پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۷۸۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴
معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفا با تأکید براینکه ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی هستند، گفت: اصفهان، بندرعباس، بوشهر، شیراز، کرمان و مشهد با جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر در وضعیت قرمز از لحاظ همخوانی نداشتن مصرف با تأمین آب قرار دارند.

شعارسال:معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفا با تأکید براینکه ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی هستند، گفت: اصفهان، بندرعباس، بوشهر، شیراز، کرمان و مشهد با جمعیتی بالغ بر ۱۰ میلیون نفر در وضعیت قرمز از لحاظ همخوانی نداشتن مصرف با تأمین آب قرار دارند.

شاهین پاکروح با اشاره به اینکه ۳۳۴ شهر در کشور در معرض تنش آبی قرار دارند که ۱۰۷ شهر در وضعیت قرمز هستند، گفت: در میان این ۱۰۷ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند نام ۶ شهر بزرگ اصفهان، شیراز، بندرعباس، بوشهر، کرمان و مشهد نیز به چشم می‌خورد که نیاز مصرف آنها ۲۰ درصد از تولید آب بیشتر است.

پاکروح ادامه داد: از ۳۳۴ شهری که در معرض تنش آبی هستند ۶۲ شهر با جمعیت ۶.۸ میلیون نفر در وضعیت نارنجی هستند که در این وضعیت نیاز آب مصرفی این شهرها از ۱۰ درصد تا ۲۰ درصد بیشتر از تولید آب است.

معاون راهبردی و نظارت به بهره‌برداری آبفای کشور در خصوص شهرهایی که در وضعیت زرد قرار دارند نیز گفت: ۱۶۵ شهر با جمعیت ۱۰.۵ میلیون نفر در وضعیت زرد هستند بدین معنا که نیاز روزانه آنها به آب ۱۰ درصد کمتر از تولید آب است.

پاکروح خاطرنشان کرد:‌ به هر حال شاید در روزهای عادی میزان مصرف و تأمین آب در این شهرها در حالت عادی مشکلی نداشته باشد اما به هر حال در فصل گرما و اوج مصرف، نیاز به آب با تأمین آب از یکدیگر فاصله می‌گیرند.

وی در خصوص برنامه‌هایی که برای این وضعیت در شهرها در حال اجرا است، گفت: ۵ محور و برنامه‌ برای این شهرها در نظر گرفته شده است که مهم‌ترین این برنامه‌ها مدیریت تقاضا و مصرف، کاهش تلفات، افزایش ظرفیت تولید با حفر چاه جدید، تداوم خدمات‌رسانی و فرهنگ‌سازی است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شهرهایی داریم که با تانکر آبرسانی شود، گفت: هیچ شهری در حال حاضر با تانکر آبرسانی نمی‌شود و در برنامه هم نیست که این اقدام صورت گیرد.

پاکروح با اشاره به اینکه سال گذشته 289 شهر کشور دچار تنش آبی شده بودند، یادآور شد: با اجرای پروژه‌های یاد شده در تلاشیم تا امسال تنش آبی را در شهرهای مختلف کشور به حداقل برسانیم. سال گذشته در ساعتی از شبانه روز به ویژه بین ساعت 14 تا 16 و بسته به نوع اقلیم و درجه حرارت مناطق مختلف میزان تولید ما کمتر از میزان مصرف مردم بوده است که بخشی از این کمبود را با مدیریت فشار در شبکه و ذخیره آب در سدها مدیریت می‌کردیم.

وی به فارس گفت: مردم با مصرف درست منابع آبی می‌توانند به ما کمک کنند تا تنش آبی را به حداقل برسانیم. امیدواریم مشترکان با تعامل مناسبی که در قالب مدیریت تقاضا با مجموعه وزارت نیرو خواهند داشت بتوانیم این تنش را مدیریت کنیم.

وی سازگاری با کم آبی را دارای چارچوب مشخصی دانست و افزود: بیش از ده سال است که کشور ما گرفتار خشکسالی شدید است؛ بنابراین این مهم نه یک پدیده بلکه یک اصل و چارچوب واقعی است و باید آن را بپذیریم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری اقتصاد ایران، تاریخ انتشار 3اردبیهشت 97، کد خبر: 1179734، www.econews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
این تنهش های ابی و فشاری که به مردم میاد روز قیامت واقعا یقه خیلی از مسئولین رو می گیره
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
این بحران باید هرچه زود تر کنترل بشه وگرنه دچار ضعف شدید اقتصادی نیز خواهیم شد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین