پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۲۳۸۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی از اعلام آمادگی این دانشگاه برای بورسیه دانشجویان افغان در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی خبر داد.

شعار سال: صبح امروز یکشنبه (دو اردیبهشت) علی‌اکبر ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامیدر دیدار با نجیب‌الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالیافغانستان، ایران را خانه دوم افغانستان خواند و برای افزایش همکاری‌های دوجانبه ابراز امیدواری کرد.

ولایتی با اشاره به مأموریت‌های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تاسیس شعبه در کشورهای دوست و همسایه، افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل تعداد زیادی دانشجو پذیرش کرده و به واحد فعال این دانشگاه تبدیل شده است.

وی با اشاره به تحصیل حدود 10 هزار دانشجوی افغانستانی در ایران گفت: حدود 16 هزار دانشجوی افغانی از دانشگاه‌ها و مدارس ایرانی فارغ التحصیل شده اند.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: تاریخ و فرهنگ مشترک ایران و افغانستان را باعث افزایش همبستگی و همکاری این دو کشور است و جمهوری اسلامی ایران بیش از هر کشور دیگری از مهاجران افغان استقبال کرده است، مهاجرتی که از ابتدای مبارزات مردم افغانستان علیه بیگانگان آغاز شد.

خواجه عمریوزیر تحصیلات عالی افغانستان نیز در پایان این دیدار اظهار کرد: ما برای گسترش و بهبود روابط‌ علمی ایران و افغانستان، اعلام آمادگی می کنیم و آماده همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و امیدواریم دانشگاه آزاد اسلامی نیز بیشترین و بهترین همکاری را با ما داشته باشد.

خواجه عمری در ادامه تصریح کرد: وجود روابط علمی باعث ارتقای کیفیت آموزش در دانشگاه‌های افغانستان است و با توجه به همکاری‌های فرهنگی ایران و افغانستان از سالیان گذشته نسبت به افزایش این روند ابراز امیدواریم.

ولایتی پس از این دیدار با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز توفیق داشتیم که میزبان وزیر تحصیلات عالیه کشور برادر افغانستان باشیم و درباره همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی افغانستان برای کارهای سازنده گفت‌وگو داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل چند سال گذشته راه‌اندازی شد، گفت: اکنون 900 دانشجوی افغانستانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد افغانستان در حال تحصیل هستند.ما آمادگی داریم که تجربه‌های خود را برای رشته‌های مختلف علوم تجربی، ریاضی و علوم انسانی در اختیار افغانستان قرار دهیم.

ولایتی تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی این آمادگی را دارد که در رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی دانشجویان افغان را آموزش داده تا پس از اتمام تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی، به کشور خود بازگشته و به هموطنان خود خدمت کنند.

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه پیشرفت افغانستان خواسته قلبی جمهوری اسلامی ایران است، گفت:‌کمتر کشوری پیدا می‌شود که به اندازه ایران و افغانستان دارای اشتراکات فرهنگی، دینی، سنتی و... باشند. دانشگاه‌های افغانستان می‌توانند از تمامی کتاب‌های درسی دانشگاه آزاد اسلامی از مقطع ابتدایی تا فوق تخصص از کتاب‌ها و مجلات علمی ایرانی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های گسترش همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی افغانستان فراهم است، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی واحد کابل یکی از حوزه‌هایی است که دانشگاه آزاد اسلامی در آن توفیق فراوانی داشته و شاخه‌های دیگری از این دانشگاه در کشور عراق، روسیه و لبنان ایجاد شده است. قرار است واحدهای برون‌مرزی دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه راه‌اندازی شود.

ولایتی خاطرنشان کرد: پس از این نشست قرار است کارشناسان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت تحصیلات عالیه افغانستان برای عملیاتی کردن مذاکرات انجام‌شده، گفت‌وگو کنند، همچنین دکتر خواجه عمری و هیئت همراه به منظور آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی، بازدیدی از واحد علوم و تحقیقات خواهند داشت.

نجیب‌الله خواجه عمری وزیر تحصیلات عالیه افغانستان نیز در این نشست، گفت:مجدداً از دکتر ولایتی و همکاران دانشگاه آزاد اسلامی کمال سپاس را دارم و از میزبانی آنها تشکر می‌کنم.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه همکاری‌های خوبی میان دانشگاه آزاد اسلامی و موسسات آموزش عالی افغانستان وجود داشته که تلاش داریم این تعامل و همکاری را گسترش دهیم.

خواجه عمری به دیدار امروز خود با دکتر ولایتی اشاره کرد و گفت: صحبت‌هایی درباره همکاری‌های جدید با دانشگاه آزاد اسلامی داشته‌ایم که مورد موافقت دکتر ولایتی قرار گرفت.

وزیر تحصیلات عالیه افغانستان در ادامه تاکید کرد: می‌خواهیم نظام آموزشی که در ایران وجود دارد، در افغانستان نیز ایجاد شود تا بتوانیم زیرساخت‌های علمی، پژوهشی، فناوری و برنامه‌های علمی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه برای حرکت در این مسیر به کمک‌های تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی نیاز داریم،‌گفت: درباره بورسیه و تحصیل دانشجویان در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و ارتقای ظرفیت اساتید صحبت‌هایی با رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی داشتیم. تلاش داریم برای پیشرفت نظام آموزش عالی افغانستان، از دانشگاه آزاد اسلامی که تاکنون کمک‌های زیادی به ما داشته‌اند، بهره ببریم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 2 اردیبهشت 97، کد مطلب: 1706540: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
این طرح دانشجویان بورسیه سبب ورود نخبگان کشور های دیگه به ایران و افزایش سطح دانشگاه ازاد خواهد شد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین