پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۷۳۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
وزیر نیرو با اشاره به پدیده مستمر کم آبی در کشور گفت: باید با کم آبی سازگار شویم و برنامه های خود را متناسب با میزان آب موجود طراحی کنیم.
شعارسال: «رضا اردکانیان» روز دوشنبه درخصوص تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی گفت: این کارگروه از نیمه اسفند 1396 تشکیل شد؛ نخستین جلسه آن به مساله آب اصفهان اختصاص داشت و به بررسی مشکلات کشاورزان شرق زاینده رود پرداخت.

وی افزود: طرح های خوبی در سطح استان اصفهان برای حل دائمی و پایدار مشکل کشاورزان شرق استان به این کارگروه ارائه و این طرح ها تصویب شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه صنایع بزرگ پذیرفتند که در اجرای طرح ها مشارکت مالی داشته باشند، گفت: بخشی از این مشارکت برای جبران مضیغه اقتصادی کشاورزان شرق استان اصفهان اختصاص یافت.

به گفته اردکانیان قبل از پایان سال 96 منابع بین 26 هزار و 200 خانوار توزیع شد و اکنون نیز کمیته استانی این کارگروه ملی در اصفهان فعال است تا طرح های ناظر بر تبدیل کشت سنتی به کشت گلخانه ای یا استفاده از پساب تصفیه شده و غیره را انجام دهد.

اردکانیان اظهارداشت: در مرحله بعد خوزستان را در دستور کار داریم و سپس پرونده استان کرمان در دستور کار قرار این کارگروه قرار می گیرد؛ سعی می کنیم برنامه استان هایی که با مشکلات پیچیده تری مواجه هستند را در این کارگروه ملی مطرح کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه کارگروه سازگاری با کم آبی موظف به پشتیبانی از تدابیر استان هاست، گفت: تدابیر این کارگروه ناظر بر این است که کمبود آب چگونه بین بخش های مختلف توزیع شود؛ اگر قرار است کاهشی به بخش کشاورزی داشته باشیم، این کاهش به چه میزان و کجاها باشد.

به گفته وی، استانداری ها محور کار هستند و استانداران رئیس کمیته استانی و وزیر کشور نیز عضو کارگروه سازگاری با کم آبی هستند.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد با تاکیدهای رئیس جمهوری و حمایت اعضای دولت از این ایده بتوانیم امسال را به رغم همه محدودیت ها با مشکلات کمتری پشت سر بگذاریم.

ارتفاع کل ریزش های جوی از اول مهرماه تا سی ام دیماه، یعنی چهار ماه نخست سال آبی جاری، 39.5 میلیمتر گزارش شده که نسبت به میانگین بلند مدت (99.2 میلیمتر)، 60 درصد کاهش یافته است.

براساس اعلام وزیر نیرو 165 شهر با جمعیت 10.5 میلیون نفر در وضعیت زرد، 62 شهر با جمعیت 6.8 میلیون نفر در وضعیت نارنجی و 107 شهر با جمعیت 17.2 میلیون نفر در وضعیت قرمز و در مجموع این 334 شهر در معرض تنش آبی قرار خواهند داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:3 اردیبهشت 97، کدخبر:  82894414،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
سال هاست همچین حرفی را میزنیم ولی اقدام عملی را شاهد نبوده ایم ؛ امیدواریم مسئولین سر عقل بیایند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
این سازگاری اخرشم باید گریبان مردم رو بگیره وگرنه مسئولین که خودشون راحتن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
باید شیر های اب اشامیدنی از غیراشامیدنی جدا بشن
در منازل
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین