پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۸۷۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
وزیر نیرو با تایید اینکه باید با کم‌آبی سازگار شویم، گفت: آنچه مهم است پذیرفتن این موضوع است که این خشکی و خشکسالی امسال، غیرمترقبه و حادث نیست، بلکه ما در اقلیمی خشک زندگی می‌کنیم.
شعارسال: رضا اردکانیان امروز در حاشیه آیین بهره‌برداری از نیروگاه مارون و آبگیری آزمایشی سد تنظیمی آریوبرزن در جمع خبرنگاران با تبریک حلول ماه شعبان و فرارسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع) اظهار کرد: خرسندیم که در سفر فشرده دو روزه به خوزستان، ۱۸ طرح عمرانی در حیطه مسئولیت‌های وزارت نیرو در استان خوزستان به بهره‌برداری رسید و یا کلنگ‌زنی شد. 

وی افزود: در مجموع برای این طرح‌ها نزدیک به ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده‌ و یا در حال هزینه‌کرد است که در نتیجه آن ان‌شاءالله آب آشامیدنی سالم و انرژی مطمئن و پایدار و منابع آب مناسب برای بخش‌های مختلف فراهم خواهد شد. همچنین با این طرح‌ها شبکه‌های جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب در وسعت بیشتری در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. 

اردکانیان اظهار کرد: صبح امروز از نیروگاه مارون بهره‌برداری و سد تنظیمی آریوبرزن آبگیری شد که برای این دو طرح نزدیک به ۱۰ میلیون یورو اعتبار صرف شده است. امیدواریم هر چه زودتر طرح‌های دیگر مرتبط با این مجموعه‌ها به ثمر برسد.

وزیر نیرو تصریح کرد: همکاران ما در سطح کشور با پیش‌بینی خشکسالی امسال از هفته‌ها پیش و حتی چند ماه قبل مراقبت‌های لازم را در بحث بهره‌برداری از منابع آب موجود داشتند. امسال نسبت به سال گذشته، آب موجود مخازن سدهای کشور حدود ۲۳ درصد کمتر شده است.

اردکانیان افزود: همچنین از آغاز سال آبی ۹۶ – ۹۷ تا ۲۸ فروردین ماه، مجموعه بارش‌های کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۴۴ درصد کاهش داشته است. قطعا تابستان نسبتا متفاوتی را نسبت به سال‌های گذشته در پیش خواهیم داشت. اطمینان دارم با توجه به هوشیاری، آگاهی و همکاری مردم از هم‌اکنون مردم مراقبت‌های لازم را در مصرف آب خود در بخش‌های مختلف خواهند داشت و با دقت کافی منابع آبی را میان بخش‌های مختلف تقسیم خواهند کرد.

وی ادامه داد: البته اولویت تأمین آب شرب قطعی است. همه توجه ما بر این خواهد بود که با کمک مردم ان‌شاءالله مشکل جدی در سپری کردن تابستان امسال نداشته باشیم. آنچه مهم است پذیرفته شدن این موضوع است که این خشکی و خشکسالی، غیرمترقبه و حادث نیست. بلکه ما در اقلیمی خشک زندگی می‌کنیم. دنیا به سمت گرمتر شدن و منابع آبی به سمت کمتر شدن است. از این رو شیوه‌های مصرف آب قطعا باید تغییر کند و اولویت‌ها را باید با شناسایی کنیم.

وزیر نیرو درباره وضعیت آب کشاورزی کشور در سال جاری عنوان کرد: در زمینه آب کشاورزی که اصلی‌ترین بخش مصرف آب کشور است، باید به سمت کشت‌های کمتر آب‌بر پیش برویم و سعی کنیم بهره‌وری آب را افزایش دهیم و محصول خشک بیشتری از آب کمتر به دست بیاوریم؛ با این کار قطعا می‌توانیم نه تنها جمعیت فعلی، بلکه جمعیت‌های بیشتر را نیز در رفاه و آسایش مدیریت کنیم، اما شرط اصلی آن پذیرش این واقعیت است که ما باید با کم‌آبی سازگار شویم.

اردکانیان ادامه داد: قطعا نمی‌توانیم با جمعیتی ۲.۳ برابر ۵۰ سال گذشته، با منابع آبی کمتر از منابع آبی گذشته، با همان شیوه‌های مصرفی پیشین زندگی خود را ادامه دهیم. این کار نشدنی است. در هیچ جا شدنی نبوده و در کشور ما هم نشدنی است. با توجه به آگاهی مردم و سطح بالای همکاری آنها ان‌شاءالله این مسأله به شکل خوبی مدیریت خواهد شد.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایسنا، تاریخ انتشار 30 فروردین 97، کدخبر: 97013011651 ،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
سال هاست که هرسال این مشکل را میشنویم ؛ کم آبی دیگر شده است بخشی از زندگی همه ما ایرانی ها
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
ما خیلی وقته که با تموم درهای ایران داریم سازگاری میکنیم
ا.ف75
ناشناس
Belgium
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
شاید بهتر باشه بجای سازگاری و کوتاه اومدن با کمبود اب و الودگی هوا و گرد و غبار خورستان و اختلاص ها فکری برای حل کردنشون کنیم
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
انقدر دست رو دست گذاشتن و کاری نکردن که به بحران تبدیل شد الانم میگن سازش...
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
امیدوارم راه سازگاریتون دعا و نماز باران نباشه و به فکر کشاورزی مکانیزه باشید
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین