پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۷۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
همه آنچه باید درباره شیوه مدیریت فدراسیون فوتبال در خرید لباس از کمپانی آدیداس بدانید؛ از ادعاهای مهدی تاج تا تکذیب ممبینی و درنهایت احتمال جریمه فدراسیون در صورت فسخ این قرارداد پرماجرا.

شعار سال: حق با فدراسیون فوتبال است وقتی در جواب شوخی‌های رضا رشیدپور، مجری برنامه «حالا خورشید» با پیراهن بدون طرح و ساده تیم‌ملی، بیانیه می‌دهد و می‌نویسد: «آیا وقت آن نیست ما هم به جمع آن 31تیم دیگر بپیوندیم و لذت دوست داشتنی حضور در روسیه را ببریم؟»

اما چه کسی باید بستر لذت بردن از فضای صعود به جام‌جهانی را فراهم کند؟ چه کسی باید مواظب باشد که ضد و نقیض‌گویی، تصمیمات کارشناسی نشده و وعده و وعیدهای بی‌پشتوانه مردم را نسبت به فدراسیون بدبین نکند؟ چه کسی باعث شده انتخاب پیراهن تیم‌ملی تبدیل به یک بحران بزرگ شود؟ چه کسی قول داده بود پیراهن تیم ایران در تاریخ 10بهمن رونمایی شود؟ آقای محمدرضا ساکت؟ ایشان چه سمتی دارند؟ دبیرکل فدراسیون فوتبال. وقتی در بهمن پیراهن به هر دلیلی رونمایی نشد، چه کسی گفت نهم اسفند قطعا با حضور رئیس فیفا رونمایی می‌کنیم؟ باز هم آقای ساکت!

قرارداد با کمپانی آدیداس را چه کسی تنظیم کرد؟ کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال؟ هدایت‌الله ممبینی، رئیس این کمیته چه اندازه سابقه بازاریابی دارد؟ او که سال‌ها داور بوده و به پشتوانه سوابق داوری وارد هیات رئیسه فدراسیون شده، آیا تحصیلات مدیریتی در حوزه بازاریابی داشته؟ آیا در دوره آموزشی شرکت کرده یا احیانا به شکل تجربی، کار بازاریابی کرده است؟ خود آقای تاج، رئیس و آقای ساکت، دبیرکل فدراسیون چطور؟ دم دست‌ترین سابقه کاری آن ها در بازاریابی، تنظیم قرارداد تبلیغات محیطی لیگ است. نتیجه آن قراداد چه شد؟ 180میلیارد تومانی که کانون تبلیغاتی ایران نوین تعهد کرده بود به فوتبال بدهد، چند درصدش وصول شد؟

رئیس فدراسیون در همه ماه‌های گذشته تلاش کرده توافق با آدیداس را مانند یک دستاورد بزرگ نشان دهد. وقتی هم منتقدان به او ایراد می‌گرفتند که قرارداد اسپانسری نبسته و مثل یک مشتری عادی فقط توافق کرده که از این شرکت لباس بخرد، برافروخته و آنها را به بی‌اطلاعی و نفهمی متهم کرده است. استدلالش هم این بوده که از محل فروش پیراهن‌های تیم‌ملی درصدی به فدراسیون می‌رسد که پیش‌بینی می‌شود نه تنها هزینه خرید را جبران می‌کند که یک تا دو‌میلیون دلار هم درآمدزایی خواهد داشت. حالا همان آقای ممبینی، رئیس کمیته بازاریابی فدراسیون آمده و توضیح داده که چنین توافقی با آدیداس نشده و قرار نیست پولی به فدراسیون ایران برسد! آقای ممبینی آب پاکی را روی دست همه ریخته و توضیح داده که برخلاف وعده و عیدهای قبلی، آدیداس هیچ طراحی خاصی برای پیراهن تیم‌ملی ایران در نظر نگرفته است.

ماجرای رونمایی از پیراهن تیم‌ملی ایران که ظاهرا کار ساده‌ای است و همه 31تیم دیگر صعود کرده به جام‌جهانی انجامش داده‌اند، به یک بحران بزرگ برای فدراسیون فوتبال ایران تبدیل شده است. فکرش را بکنید این فدراسیون با این اندازه از توانایی دیگر مسائلش را چگونه مدیریت می‌کند. مسائلی که احتمالا مدیریتش دشوارتر از بستن یک قرارداد ساده خرید لباس است.

درگیر و دار همه این ماجراها، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال دیروز در نشستی با مدیران بنیاد رودکی، از برنامه‌های متنوع فدراسیون برای حضور در روسیه گفت؛ بافت هشت تخته فرش، تولید مچ‌بند و ساخت کلیپ! او در عین حال توضیح داد که آدیداس قبول نکرده طرح یوز را روی پیراهن تیم‌ملی بیاندازد و این را هم فاش کرد که همین قرارداد خرید پیراهن طوری بسته شده که ایران نمی‌تواند آن را فسخ کند!

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه همشهری، تاریخ انتشار 28 فروردین 97، کد مطلب: 12390، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
کلی هم پول پاش رفته عجب داسانتانیه ها
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین