پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۷۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
در سال ۱۹۸۲ پیشنهاد شورای بین‌المللی ابنیه و محوطه‌ها (ایکوموس) مبنی بر اختصاص روز ۱۸ آوریل به‌عنوان «روز بین‌المللی بناها و محوطه‌های تاریخی» از سوی یونسکو مورد تایید قرار گرفت.

شعار سال: این روز خاص فرصت بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تنوع میراث جهانی و کوشش‌های مورد نیاز جهت حمایت و حفاظت از آنها را فراهم می‌آورد و همچنین به منظور جلب‌توجه نسبت به آسیب‌پذیری آنها است. برای چندین سال است که ایکوموس هر سال موضوعی را به این مناسبت اعلام می‌کند. ارتباط میان این موضوع جهانی و واقعیت‌های محلی یا ملی این امکان را فراهم می‌آورد تا اعضای بین‌المللی و کمیته‌های ملی ایکوموس با برگزاری فعالیت‌هایی مانند کنفرانس‌ها، همایش‌ها، گردهمایی‌ها یا رویدادهای دیگر موجبات بالا بردن آگاهی در مورد موضوع میراث‌فرهنگی در میان مردم، صاحبان میراث‌فرهنگی یا مقامات دولتی را فراهم آورند. طی سال‌های اخیرتکفیری‌‌ها و جنایتکاران و دول متجاوز برخی از مناطق و آثار تاریخی خاورمیانه را نابود کرده‌اند از موصل تا پالمیرا و تا عفرین. و اما؛ ایران را باید سرزمین بناها و محوطه‌های تاریخی نامید، اگرچه بسیاری از این محوطه‌ها به حال خود رها شده و برخی از آنها در حال نابودی هستند. براساس ماده ۷ آیین‌نامه نحوه انتقال مالکیت، مصوب هیات‌وزیران، با راهکارهایی نظیر حمایت‌های قانونی و ایجاد ارتباط میان مالکان بناهای خصوصی و سرمایه‌گذاران علاقه‌مند و دارای صلاحیت در این حوزه، باید شرایط احیا، مرمت و بهره‌برداری از بناهای تاریخی دارای مالکیت خصوصی تسهیل و تسریع شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 29 فروردین 97، شماره: 3377517


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
ایران لازم است به بهانه این روز یک نیم نگاهی به سیاست های خود در حفظ این بنا های تاریخی در کشور بیندازد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین