردات مواد اولیه نیز برخی مواد به کار رفته بدون گارانتی و ناشناس است که درنهایت باعث کاهش کیفیت تولیدات داخلی می‌شود. از همین روز باید در زمان ورود مواد اولیه تمرکز و توجه بیشتری صورت گیرد که در مقابل ارز خروجی از کشور مواد با کیفیت وارد شود.

وی در خصوص بحث مالیات بر ارزش افزوده از تولید کنندگان در حین تولید گفت: دریک مرحله زمان ورود مواد اولیه به گمرک ۹ درصد مالیات دریافت می‌شود در کنار آن مالیات‌های جداگانه بر روی قطعات یدکی و محصول نهایی دریافت می‌شود که این تعدد دریافت مالیات اعتراض تولیدکنندگان را به دنبال داشته است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و تعمیر کاران صنایع برودتی، تهویه مطبوع، ماشین لباسشویی و قطعات یدکی اظهار کرد: مشکل بعدی تولید کنندگان تامین نقدینگی برای انجام تولیدات روزمره است.

جمالی اظهارکرد: ثبات در بازار امکان پیش بینی شرایط را برای تولید کننده فراهم می‌کند و در این صورت تولیدکنندگان می‌توانند برنامه ریزی برای میزان تولید و فروش خود در آینده داشته باشند و این به عنوان اصل حیاتی برای تمام تولیدات به حساب می‌آید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 29 فروردین 97، کدخبر: 412729، www.mizanonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
در ایران هم مگر چیزی به نام گارانتی وجود دارد ؛ نمیشود به آن اطمینانی کرد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین