پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۸۹۳
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
مدیرکل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: براساس اعلام مدیرعامل کارخانه سیمان سیستان ماهیانه حدود 800 تن سیمان از طریق میل 87 به افغانستان صادر می‌شود.
شعار سال: مدیرکل بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان گفت: براساس اعلام مدیرعامل کارخانه سیمان سیستان ماهیانه حدود 800 تن سیمان از طریق میل 87 به افغانستان صادر می‌شود.

کورش محمدی در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: از سال گذشته پیگیر بازگشایی درب اختصاصی بازارچه مرزی میلک بودیم چرا که تمام بازارچه‌های مرزی این استان درب اختصاصی دارند.

وی اظهار کرد: 495 تا 500 میلیون دلار صادرات و ترانزیت کالا پارسال از بازارچه های مرزی این استان انجام شده است.

محمدی گفت: 14 درصد رشد منفی در بخش صادرات از سیستان و بلوچستان داشتیم که حدود 40 درصد آن در ارتباط با بازارچه مرزی میلک است.

وی بیان کرد: پارسال صادرات سوخت به افغانستان انجام می‌شده که امسال با کاهش صادرات مواجه هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هم در این جلسه گفت: طی سال گذشته از پایانه‌های مرزی میرجاوه بیش از یک میلیون تن و از میلک، دو میلیون تن صادرات کالا انجام شد، در حالی که پایانه میلک شرایط بحرانی را پشت سر می‌گذارد و دچار ناامنی‌هایی شده که کاهش مبادلات را به همراه داشته است.

علی خانقایی بیان کرد: ماه‌هاست عده‌ای در این پایانه با ایجاد راه بندان از رانندگان اخاذی می‌کنند. برای مقابله با این اتفاق‌ها با هزینه‌ای بیش از یک میلیارد تومان اطراف پایانه دیواری به طول شش متر ایجاد و حصارکشی شد اما متأسفانه زورگیران با حفر کانال از زیر دیوار عبور می‌کنند که این اتفاق کاهش مبادلات مرزی از این مرز را به همراه دارد و لازم است برای حفظ امنیت اقدام‌های موثری انجام شود.

به گفته وی، یکی از تخلف‌های انجام شده در این حوزه استفاده نادرست از پل میلک است چرا که ظرفیت حمل بار از این پل 40 تن است اما برخی خودروهای ترانزیتی با سندسازی حتی بیش از 60 تن بار را نیز حمل می‌کنند که این موضوع ممکن است حوادثی را به همراه داشته باشد، بنابراین لازم است برای حفظ امنیت در پایانه میلک و مقابله با تخلف خودروهای ترانزیتی، مرزبانی علاوه بر استقرار در برجک‌های ایجاد شده در باسکول مختص خود نیز مستقر شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020402126 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین