پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۵۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
رزمندگان اسلام در مرحله سوم عملیات کربلای ۱۰ که پایان حمله گسترده آن‌‌ها در این عملیات به شمار می‌رفت، توانستند بر شهر‌های «ماووت» و «چوارنه» عراق تسلط کامل پیدا کنند.
شعارسال: ساعت ۲ بامداد روز جمعه چهارم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۶۶، عملیات سراسر پیروز و غرورآفرین کربلای ۱۰ با رمز مقدس «یا صاحب‌الزمان ادرکنی» در منطقه‌ای به طول ۴۰ کیلومتر در محور‌های مریوان، بانه و سردشت آغاز شد.

رزمندگان دلیر با پشت سر گذاشتن موانع ایذایی و طبیعی در منطقه عملیاتی توانستند در مرحله اول عملیات به اهداف زیر دست یابند.

۱ ـ آزادسازی پنج ارتفاع سوق‌الجیشی.

۲ ـ آزادسازی سه پاسگاه و ۲۵ روستا.

۳ ـ انهدام پنج گردان و ۲ تیپ به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد.

۴ ـ آزادسازی ۱۲۰ کیلومترمربع از خاک دشمن و کشته و مجروح کردن ۱۲۰۰ نفر و اسارت شمار زیادی از متجاوزین.

رزمندگان در مرحله دوم عملیات غرورآفرین و سراسر پیروز کربلای ۱۰ به اهداف زیر دست یافتند و مقدمات مرحله سوم عملیات را فراهم کردند.

۱ ـ آزادسازی ۸ ارتفاع مهم و استراتژیک.

۲ ـ آزادسازی ۱۱ روستای دیگر و مجموعاً آزادسازی ۲۵۰ کیلومترمربع از خاک دشمن.

۳ ـ انهدام ۸ گردان و یک تیپ به میزان ۶۰ تا ۷۵ درصد و رساندن آمار تلفات دشمن به مرز 2 هزار و 700 کشته و مجروح و اسارت تعداد زیادی از قوای دشمن.

در همین مرحله از عملیات ۲۵ کیلومتر از جاده «ماووت» آزاد شد و هشت دستگاه تانک و چندین خودرو سالم به دست رزمندگان اسلام افتاد.

رزمندگان اسلام در مرحله سوم این عملیات که پایان حمله گسترده به شمار می‌رود، توانستند بر شهر‌های «ماووت» و «چوارنه» عراق تسلط کامل پیدا کرده و به نتایج دیگری که در زیر آمده دست یابند.

۱ ـ آزادسازی ۹ ارتفاع مهم و مشرف به شهر نظامی ماووت.

۲ ـ آزادسازی ۵۰ کیلومترمربع دیگر از خاک عراق و مجموعاً آزادسازی ۳۰۰ کیلومترمربع درخاک دشمن.

۳ - رساندن آمار تلفات دشمن به چهار هزار کشته و مجروح و بیش از ۸۵۰ اسیر که در میان اسرا تعدادی از فرماندهان و افسران عراقی نیز به چشم می‌خوردند.

۴ ـ انهدام چهار تیپ و هشت گردان دشمن به میزان ۵۰ تا ۱۰۰ درصد و ...



شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری  دفاع مقدس، تاریخ انتشار:2 اردیبهشت 97، کدخبر:  ۲۸۵۷۰۴،www.defapress.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین