پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۲۳۷۵۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۴
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی حق‌التدریس را مشروط و منوط به تکمیل ساعت‌های موظفی اعضای هیات علمی دانست و از معاونین آموزشی خواست در صورت کامل نشدن موظفی هر استاد، حق‌التدریس برای آن استاد اجرا نشود.
شعارسال: دکتر فرهاد رهبر در ادامه جلسات خود با معاونان و مدیران کل دانشگاه آزاد اسلامی به منظور بررسی برنامه‌های عملیاتی سال 97، با دکتر علیرضا رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران کل این معاونت دیدار و گفت‌وگو کرد.

فرهاد رهبر در این جلسه خطاب به معاون و مدیران کل آموزشی دانشگاه، گفت: باید برای ارتقای کیفیت و کمیت بخش آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی براساس ملاک و شاخص‌های دقیق عمل کنید.

وی با بیان اینکه مدیران دانشگاه باید برای برنامه‌های خود ضمانت اجرایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: به همین منظور تاکید ما بر این است که برای ارتقای کیفیت دانشگاه باید یک برنامه‌ریزی درست و دقیق وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در گذشته روابط بیش از ضوابط حاکم بوده است. در سیستم آموزشی دانشگاه باید غربالگری صورت گیرد تا از ارتباطات و فامیل‌بازی‌هایی که احیاناً وجود داشته، فاصله گرفته شود و ملاک‌ها و شاخص‌های درست ترسیم و اجرایی شود.

حق‌التدریس مشروط به تکمیل ساعت‌های موظفی اعضای هیات علمی است

فرهاد رهبر با تاکید بر اینکه به معاونان آموزشی واحدها اعلام شود که حق‌التدریس مشروط و منوط به تکمیل ساعت‌های موظفی اعضای هیات علمی است، گفت: در صورت کامل نشدن موظفی هر استاد، حق‌التدریس برای آن استاد اجرا نشود.

وی خاطرنشان کرد: واحدها باید از بین اساتید حق‌التدریس کسانی را انتخاب کنند که دارای استاندارد جذب اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی از لحاظ تخصص و تعهد باشند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خطاب به معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مدیران کل این معاونت گفت: در ضمانت اجرایی دستورالعمل‌ها جدی عمل کرده و استثنائات را از دستورکار خود خارج کنید. در دانشگاه آزاد اسلامی موارد استثناء تبدیل به غائله شده است. اگر به معنای واقعی از استثنائات پرهیز کنید، می‌توانید سیستماتیک و با ضوابط عمل کرده و این را به عنوان اصل کار خود قرار دهید.

باید تخصص و تعهد در کنار یکدیگر لحاظ شود

فرهاد رهبر با بیان اینکه باید شاخصه‌هایی برای انتخاب مسئولان در بخش آموزش دانشگاه وجود داشته باشد، گفت: در این صورت براساس این شاخصه‌ها، مدیرانی شایسته برای این حوزه مهم انتخاب شوند. باید تخصص و تعهد را در کنار یکدیگر لحاظ کنید چرا که اگر ملاک‌ها رعایت نشود، سیستم اداری دانشگاه تخریب خواهد شد.

در ادامه این جلسه دکتر رهایی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی به ارائه گزارشی از برنامه‌های این معاونت در سال 97 پرداخت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار:3 اردیبهشت 97، کدخبر:  383228،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۳
0
0
ای کاش طرحی در کل کشور اجرا بشه که جلوی فامیل بازی رو بگیره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
واقعا کاش میشد که این طرح رو در کل کشور اجرا کرد تا انقدرر در فساد اداری غرق نشیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
این روش ها معمولا به صورت بی نظارت اجرا میشه که نرخ صحیح بودنش رو زیر سوال میبره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین