پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۲
آمریکایی‌ها به تازگی کاربرد جالب دیگری برای بلاکچین پیدا کرده‌اند: کمک به افراد بی‌خانمان.

شعارسال: اگر چه بسیاری از مردم، فناوری بلاکچین (Blockchain) را صرفا به عنوان بستری برای عرضه ارزهای دیجیتال همچون بیت‌کوین به شمار می‌آورند، ولی واقعیت آن است که این فناوری کاربردهای بسیار زیادی دارد که از آن جمله می‌توان به برگزاری انتخابات الکترونیکی و بهبود هوش مصنوعی اشاره کرد.

با این حال مقامات شهر آستین در ایالت تگزاس آمریکا، قصد دارند با بلاکچین به افراد بی‌خانمان کمک کنند و به مقابله با یکی از بزرگ‌ترین مشکلات اجتماعی بپردازند.

گفته شده این طرح به افرادی که مدارک شناسایی و اسناد هویتی آنها مفقود یا نابود شده است کمک می‌کند که هویت خود را دوباره به دست آورند.

سیستم مقامات شهری قصد دارند با تامین امنیت هویت افراد بی‌خانمان، یکی از مشکلات اساسی شهر آستین را برطرف سازد.

بسیاری از افراد بی‌خانمان در صورتی که کارت شناسایی یا شماره تامین اجتماعی خود را از دست بدهند، دیگر نمی‌توانند کمک‌های مورد نیازشان را دریافت دارند زیرا هیچ راهی برای اثبات خود ندارند و بعضاً برای پرداخت هزینه‌های مربوط به فرم‌های جدید نیز ناتوانند.

سوابق کاغذی به سادگی سرقت رفته و یا گم و نابود می‌شود و مقامات آستین امیدوارند بتوانند از بلاکچین به عنوان جایگزین این سوابق استفاده کنند.

در واقع بلاکچین می‌تواند به عنوان شیوه‌ای امن و مطمئن برای اثبات و تایید هویت افراد در نظر گرفته شود.

اسلای مجید (Sly Majid) یکی از مدیران ارشد آستین میگوید: اگر کوله پشتی شما به سرقت رود یا کارت مراقبت‌های اجتماعی‌تان خیس شود و از بین برود، یا اگر در جایی کمپ زده باشید و مدارک‌تان گم شود، باید دوباره همه چیز را از اول شروع کنید... بلاکچین جلوی فعالیت‌هایی که شما را تبدیل به یک بی‌خانمان می‌کند، خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، بخش زیادی از هزینه این طرح توسط بنیاد خیریه Bloomberg Philanthropies وابسته به خبرگزاری بلومبرگ پرداخت شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری ایتنا، تاریخ انتشار: 3اردیبهشت1397 ، کدخبر: 52543: www.itna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۱۲
0
0
فناوری های روز دنیا را بهتر ا
ست حتی شده از امریکا یاد بگیریم و از ان برای بهبود زنگی خود استفاده کنیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین