پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۸۸۸
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
مسئول کارخانه شن و ماسه پشنگ: ما پارتی نداریم از بی عدالتی ناراحتم چرا رقیب من که در چهارصد متری من قرار دارد مجوز دارد اما من ندارم این کارگاه را با عرق عسلویه ایجاد کردم رقیب من پارتی دارد و من ندارم چون در استان کسی را ندارم اینگونه شده است.

شعار سال: پیش از ظهر امروز جلسه رفع موانع تولید در استانداری کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده است و این جلسه هم اینک در حال برگزاری است.

دستور کار اول این نشست، بررسی مشکلات بویرصنعت استان بود

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان با اشاره به شعار سال گفت در این راستا هم مسولان و هم مردم باید تاثیرگذار باشند و در این راستا تلاش کنند.

دیودیده با اشاره به اجرای یک طرح در وزارت صنعت معدن بیان کرد کارگروهی در سطح کشور تشکیل شده است و نظارت می کنند که در استان ها نیز این کارگروه ها تشکیل می شود .

وی افزود: بویرصنعت از واحدهای فعال است و ۲۲۰ نیرو دارد و ۶۵میلیارد ریال به برق خوزستان بدهکار است که توان پرداخت این بدهی را ندارد، این واحد فعال است افراد زیادی شاغل در ان هستند و چراغ تولید استان را روشن کرده بنابراین شرکت برق همکاری لازم را داشته باشد روز سه شنبه این موضوع بررسی می شود.

دیودیده دستور کار بعدی را طرح شن و ماسه زواره پشنگ بیان کرد و گفت مجوز این طرح باطل شده است و اجازه کار از طرف محیط زیست و آب منطقه ای داده نمی شود .

نماینده محیط زیست در این راستا گفت: جایی که ما مجوز دادیم خارج از مناطق حفاظت شده بود درحالی که اکنون در منطقه حفاظت شده اجرا شده است و طبق قانون ما نمیتوانیم مجوز کار دهیم.

معاون امور اقتصادی استاندار گفت: هر سه دستگاه اب منطقه ای، محیط زیست و منابع طبیعی می گویند خارج از منطقه مشخص شده جانمایی شده است اگر ادعای این سه دستگاه درست است اجازه یک ساعت کار به این واحد داده نشود اما اگر ادعای اقای پشنگ درست است در همان مکان اجرا شده مجوز وار داده شود.

زواره پشنگ مسئول این طرح گفت: ما پارتی نداریم از بی عدالتی ناراحتم چرا رقیب من که در چهارصد متری من قرار دارد مجوز دارد اما من ندارم این کارگاه را با عرق عسلویه ایجاد کردم رقیب من پارتی دارد و من ندارم چون در استان کسی را ندارم اینگونه شده است.

گوهرگانی گفت اگر جابجایی انجام نشده باشد همکاری لازم را خواهیم داشت اما باید برای ما محرز شود که جابجایی انجام نشده هر سه دستگاه باید بازدید لازم از این کارخانه شن و ماسه را داشته باشند و نتیجه را اعلام کنند.

دستورکار بعدی گیاهان دارویی ریحان که ۷۵میلیارد بدهی دارد و غیرفعال است

گوهرگانی گفت: باید اول دید که این کارگاه چه وضعیتی دارد و در چه حدی است صنایع تبدیلی و خشک کن دارد یا خیر که باید بازدید از این طرح انجام و بررسی شود.

بررسی مشکل شرکت تعاونی ۲۶۰سیم افشان

جعفری رییس شرکت تعاونی گفت: این طرح از سال ۷۴اغاز به کار کرده است تا سال ۹۰کار ادامه داشت که برای توسعه دو وام با رقم های مختلف گرفتیم و ۴۶۰میلیون تومان برگشت داده شد اکنون ۶ماه فرصت می خواهم که بتوانم یک شریک پیدا کنم و مشکل بر طرف شود.

نماینده بانک صنعت معدن گفت :باید استمحال اجرا شود که این استمحال یک بار اجرا شده است و بار دوم امکان استمحال وجود ندارد که باید در بازرسی مطرح شود و قانون بیان کند که ما نیز بتوانیم طبق قانون ۶ماه فرصت دهیم.

بررسی مشکلات کارخانه کوبودنا

باقری رییس کارخانه کوبودنا گفت: سال ۹۵دو میلیارد تومان وام گرفتیم که با افزایش قیمت مواد اولیه مواجهه بودیم اما اجازه افزایش قیمت داده نشد و دچار مشکل شدیم و چند ماه تنفس می خواهیم که بتوانیم قسط ها را پرداخت کنیم.

نماینده بانک صنعت معدن گفت کوبودنا طرح فعالی است و میخواهیم پا برجا بماند و مواقق تنفس ۶ ماهه هستیم.

گوهرگانی گفت: خروجی جلسات تسهیل و رفع موانع تولید باید به گونه ای باشد که بتوانیم هم از بانک ها و هم از سرمایه گذران حمایت کنیم.

وی بیان کرد: تمام تلاش مسئولان حمایت از واحدهای تولیدی است که اشتغال و درآمدزایی و روند رو به رو رشد را داشته اند مصوباتی که از این جلسات بیرون می رود باید به گونه ای باشد که رضایت مندی ایجاد شود.

معاون اقتصادی استاندار بیان کرد: حداکثر ظرف مدت یک هفته مصوبات این جلسه باید به نتیجه برسند و نتیجه نهایی اعلام شود که تولید کنندگان نیز با دلگرمی به کار خود ادامه دهند گره تولید کنندگان را باید بر طرف کنیم که به تولید خود ادامه دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری صبح زاگرس ، تاریخ انتشار اردیبهشت 97، کدمطلب:107284، www.sobhezagros.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین