پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۷۲۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۱
مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور ضمن بیان اینکه طلاق ۶.۶ درصد رشد مثبت و ازدواج ۱۱ درصد رشد منفی داشته است گفت: درصد تغییرات طلاق در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ ، ۱۱ درصد رشد منفی داشته است؛ به عبارت دیگر تعداد ازدواج ثبت شده در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵، ۱۱ درصد کاهش یافته است.

شعارسال: سید حسن موسوی چلک در مراسم تجلیل از مددکاران و روانشناسان بهزیستی استان یزد، گفت: به ازای هر سه نفر یک نفر مبتلا به اختلال روانی داریم و از ۱۰ جرم بالای کشور، هشت مورد به «خشونت» بر می‌گردد.

وی با بیان این که شاخص‌های سرمایه اجتماعی، نشانه خوبی برای جامعه را نشان نمی‌دهد، اظهار کرد: بیش از ۶۰۰ قانون در کشور داریم که به آسیب‌های اجتماعی در آنها اشاره شده اما علی‌رغم همه این قوانین و دغدغه‌هایی که در کشور وجود دارد، بخشی از آسیب‌های اجتماعی را با زور قانون و بخشنامه نمی‌توان حل کرد.

موسوی چلک با تاکید بر این که باید مدیریت هوشمندانه نسبت به حوزه اجتماعی کشور بیشتر صورت گیرد، صداقت را حلقه مفقوده جامعه امروز دانست و گفت: جای ارزش و ضدارزش وقتی تغییر می‌کند، احیای مجدد این ارزش‌ها سخت و دشوار است.

وی با اشاره به بی‌تفاوتی اجتماعی در جامعه، گفت: این موضوع در حوزه اخلاق مورد توجه قرار می‌گیرد که شاخص آن در جامعه بالا نیست.

مشاور رییس و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور، پایه مشارکت و مسئولیت پذیری را اعتماد دانست و گفت: در حوزه اخلاق کار نکرده‌ایم و از بالا به پایین می‌خواهیم تزریق کنیم و این شدنی نیست.

وی افزود: فراموش کرده‌ایم که شادی حق ماست و با محبت کردن می‌توانیم شادی را به یکدیگر هدیه دهیم.

موسوی چلک با ابراز نگرانی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در کشور، گفت: مسیری که در حال پیمودن هستیم به درماندگی اجتماعی ختم می‌شود.

وی مدیریت حوزه اجتماعی را جدی دانست و افزود: باید با کار تیمی و بهره‌گیری از تخصص‌های مرتبط با حوزه اجتماعی برای آسیب‌های اجتماعی اقدام کرد.

مشاور رییس سازمان بهزیستی کشور تضعیف اخلاق فردی و اجتماعی را منجر به ناآرامی اجتماعی دانست و گفت: جامعه‌ای که در آن مدارای اجتماعی ضعیف می‌شود، حوزه اخلاق نیز در آن ضعیف خواهد شد.

موسوی چلک با اشاره به نادیده گرفتن ظرفیت‌های دینی در حوزه نشاط و شادابی، گفت: جامعه‌ای که در آن نشاط نباشد جایگزین آن خشونت، مشروبات، اعتیاد و سایر آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی افزود: شادی و نشاط حق ماست و دین ما نیز این را می خواهد.

مشاور رییس و مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بهزیستی کشور با اشاره به ۶۰ سال مددکاری در ایران، گفت: متاسفانه به اندازه این ۶۰ سال در ایران رشد علمی در حوزه مددکاری و ارتباط هدفمند با جامعه جهانی نداشته‌ایم.

وی از مددکار خواست به دنبال دانش بومی در حوزه مددکاری باشند و در تولید دانش جهانی نیز سهم داشته باشند.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور، حوزه اجتماعی در ایران را غیرفعال دانست و ادامه داد: مددکاران اجتماعی به دلیل ماموریت‌هایی که دارند باید روی تعیین‌کننده‌های اجتماعی توجه کنند.

وی با اشاره به ۶۰ تعیین کننده اجتماعی، گفت: خودمان باید باور کنیم، دانش و مهارتمان را افزایش دهیم و سهم‌مان در توسعه نشاط اجتماعی را نشان دهیم.

موسوی چلک با بیان این که همه اقدامات باید به رفاه اجتماعی جامعه منجر شود، اظهار کرد: اگر جامعه به زیستن اجتماعی را تجربه نکند، بدان معناست که همه اقدامات انجام شده نتوانسته اثربخشی لازم را داشته باشد.

رشد مثبت ۶.۶ درصدی طلاق


 روند تعداد ازدواج و طلاق ثبت‌شده در 6 سال اخیر

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین ، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1397، کدخبر: 771862، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
این ها همه نتیجه پیروی بی چون و چرا از فرهنگ غربیه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
نبابا! این چع حرفیه دوست من؟ خود غربی ها امارشون پایین تر از ماست تو طلاق
مشکل جای دیگه خوابیده!
ا.ف75
ناشناس
United States
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۸
0
0
مشکل اینه که جوانان ما نمیدونن که باید به سبک مدرن زندگی.کنن یا سنتی گیر کردن بین این تحول اجتماعی
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
0
0
باید اموزش ها و مشاوره های کافی قبل از ازدواج گرفته شود تا طلاق در جامعه کمتر شود
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین