پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۲۹۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۷
قائم‌مقام معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی از اجرای پروژه «ایکاردا» (مرکز تحقیقات بین‌المللی مناطق خشک) در سطح اراضی کشاورزی ۱۰ استان کشور خبر داد.

شعارسال: جواد وفابخش در جریان سفر به استان لرستان با اشاره به اجرای طرح «ایکاردا» در کشور اظهار کرد: این پروژه در سطح یک‌میلیون هکتار از اراضی کشاورزی کشور در حال اجراء است.

وی با بیان این‌که این پروژه در چهار استان هدف در حال اجراء است، گفت: این استان‌ها شامل آذربایجان‌شرقی، کردستان، لرستان و کرمانشاه است.

قائم‌مقام معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی، بیان کرد: نیروهایی که در این پروژه در حال فعالیت هستند از مجموعه وزارت جهاد کشاورزی و همچنین دستگاه‌های بین‌المللی مانند «ایکاردا» یا همان مرکز تحقیقات بین‌المللی مناطق خشک هستند.

وفابخش با بیان این‌که در قالب این پروژه تکنولوژی تولید در مناطق دیم در شرایط مزرعه به مردم نشان داده می‌شود، افزود: همچنین سیاست‌گذاری و حمایت‌های لازم صورت خواهد گرفت تا مردم این یافته‌ها را در داخل مزارع خود به کار بگیرند و تولید و درآمد خود را افزایش دهند و توسعه روستایی در کشور محقق شود.

وی با تأکید بر این‌که با این پروژه شغل کشاورزی در مناطق دیم‌کاری تقویت می‌شود، تصریح کرد: مکانیزم این پروژه به‌صورت انتقال‌ یافته بوده و دستاوردها را در مزارع عملیاتی می‌کنیم و این امر از سوی مردم عملیاتی می‌شود.

قائم‌مقام معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر این‌که در سال گذشته پنج میلیارد تومان در مناطق هدف برای اجرای این پروژه کمک مالی داشته‌ایم و نتایج به‌دست‌آمده بسیار مطلوب بوده است، گفت: این پروژه بر اساس اقلیم در استان‌های مختلف تحقق پیدا کرده و در برخی مناطق تا ۳۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

وفابخش با تأکید بر این‌که این امر نشان می‌دهد در دیم‌کاری ظرفیت کار بسیار زیاد است و هنوز ظرفیت‌های بالقوه‌ای داریم که باید به آن‌ها توجه کنیم، یادآور شد: برنامه ما این بوده که این پروژه در ۱۰ استان دیگر نیز اجرایی ‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اگروفودنیوز، تاریخ انتشار: 28فروردین1397 ، کدخبر: - : www.agrofoodnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۱
0
0
این سازمان بین المللی میتواند در توسعه کشاورزی ایران نقش بزرگی را ایفا کند
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
تو این بی آبی بهترین کاره ممکنه
ن.ف83
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۶
0
0
ع.ق74
ایشالا از این همه ظرفیت کشاورزیمون به درستی و با مدیریت استفاده بشه تا نیازمند خارج نباشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین