پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۴۱۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
معاون وزیر نفت، از راه اندازی فاز دو پالایشگاه ستاره خلیج فارس در هفته های آتی از سوی رئیس جمهوری خبر داد و گفت: تولید بنزین کشور تا پایان سال به حدود ١٠٥ میلیون لیتر بنزین می رسد که ٨٧ میلیون لیتر از آن از نوع یورو ٤ و ٥ خواهد بود.
شعارسال:معاون وزیر نفت، از راه اندازی فاز دو پالایشگاه ستاره خلیج فارس در هفته های آتی از سوی رئیس جمهوری خبر داد و گفت: تولید بنزین کشور تا پایان سال به حدود ١٠٥ میلیون لیتر بنزین می رسد که ٨٧ میلیون لیتر از آن از نوع یورو ٤ و ٥ خواهد بود.

«علیرضا صادق آبادی» روز شنبه در جریان بازید خبرنگاران از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، با اشاره به میزان مصرف بنزین در کشور گفت: میزان مصرف در فروردین سال 97 نسبت به مدت مشابه پارسال 11.3 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: برای سال 97، رشد 9 درصدی بنزین و هفت درصدی گازوییل پیش بینی می شود.

صادق آبادی با بیان اینکه در سال ٩٧، همه پالایشگاه ها وارد فاز تعمیرات اساسی و نیمه اساسی می شوند، گفت: برنامه تعمیرات به نحوی است که تاثیر کمی در میزان تولید بنزین داشته باشد.

**راه اندازی فاز 2 ستاره خلیج فارس در هفته های آتی

معاون وزیر نفت با اشاره به توسعه پالایشگاه ستاره خلیج فارس، از تثبیت فاز نخست این پالایشگاه خبر داد و گفت: فاز دوم نیز در سال 97 راه اندازی شده که افتتاح رسمی آن در هفته های آتی توسط رییس جمهوری انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: فاز سوم این پالایشگاه نیز تا پایان امسال راه اندازی می شود.

**تولید 70 میلیون لیتر گازوییل یورو4

معاون وزیر نفت درباره میزان تولید گازوییل نیز گفت: حجم تولید گازوییل به 105 تا 110 میلیون لیتر افرایش می یابد که 70 میلیون لیتر از آن یورو 4 خواهد بود.

صادق آبادی درباره وارادات بنزین گفت: میانگین واردات بنزین در 6 ماه نخست سال گذشته روزانه 13 میلیون بشکه بوده که در 3 ماه پایانی سال گشته به روزانه پنج میلیون لیتر کاهش یافت.

وی ادامه داد: ارزش واردات بنزین حدود 2 میلیارد دلار تخمین زده می شود که البته توسط شرکت ملی نفت انجام می شود.

معاون وزیر نفت یادآور شد: بخشی از بنزین وارداتی برای ذخیره سازی و بخشی مصرف، استفاده شده است.

وی درباره سهمیه بندی و افزایش نرخ بنزین گفت: تصمیم گیری در این باره با دولت و مجلس است و ما فقط مجری هستیم، اما تاکنون خبری درباره افزایش قیمت نشنیده ایم.

صادق آبادی درباره کاهش یکهزار و 500 میلیارد توماتی بودجه پالایش و پخش گفت: همه ساله، پنج درصد از درآمدها به نوسازی خطوط لوله و زیرساختها اختصاص می یافت، که در بودجه سال 97 حذف شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 1اردبیهشت 97، کد خبر: 82892485 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
طرح سهمیه بندی بنزین به شدت در اصلاح الگوی مصرف ما ایرانی ها تاثیر داشت و باعث پیشرفت ما شد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
بنزین هایی که در ایران تولید میشود از کیفیت لازم برخوردار نیستند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
امیدوارم کیفیتش هم خوب باشه و باعث الودگی هوا نشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین